Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Vioola: Vad jobbigt allt varit för dig. Tråkigt att behöva skämmas över något man egentligeen är nöjd över. Hoppas allt löser sig för dig till slut. Håller tummarna. Jag opererade mig också i Hässleholm, men det var Lars som opererade mig.
Är det någon av er andra som fått kommentarer ni inte riktigt uppskattat om er op? Något jag retar mig på lite är att vissa människor verkar tro att bara för att man har opererat brösten så blir dom plötsligt allmän egendom och det är fritt fram och känna på dom.
Annars mår jag toppen....tycker det är synd att vädret är så tråkigt så man inte får njuta av sina nya kompisar på stranden
Kram på Er
Jag e hemma! Men fy va jag mår dåligt..... Ont exakt överallt!
Björk00 - hej vad skönt att veta att du kommit hem :) men tråkigt att höra att du inte mår bra, men jag är helt säker på att att du bara kommer att må bättre från o med idag. Så var det för mig i alla fall, varje dag gjorde jag små framsteg, baby steps :)
Ser framemot att höra mer från dig om din op, hur det gick, storlek etc , men självklart väntar jag (med spänning) på en uppdatering tills du mår bättre.
Om jag ska prata lite om mig själv (ego som man är):)
så tack Abra för de glada tillropen, precis så jag menade ;)
Idag är jag mer tillfreds med mina bröst, stog länge o väl o kollade i spegeln, det ser riktigt bra ut. ska nog inte ha det större, hade sett väldigt fejkat ut. Nu har jag mer timglas-figur. innan har jag varit kvinnlig från naveln och neråt och mera pojkaktig o tunn upptill, men nu ser allt ut att passa ihop på ett mer naturligt sätt.
har alltid haft breda höfter, så jag har haft storlek 38-40 nertill men bara runt 34-36 upptill, men det senaste året har jag gått ner en del i vikt, tror runt 7-8 kg, så höfterna har blivit mindre, men det har ju även mina bröst som redan från början var små. så nu hamnar jag väl på en 36:a (ibland 38:a) nertill och upptill vet jag inte än, men tror att det kommer hamna mer på 36 än 34, men det kommer jag att se först när jag står i provrummet. Dessutom så har jg rätt så markerade nyckelben, och hade det suttit ett par bomber nedanför dem så hade det garanterat luktat silikon lång väg :)
Dagar som denna när det bara regnar blir man ju jäkligt uttråkad, vill bara åka iväg o shoppa gärnet, men känner att jag ska vänta några dagar till, ser faktiskt skillnad varje dag på mina bröst.
så idag är en sådan dag då jag verkligen är super nöjd, det spänner o stramar lite men det är ju bara 8 dagar sedan op.
Den här "sälmagen" som man har hört talas om, när kommer den? Jag har inte märkt av den, eller den kommer inte nu utan man får vänta några veckor till?
ha det bra alla i regnet
Björk00: stackare! pga. brösten eller e du sjuk??
Krya på dig!!!
Oj Oj Oj de kunde jag inte föreställa mig att de gjorde så ont, tänk er de ondaste och gånga med tusen helt sjuk dåligt har jag mått och mår nästan lika dåligt nu:( Så alla ni som inte bestämt er fundera en extra gång, jag e absolut inte rädd för smärta men detta går inte att beskriva...
Ja ja nu e det gjort och jag vill bara att dagarna skall gå fort, har ont i brösten, magen, revbenen, armarna ja precis överallt.
Däremot a jag väldigt rörlig gör stretch övningarna minst 2 ggr per timme och på kliniken igår och i morse ännu oftare. Massage 3 ggr per dygn (trycker liksom in och ner brösten)
Har ett taijt linne på mig JC´s brottarlinne utan problem tagit av och på flera gånger.
Va ni jätte ömma på brösten och runt om? en annan fråga också min mage har typ svällt upp någon annan som haft samma bekymmer?
Storleken blev 250cc runda gelehallon under muskeln och tyvärr svär jag mest åt allt så jag har svårt att glädjas eller säga om jag e nöjd:(
DET BARA MÅSTE BLI BÄTTRE!
Puss alla!
KalasAnnah: Sälmage?
Björk00 - Vad tråkigt att du mår så kass. men jag håller tummarna för dig o hoppas att det blir bättre snart, så som du beskriver det att du hade ont i revben etc, jag upplevde inte det så, självklart var jag öm i kroppen men mest i brösten.
Har du inte fått något smärtlindrande? eller det hjälper inte?
Försök att vila och att ta det i din egentackt och försök att inte spänna dig, men jag vet att det inte är så lätt när man har ont.
jag har hört att den så kallade sälmagen är en typ av bilring som flyttar sig från brösten och ner på midjan tills du till sist kissar ut den, det ska tydligen vara rester från op, ex, blod,sårvätska, luft etc.
men som du beskriver att din mage är svullen, jag hade det likadant, jag trodde att de hade passat på att operera in en fotboll när jag ändå låg på op bordet :) nä kanske inget att skämta om, men det gav med sig efter 2-3 dagar. Brösten var också väldigt öma på mig, men jag antar att det var mest huden som var spänd, de första dagarna var huden så spänd att den var helt glansig,man kunde nästan spegla sig i den.
Hoppas verkligen att du mår bättre snart gumman
ha det bra Björk00 och alla andra
kram kram
Tack de värmde!
Björk00:
Usch..det där lät inte alls trevligt. Vad har du fått för typ att smärtstillande? Kräv morfin ffs! Det ska garanterat hjälpa. Har du fortfarande ont har du fått en för liten dos. Läkarna kan ibland vara motvilliga till att ge ut morfin. De säger för att att de är beroendeframkallande (en förstaklassig drog;)) men i själva verket är det för att det är SVINDYRT.
Stå på dig! Du ska inte behöva ha så ont. Om det är till någon tröst gjorde det bara ont de fyra första dagarna för mig. Har du svårt att sova, be kliniken skriva ut sömnmedel till dig. Fick jag för att kunna skriva en tenta. Fungerade ypperligt. (Det är ok att knarka dagarna efter en op. ;))
Kram på dig!!!
Abra: Jopp, det är det bruna plåstret jag var överkänslig mot. Ger det ändå en chans till nu när ärren är helt läkta.
Har förressten fått fri gymträning hela sommaren av jobbet! Snacka om att jag kommer ha en grym gluteus-maximus i slutet av sommaren;) (den enda maskin som inte alls belastar bröstet..fria vikter är bara att glömma i dagsläget)