Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Jag väntar på svar från min läkare. Tog ett koagulationstest och en massa andra blodprover för åtta veckor sen. Kan fortfarande vara risk för blodproppar men jag har inte hört nåt än så det verkar inte vara så brådskande. Jag hoppas och tror jag är frisk :). Vill inte gärna äta waran resten av mitt liv, vilket många tyvärr får.
Håkan (kirurgen) kommer flytta ner implantaten. Nu sitter ärren närmare 2 cm nedanför bröstvecket. Inte så kul :(. Jag tyckte att ärren var lite väl långt ner från början men kirurgen sa att det kommer rätta till sig med tiden, men det gjorde det ju dessvärre inte.. Gratis korrigering iaf. Alltid nåt :)
Kirurgen måste alltså få klarteckewn från min läkare innan jag kan/får opa mig. Kanske blev lite rörigt där hehe. Hoppas det blir i september eller oktober.
Misha**: OK, då ä det väl så som du säger med Omega3 då! Mn men, hur som helst så är det ju iaf i såpass små mängder man äter i kapslar, så det verkar inte spela nån roll för blodets tjocklek.
Jag tror oxå att sköterskorna vet mer om just det du beskiver. Hur länge sen är det du op dej nu?... Om du själv vill så kan du ju säkert - för "säkerhets skull" - för att få så snygga ärr som möjligt, fortsätta tejpa ärren. Jag menar, på VK rekommenderar de ju t.o.m. att man ska tejpa t.o.m. 6 mån. efter op - just för att ärren ska bli så fina och "osynliga" som möjligt. Man kan ju göra som man vill där förståss. Men jag tycker iaf det är värt att tejpa länge för att få så bra resultat som möjligt. Särskilt pga att jag gillar att träna mkt, och det påfrestar ju ärren extra mkt. Guuud vad jag saknar att träna nu då!! Förstår dej sååå väl! Själv har jag inte tränat på 2 v. nu.... Känns som en eeevighet, och jag är sååå rastlös av att bara gå hemma och knappt få göra nåt än!! Men jag måste hålla ut iaf i 1,5 v. tills jag kan börja träna lite smått igen. Ska även beställa TV-shops Pilates-DVD (inkl. matta, kostar ca 550:- ) som tydligen ska va väldigt bra, så jag kan träna hemma. Och Pilates ska tydligen funka bra att träna 4 v. efter op. Iaf lite smått, man får ju känna efter.
Tjolahopp: Men då kanske inte "ristestet" funkar så bra på dej nej, jag förstår vad du menar. Hur har du kommit fram till vilken storlek du antagligen vill ha iaf?...
vioola: Menar du att du redan gjort en bröstop och att resultatet inte blivit så bra, och att du fått proppar i lungorna efteråt? Har jhag förstått dej rätt då? Låter inte kul alls! Mycket du fått gå igenom! När op du dej då? Och vart?
((Kram))
Här är en adress till en sida där de räknar ut ens bh-storlek, om man bara anger sina mått under och över bysten:
www.swegmark.com/1_3beha.html
Jag fick storlek 75D enligt den, och det känns som det stämmer.(D-kupan är tydligen till bystomkrets på 96-98 cm, och jag har ju 98 cm nu.)
Säkert så skiljer det en del mellan olika modeller och märken iofs, men det är ju bra att ha ett riktmärke att utgå från iaf.
Ett tips till er som vill ha sköna och stabila bh:ar för lite större byst, är att kolla sportunderkläder på Ellos hemsida! De har extrapriser på riktigt bra märkesbhåar, som dessa:
¤ "Glamorise" sport-bh
www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=142327&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
¤ "Swegmark" sport-bh
www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=133427&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
((Kram))
Tjolahopp.
Jag gjorde ett lyft det var bara lite hud man tog bort påverkade inte storleken men man får ett mycket stunsigare bröst. Då jag Ammat tre barn gillade jag mina nya bröstvårtor som förminskades vid lyftet, de är lika små och söta som när jag träffde min man för 19 år sedan.
Har opererat mig i tre omgångar
Nr1 la jag in 272 bakom muskeln gav mig 70B
Nr 2 la jag in 325 framför bröstmuskeln Gav mig 70C
Nr 3 600 bakom bröstmuskeln gav mig 70DD/E
Som du ser har jag byggt på en del, ingen säger att jag bara är bröst trots att jag är ganska liten 168cm 55kg.
Prova många olika storlekar våga prova 400, 500 eller ännu större det är inte så stor skillnad.
Den 25 nov 2005 gjorde jag min efterlängtade bröstop i Hässleholm. Hösten 2006 fick jag lungemboli, blev inlagd på min 26års-dag :(. Hösten 2007 frisk och kry (förhoppningsvis) och korrigering. En sammanfattning där hihi.
Abra: Det är pga min allergi jag inte får använda tejp eftersom den irriterar för mycket mot huden. Det är jättejobbigt, jag vill verkligen ha tejp för jag känner mig så sårbar utan:( Det har gått över 6 veckor nu sen op. och jag har varit utan tejp i drygt en vecka. Talade med doktor idag och han sa att jag kunde testa tejp igen, fast omedelbart ta bort den om huden blir minsta irriterad igen. Hoppashoppahoppas det går bra denna gång..nu har det ju iaf läkt ordentligt.
Vet någon om det finns något alternativ till tejp? Har köpt såna där smala stripor på apoteket idag, som man lägger istället för stygn. Värt att testa iaf..
Ingen träning för överkroppen på två månader sa de..och absolut ingen löpning blääääh! Cykel får duga tills vidare..blir man iallafall lite svettig.
Kram!
hallå alla
Abra- provade länken du skickade där man kunde kolla sin BH storlek, jag blev 75B som i alla andra tabeller, men om jag lade till 1 cm på måttet över brösten så fick jag 75C, så det är väl därför jag har haft lite problem med att acceptera att jag ska ha 75B med tanke på att de BH:ar(?) jag har haft hemma med den storleken inte passar alls. så det är därför jag velat lägga BH storlekarna på hyllan för att det inte stämt med det jag har provat och med det som tabellerna säger att jag ska ha. men nu är jag lugn o fin eftersom allt har berott på att jag väl precis ligger i kanten till att ha 75C :) inget större problem, men eftersom 75B inte passar i verkligheten men att det ska göra det enligt tabellen så har jag varit lite förvirrad, ja du förstår nog vad jag försöker säga :)
Jag har fortfarande lite problem med att acceptera mina nya bröst, har nog alltid föreställt mig att de skulle bli större. så är kanske lite besviken på att de inte är större, men å andra sidan så är det bara att inse att det inte fick plats mer. har min liten bröstkorg så har man. jag skulle gärna lagt in 100 cc till men det hade inte gått, så jag får helt enkelt gilla läget. Men å andra sidan så vill jag ju inte vara "hon med brösten" så jag antar att jag är lite splitrad vad gäller detta, men jag känner att allt nog kommer bli bättre så fort man får på sig en snygg BH som sitter som den ska, det hjälper ju till o forma och hålla på plats på ett helt annat sätt än dessa bygellösa BH:ar gör.
Är det bara jag som har dessa tankar? eller är alla super nöjda med resultatet?
Jag menar som ennasus skriver att våga prova 400-500, det hade ju aldrig varit ett alternativ för mig, hur gärna jag än skulle vilja. För jag visade bilder etc på konsultationen och även på op dagen, men han sa att det inte går, så jag tänkte att ja han vet ju bäst, men kan inte låta bli att tänka hur det skulle sätt ut med större.
Nä nu ska jag inte tjata mer men var tvungen att skriva av mig. är självklart nöjd, och kan ibland till o med tänka att de ser riktigt stora ut, men tanken finns ändå där.
För övrigt så har jag slutat helt med värktabletter sedan två dagar, fast det blev 2 panodil i dag pga huvudvärk, men jag mår bra annars men det spänner o stramar lite grann, annars så tycker jag att formen bara blir bättre för varje dag, betydligt rundare nu. idag är det en vecka sedan op o jag trodde inte innan op att jag skulle vara så här pigg efter bara en vecka.
En fråga bara - hur mycket vågara man lyfta efter en vecka? kan ibland tycka att mjölkpaketet känns tungt, men inte alltid.
Ha en trevlig kväll
kram
abra: Som sagt hade 80D innan jag tränade bort dem till tomma 75B (dvs. hängiga) Vill absolut inte ha större än full c? Tyckte de var lite stora innan och tycker inte det är smidigt med stora bröst när jag tränar. kirurgen sa att jag har en B- kupa och om jag lägger in 275 ml, kommer det bli en full C. Så jag får väl lita på honom? Men funderar ändå på 250ml istället
Kan tänka mig att de ser lite större ut när man lyft och fixat tioll dem oxå (dvs, inte hänger vid midjan )
ennasus: Ska oxå förminska bröstvårtorna som är ganska stora trots inget barnafödande! Vad hade du för bh strl. innan första lyft och inlägg, kommer du ihåg det? Nää, 4-500 kommer jag nog inte prova. Som sagt har alltid haft stora bröst och är inte så jätte intresserad av det igem missförstå mig rätt... Är mest i behov av lyftet. upp med dem och fylla ut, ja en full C hade blivit perfekt
I min klass och framtida yrke kommer boobisarna bara vara i vägen om de är för stora samt med mestadels manliga kolleger, slipper jag gärna den uppmärksamheten... Har fått den under hela min tonår och klarar mig utan Vill helst inte att det ska synas om ni förstår vad jag menar?
Nu ska jag försöka slita mig från datan å kolla lite film, kram kram
kalasAnnah: Synd att du känner så! Har ju inte op.mig än så jag vet inte om det är vanligt kanske att resultatet inte blir riktigt som förväntat?? Men jag trodde ju att brösten blir så snygga så Bh blir det misnst problemet? Ser de inte bra ut i vilken som helst? Trodde det räckte med någon lite trekants spets grej, utan byglar? och att de liksom sitter där de sitter... Berätta gärna mer så jag vet vad jag ska vara inställd på??
Gick det inte å stoppa in mer eller var det kirurgen som sa att du inte skulle lägga in mer?
Hur känner du dig annars, kan du gå och röra dig som vanligt??