Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Hi hi, testade BH-storlek på Abras Swegmark-sida... Först påstod de att jag hade 110E!!!! Ha ha ha, och sedan sa den att jag hade 70B. Ingen av de storlekarna stämmer, jag har 70D. Den måste ha fått fnatt.
Tjolahopp - Jag tror inte att du behöver bekymra dig över att du inte ska bli nöjd, för det blir du garanterat. jag är också nöjd, fast jag hade föreställt mig att det skulle bli större.
Jag har uppfattat det så här från min kirurg: jag är smal över bröstkorgen, så ett runtgelehallon på runt 300cc är det mesta han kunde stoppa in. det skulle inte få plats under muskeln annars. Men på konsultationen så han att det nog skulle få plats 335 som max. men på op dagen sa han att det var väldigt smalt och att han trodde att vi skulle hamna runt 295-300cc. Men att han skulle prova sig fram o ta så stort som möjligt. efter op berättade han att han provat med 315 men att det hade börjat vecka sig i sidorna och att det inte såg snyggt ut på min kropp. bröstfickan eller hur man nu ska uttrycka det var för liten för det implantatet så det slutade med 295 cc. han sa även att han hade provat med 270 men att det var för lite.
jag litar på honom till 110% och vet att han har tagit ett bra beslut. Han menade att skulle vi lägga in större bara för att jag ville det så skulle risken för att brösten såg deformerade ut bli väldigt stor, vill ju inte ha stora fast vanskapta o veckiga bröst. dessutom menade han att jag skulle stöta i med armarna varje gång jag rörde dem längs med kroppen. och man skulle sett brösten bakifrån om vi skulle valt ett större implantat.
Så nu när jag läser vad jag själv har skrivit så känns det som om 295 självklart var det bästa alternativet för min del, men så är jag en tjej som ständigt strävar o undrar om det inte kunde bli lite bättre.
Jag kanske kunde valt en annan typ av implantat ett som byggde mer på höjden, då skulle jag nog kunnat få större, men då hade resultatet blivit mycket mer onaturligt, vill ju inte gå runt med två tennisbollar under tröjan.
Jag menar inte att jag ska ha en bygel-bh för att forma brösten, för de är snygga i formen redan, men jag menar om man vill få till en riktigt snygg urringning så är ju en bra BH ett bra hjälpmedel, men ska jag ha en trekantsbikini så räcker det nog gott o väl med de brösten jag har.
Tror aldrig att jag kommer att gå utan BH bara för att jag kan, känns inte bra, gillar inte när bröstvårtorna syns genom tröjan heller , plus att jag gillar snygga underkläder.
Hoppas att du förstår mig bättre nu, men mina vänner säger att jag är dålig på att förklara saker så är det något som verkar knas är det bara att fråga :)
Kram kram
Tjolahopp - glömde svara på min allmänstatus. Jag tycker nog att jag kan röra mig i princip som vanligt nu, fast jag orkar inte följa med på de långa rundorna med hunden, blir lätt trött o lite annfåd, har kanske inte riktigt fått in den rätt andningstekniken när jag är ute o går längre sträckor. jag är dessutom ganska vig i armar o rygg men känner att det tar emot när man ska klia sig mitt bak på ryggen etc, eller röra sig på ett visst sätt, men tycker att det mesta funkar som vanligt fast något långsammare.
Inför din op så tror jag det bästa är att inte ha för höga förväntningar. men det är svårt, men tänker ju väldigt mycket på bröst innan op :) men att man tänker positivt och att man litar på att kirurgen gör precis allt han/hon kan för att nå ett så bra resultat som möjligt.
dagarna innan op så tänkte jag att bara brösten blir större så skulle jag bli nöjd, och det blev de ju, mycket större :) så varför jag har dessa tankarna vet jag egentligen inte. men som sagt det är lite från timme till timme. ibland tar jag på mig min bikini som jag hade innan, och då ser jag den verkliga skillnaden, och då lyser jag upp som en sol. får man tänka "fan vad du är snygg" om sig själv ;)
nä nu ska jag fokusera på att mina bröst är som de är och det går inte o spruta in mer utan bara gilla dem som det är.
tack alla som orkar läsa och som kommer med frågor o glada tillrop.
För det är väl det vi ska prata om också? inte bara träning o vitlök ;)
kram o sov som en godis
Me like träning och vitlök. Boobsen är blott en accesoar. Träning och vita lökar är livet:)
(fy fan va trött jag är nu..)
ennasus: Låter stort med 600 ml! Men iofs så är den mängden mkt vanliare i t.ex. USA har jag hört, där är det jätevanligt att folk vill ha 500, 600 och t.o.m. 700 ml.! De är inte tinga på dej du? Du känner inget i ryggen?... Tänker på om du kanske är bredare över bröstkorgen än t.ex. KlasAnnah (som ju inte fick lägga in mer än 295 ml), och kanske du har lite rumpa och former annars liksom, så det passar din kropps proportioner iaf?... (nyfiken já ä va?!
)
vioola: OK, så brodpropparna i lungorna hade alltså inget samband med din bröstop förstår jag? Kanske du har nåt med din allmänhälsa som ökar din risk för blodpropp?...
Misha**: Det finns en ljusbrunbrun kirurgtejp som man får hemskickat en rulle från VK när man op där, och som de sa att man tyvärr inte kan köpa på Apoteket. Den bruna är mer hudvänlig och därför bättre än den vita, nämligen. Har du provat att få tag på den? Det kanske går att specialbeställa? Borde ju gå... Men kanske du redan testat den med? Håller f.ö. med dej fullt ut om din kommentar om träning, vitlök och bröst - "boobsen är bliott en accesoar" - skitbra!!
KalasAnnah: I den uträkningstabellen fick jag som sagt 75D, men i alla andra tabeller har jag 75 DD/E, och det beror på att jag oxå ligger "precis på gränsen". Har 98 cm runt bysten, och det är visst en fyllig D, just på gränsen till DD. Men men, spelar roll eg.! Men visst vill man ju veta - lättast så!
Ang. dina bröst så tycker jag du bör lita på kirurgens expertomdöme, och tillåta dej att njuta av dina nya bröst, de kommer ju att verka lite större sen allteftersom bröstmuskeln släpper och de "mognar/hänger till sej" lite. Man kanju inte se det slutgiltiga resultatet på 1 år har jag hört - så ha tååålamod och se de som "vackra acessoarer". Sen är det väl inge bra att ha stora bröst som självändamål i sej - det är ju ens rygg och kroppsproportioner som är det viktigaste, eller?...
snuttungen:
Ja, den hade nog fått fnatt... Eller så hade den bara nånting emot dej personligen, ville förvirra dej lite sådär!...
((Kram))
*
KalasAnnah: Jaaaajaaaaaaaajaaaaaaaaaa!!!!!!!
......= ett "glatt tillrop!"
Ja, du ville ju ha mer såna sa du väl??!....
.....Nej, skämt åsido.... Jag och min sk "humor" är väl lite speciell kanske, hoppas ni har överseende?!...
Tänkte bara skriva några rader om min "allmänstatus" idag oxå - 10 dagar efter op. Jag känner mej faktiskt precis som vanligt, dvs innan op, sååå skönt att det gått såpass fort!!
Jag kan röra mej nästan hur som helst (ja, nu har jag ju inte testat cirkuskonster iofs, men men...) utan att den ömmar i bröstmuskeln, och sådär "ont-hugger-till" gör det inte alls längre som i början, då jag gjorde nån bröstmuskelrörelse som inte va OK.
Jag tog t.o.m. mej ut till stan på egen hand - eller med buss då - och det va så gött att kunna gå runt och känna mej "som vanligt" igen!! Gå ut, se folk, shoppa..... Det va inge bra att springa några meter till bussen dock, det kändes direkt att brösten ömmade till (ärren liksom, har ju ingen bh). Och det blev 3 rätt tunga kassar med hem, det gick bra men jag bar de försiktigt och med raka armar för att inte belasta br.muskeln i onödan (dvs inte dra upp axlarna och lyfta armarna så mkt).
Jag köpte bl.a. en Champion träningsbh med varken byglas eller skavande sömmar, och i ett mjukt, stadigt tyg. Den fanns inte i bh-storlekar utan bara i S,M,L - så jag tog M, som tydligen ska passa till 75 B-D kupa. Den satt perfekt, och det va ett mjukt, bredare resårband under bysten, och stadigt sytt över bysten - första gången jag har nån form av bh på mej efter op! Jag har inte ens testat de jag har hemma än heller - de är alla 75C som jag använde förut - fast jag inte rikigt fyllde ut den kupan. Har en hel kasse med 75C-bh:ar nu, som jag kanske inte kan ha längre. Fast vissa modeller går säker - det får jag väl se när jag testar dem... Men det är ju kul att köpa nya, snygga fräscha nu ju! Fast jag ska förståss tänka på det en annan sa här tidigare - om att bröststorleken brukar bli (ännu) större ju längre tiden går - som sagt ända upp till 1 år efter op "utvecklas" brösten - så det är ingen idé att köpa en massa bh:r nu som ev. inte passar senare. Men några blir det såklart!
Sen köpte jag 2 skiiitsnygga tröjor/topar med - som man både kan ha då man är hemma eller "går ut å tar en öl", som det heter. Och så bra llting sitter nu när man har mer "naturliga" former!! Nåja, man har väl "hjälpt naturen liiite på traven - men vadå - det kan man väl bjuda på??!"
Annars ser mina bröst liksom "normalfylliga" ut, och jättefina i formen - passar mina kroppsproportioner perfekt - och de känns inte ett gram tyngre än mina förra faktiskt - FAST jag ju inte ens har bh nu - och de ÄR 750 gram tyngre tillsammans än mina förra!
De är såklart inte speciellt "rörliga" och mjuka, men inte så stenhårda som i början heller. Sen är de inte heller särskilt ömma när man vidrör dem.
Jag har känsel överallt i dem - utom på undersidan av brösten. Nån annan som känner så med?... Men jag har hört att det är vanligt men går i regel över inom 6 mån efter op.
Ja, det va lite (mkt) om mej igen då.... Märker att jag har svårt att ta saker och ting kortfattat!
Men men.... Nu skickar jag iväg detta iaf!
((Kram))
Nej min lungemboli har inget att göra med bröstoperationen. Men eftersom jag ätit waran i ett halvår som är blodförtunnande har jag inte kunnat/fått opererat mig. Väntar på svar ifall jag är apc-resistent. Dvs att blodet har lättare att koagulera och medför en livslång större risk för blodproppar. Ingen i släkten har haft några problem, men nån måste ju va den första..
Ska bli så himla skönt att inte behöva skämmas sen framöver. Jag har inte vågat mig in på badhuset ens, inte så kul när ärren sitter lååångt nedanför bröstveckert. Har mer komplex nu efter operationen än jag hade innan. Men jag är som skrivet hur nöjd som helst med storleken. Jag hade ca 75A innan, nu 70D/DD. Var väl kanske en 70B innan egentligen, men det prövade jag aldrig före :) Jag är 1,74 m lång o rätt smal, har "ingen" direkt rumpa heller så större boobs skulle sett helfel ut på mig :)
Hej Tjejer
Lite förtydligande med våga prova menade jag när man står där och laborerar med ris/vattenpåsar innan operationen.
Abra: Jag är ganska petit över både bröstkorg och rumpa drar strl 34 i byxa/kjol. Det jag däremot har är ett naturligt brett bröst som har tajt klyfta därför kan jag "svälja" en så stor storlek som 600 utan att de blir så stora mina bröst är breda och kräver därför stor kupa för att passa men har ingen speciell höjd jag kan säga att skillnaden mellan mina gamla 325cc och nya 600 kanske har gjort 2 cm på höjden (framåt)
Innan jag fick barn hade jag 70c fasta och pigga bröst. Efter tre barn och nästan fem års ammande var de tämligen tomma.
Ha det gott allesammans
vioola & ennasus: OK, jag förstår...
Hur är det med er andra då??
Som t.ex. med Björk00, som ju op sej igår!?? Ska bli spännande att höra hur du upplevt och upplever allting!
((Kram))