• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Björk00

:(jag har ätit vitlökmånga gånger senaste 2 veckorna... ursch nu blev jag rädd...

• KalasAnnah

Hej

nu skiter jag i alla jäkla tabeller för jag tycker ändå inte det verkar logiskt.

Provade en BH som jag hade liggandes hemma, 75B, fick plats i den men det var helt klart fel storlek, ska ha större. men som sagt jag skiter i vad det står på lappen så jag ska gå till en riktig underklädesbutik o be om hjälp. Jag var i en sådan när jag köpte underkläder till bröllopet och fick väldigt bra hjälp så dit ska jag nog gå igen. Men jag tänker nog köpa en BH när jag få börja använda bygel igen och sedan vänta ett litet tag så att de hinner "sätta sig" (eller hur man ska säga) och sen köpa underkläder som jag tror jag kan ha under en längre period.

Pratade med kliniken idag och de sa att jag kan börja använda bygel-BH om en månad förutsatt att ärren har lagt sig. Men jag ska fortsätta vara tejpad i 3 månader.

Jag frågade även om vad jag skulle undvika att äta, men de sa att allt var ok att äta så länge det är i normala mängder. jag sätter ju inte i mig en hel fläta vitlök direkt. avocado har jag aldrig hört att man ska undvika, men alkohol och blodförtunnande verktabletter.

Idag har jag bara tagit två panodil, känns inte som om jag behöver dem mer så jag ska hoppa över dem, könt att slippa.

Tjolahopp - svårt att säga hur pass bra du kommer ha läkt när du börjar dina studier, det är ju som sagt väldigt individuellt. Men jag tycker själv att jag har läkt förvånandsvärt bra redan efter 5 dagar, men tror inte att jag skulle klara av en massa fysiska o tunga övningar redan, men däremot känner jag att jag klarar mer än att bara vara uppe o gå. Känner mig ganska vanlig men med vissa begränsningar, ex sträkca mig på vissa sätt, eller lyfta. Kanske du ska prata med läkaren en gång till? Lycka till.

Björk00 - är det dax för dig i morgon? Känns det bra?

Visade brösten för en kompis idag (usch lät hemskt som om man är västa blottaren :)) hon tyckte inte de var så stora, måste erkänna att jag blev lite ledsen, men samtidigt glad att det inte är något som ser konstigt ut.
    Vet inte vad det är men ena sekunden vill jag att de ska vara större o i nästa tycker jag att de är perfekta. Någon mer som känner så?

Ha det bra

kram kram

• KalasAnnah

tack ändå alla som har ansträngt sig för att hjälpa mig med måtttabeller, men som sagt jag lägger ner det projektet så länge. så jag hoppas att jag inte verkar otacksam, jag är bara förvirrad :)

• Björk00

Nä på torsdag, en dag till på jobbet sen blir det packning och special dusch för till sist fasta... aaa e sjukt nervös.. KalasAnnah: tycker du gör helt rätt som skiter i tabellerna huvusaken e ju att man hittar en BH som man gillar. Kollar man i byrålådan har man ju olika strl där med:) Du har sagt de säker tusen gånger men va det 295 runda du la in? funderar ju på 225 elr 250 spännande o se vad det blir ändrar mig varje timme;)

Tjejer LOVA att ni håller tummarna för mig?

Kram så länge!

• Abra

Normalliten: Jaså, ökar Omega3-kapslar blödningsrisken och därmed risken för kapselbildning alltså?? Visste inte jag! Jag frågade t.o.m. om det på konsultationen på VK har jag för mej, för jag äter 2 kapslar varje dag nämligen. Vart har du hört det nånstans? Som jag har uppfattat det så ändrar bara Omega3 på ens blodfetter, men påverkar inte blodcirkulationen något. Skulle va intressant att veta vad du fått den infon från bara.

Jag hittade faktiskt den storlekstabellen du nämde, hade visst skrivit ut den t.o.m. från just qvinna.info, men glömt det. Va ett tag sen. Men den säger väl inte så mycket då, eftersom jag får D-kupa enligt den, och DD/E enligt de andra tabellerna. Men tack iaf!

Björk00: Är säker ingen fara! Jag drack 2 glas rödvin på midsommar oxå, och helgen innan med. Och op mej några dagar efter midsommar, men det va inget att oroa sej för se de på VK. Jag har även "fuskat" och ätit lite vitlök med, fast försöker undvika det. Svårt, för jag älskar det ju! SJÄLVKLART tänker vi på dej på torsdag, och håller alla våra tummar för dej då!!! Tänk på vårt stöd då du blir pirrig, och vet att efter bara 4-5 dagar har du nästan inget ont/ömt alls längre!

KalasAnnah: Men det är väl eg. inget konstigt detta med bh-storlekstabellerna eg.?... Det är ju bara att mäta runt om både över och under brösten, och sen ta bröstmåttet minus måttet under bysten... Och sen får du ett tal, som du kollar vad det motsvarar i t.ex. Lindex storlekstabell. Det visar ju samma för mej iaf! Och jag tror det stämmer mkt bättre än att mäta över et bröst som i "qvinna-tabellen", för den tar ju ingen hänsyn till omkretsen under. Vari ligger det krångliga eg.?... Men vill du "lägga ner" denna diskussionen, så visst!

Ang. min uppfattning om min nya bröststorlek, så tycket jag att den är perfekt! Och med kläder på ser man absolut ingen skillnad mot förut, och det ser inte alls ut som "2 stora silikonbröst" precis. Inget nån alls skulle lägga märke till. Men då har jag ju ingen bh på mej än på 2 v. Man kan väl säga som så att mina bröst utan bh nu, är som de va med vadderad bh förut, typ. Ska verkligen bli spännande till veckan när jag tänkte testa bh:ar på stan, och se hur brösten ser ut då! Utan kläder ser brösten helt perfekta ut, fylliga och "naturliga" i formen, inte för stora och inte för små. Varför bryr du dej om vad andra tycker?? Huvudsaken är väl att du själv är nöjd? Anledningen till att andra kanske tycker de är mindre än de trott, är väl för att de är "skadade" av alla jätte-jätebomber, som är helt oproportionerligt stora, som såna i Slitz, More etc. såna onaturliga skulle iaf inte jag vilja ha!! Vill du?...

Men hade inte du 99 cm runt om bysten, och 70-nånting under?... Det verkar ju mycket! Om du säger dina mått kan jag hjälpa dej räkna ut din nya bh-storlek om du vill? *tjöööta va?!*

Förresten - idag - 8 dagar efter op - har jag för första gången helt utan problem på mej mina vanliga tröjor!*skönt* Fast eftersom jag inte får ha bh de första 3 v., ska jag köpa amningskupor som skydd för bröstvårtorna. De tipsade ju om det. Bra idé! Hoppas de sitter bra! Undrar om de finns i olika storlekar?... Nån som vet? Och hur man fäster dem? Eller ligger de bara löst i tröjan/topen?...

Nej, nu ska jag se på "Allsång på Skansen"! Hej så länge kära vänner!

((Kram))

• Tjolahopp

Abra: Det finns speciella små lappar man sätter över bröstvårtorna på Lindex bland annat. Tänkte bara att det är nog lite smidigare än amningskupor (jobbigt om de ramlar ur så länge man inte har ärr där e ju klart? Då kanske det inte funkar att fästa dem där?? Annars är det bara ett tips 8 dagar innan man kan ha vanlig tröja!!! Måste ju till skolan dag sju, kan jag inte ha vanligt linne el. t-shirt??

Shit, e det så besvärligt? Usch, e så förvirrad. Kan inte best. mig! Läkaren fick det att låta så enkelt ju

• KalasAnnah

Björk00 - klart vi ska tänka på dig, allt kommer gå jätte bra. tror att det blir bra vilken storlek du än väljer, det är ju inte så jätte stor skillnad egentligen. Ja helt rätt, 295 runda gelehallon.

Abra- nä det är inte så svårt med storlekarna egentligen bara känns som de inte stämmer med verkligheten. utan det har ju lite med hur anatomin ser ut, så nu lägger jag detta på hyllan.
    vet inte varför jag bryr mig vad andra tycker, ville väl egentligen att hon skulle säga att de var de finaste brösten hon någonsin sett ;) nä men skämt o sido så tror jag att mina vänner inte tycker att det är så stor skillnad med tanke på att de alltid har sett mig väldigt uppstoppad eller hur man ska säga det, fast de har ju trott att det är mina riktiga bröst. det är väl mest om jag skulle ha på mig något riktigt urringat som de ser den riktiga skillnaden.
    Men tror nog som du säger att de är lite skadade, för säger man silikon så tror alla att man menar bomber. så de undrar lite varför de inte är större . typ "är inte alla silikon bröst gigantiska" lite tråkig att det ska vara så, men samtidigt så kanske det inte blir att en massa folk tror att det är silikon man har, ja den frågan kan man spekulera länge i.

Tjolahopp - nä så jobbigt är det inte. jag är inne på dag 5 och har vanliga kläder, det är ju lite beroende på om du ska ha bröstband, eller vad du nu ska ha, jag menar så att det inte sticker ovanför tröjan/linnet. det ända som kan vara lite besvärligt är att få kläderna över huvudet. en halv thight tröja är i alla fall för min del inga problem. så det tycker jag inte du behöver bekymra dig för.

nu när jag kollar på mina bröst så är de inte så toppiga längre, typ någon madonna strut, utan de har blivit lite mjukare o rundare, det gillar jag :)

jag gillar verkligen den här tråden, har blivit lite beroende ;)

ha en skön kväll tjejer o sov som en godis

kram

• Tjolahopp

Åh, va skönt! Nä, jag ska inte ha ngt bröstband. "Bara" sporttop den första månaden. Varför skiljer det sig så mycket från klinik till klinik? Vissa ska ju gå helt utan, vissa har band etc.?? Samt läkningstid och allting verkar skilja sig otroligt mycket. På min kallelse står det att jag inte ska träna den första mån. Och att man kan börja när man känner att kroppen är redo? Var på två konsulationer och den andre läkaren jag träffade var helt underbar och verkligen erfaren. Men tycker nu i efterhand att jag inte fått den info. som många andra fått? Får nog ringa dem imon

Är det någon som gjort lyft i samband med inläggen??

• Björk00

Tack alla underbara ni:)

Tjolahopp: var skall du operera dig? vad skall du lägga in? Jag hade tänkt och vara på benen någerlunda;) efter en vecka, hoppas hoppas hoppas! Så det tycker jag att vi bestämmer oss för! (tills motsatsen överbevisat oss;))

Abra: om jag inte får några övningar så får du lära ut dina:) till mig snackade de om massage.. ja ja

Sov gott alla! Säger inte hej då idag kommer nog tillbaka en sväng imorgon igen:)

• Abra

Tjolahopp: Du kan nog ha vanlig tröja 7 dagar efter op - det jobbiga är bara att få på/av den om den sitter _för_ tajt - beroende på hur öm du är om br.muskeln när du ska "krångla" med armarna uppåt å så.

Vad är det för info du tycker att du inte fått från din klinik? Ang. träning menar du, eller? Enligt min uppfattning så verkar de va väldigt olika insatta i detta på vissa kliniker - och därför säger typ "-Du kan känna efter själv!", och att "-All träning är OK 4 v. efter op.!"

På VK (=Victoriakliniken alltså) säger de att det är jätteviktigt att följa deras träningsrekommendationer och inte gå efter hur man känner - för då är risken större att man fördröjer läkningsprocessen och riskerar inre blödningar och kapselbildning. Går man bara efter hur det KÄNNS så skulle iaf jag lätt kunna börja träna en hel del redan idag - 1 v. efter op = ALLDELES för tidigt! De INRE ärren läker t.ex. först efter 2 mån, och man ska undvika snabba, ryckiga rörelser + för tunga lyft de första 3 mån efter op - så det beror ju helt på VAD man tränar! Som t.ex. långdistans-simning är OK redan efter 6 v., liksom coreträning, pilates, spinning, situps etc - allt som är mage-benträning mer liksom, men inte så mkt överkroppen involverad. Fast 8 v. efter op ska man undvika t.ex. Body Pump, Box-träning av olika slag (helst vänta 12 v. med det t.o.m.), yoga-liknande träninsformer (pga är mkt "stå på händerna/armhävningsövningar" i det, som t.ex. i "solhälsningen" och i "hundens" position), aerobics med hopp och skutt mm...

Ang. såna där "bröstvårtsklistermärken" (vad heter de eg.?? ) sitter väl ganska hårt va?... Vill ju inte ha de när jag duschar och sover i så fall ju... Och då måste man väl ha nya varje dag väl? Och det blir väl dyrt med många, för att de ska räcka i 2 v... Eller hur funkar de?

Nån som vet hur amningskupor ser ut och sätts fast etc?...

Björk00: De 2 stretchövningarna man får lära sej bara någon timme efter att man vaknat ur narkosen på VK, och som man sen ska göra VARANNAN VAKEN TIMME hela första v. efter op (eller tills man inte längre känner att det ömmar nåt alls när man gör dem), är såhär:

1) Fäll ut armarna brett åt sidorna med handflatorna öppåt - för sen saaaakta, saaakta ihop handflatorna mot varandra över huvudet (INTE för långt fram, ska va liksom ovanför och inte framför huvet) tills de möts (eller så högt upp man orkar i början), och sen ner tillbaks med armarna. Upprepa saaaaakta 6 ggr i rad.

2) Rulla försiiiktigt bak axlarna. Knäpp händerna bakom ryggen och "brösta upp" dej riktigt mycket, men saaaakta! Och sen tillbaks till utgångsläga/avslappnad. Upprepa även denna övn. 6 ggr. i rad.

Man ska alltså göra rörelserna som i slow-motion, verkligen sakta alltså!! Det ömmar rejält i början, men inte alls efter några dagar då man gör övningarna. Kan såklart skilja från person till person. Numera gör jag de iaf på morgonen och lite då och då under dagen.

KalasAnnah: Lägg storlekarna på "hyllan" du om du vill! Är väl en passande plats?!...

Ja, visst blir man totaaalt bröst-och ego-fixerad rent utseendemässigt vad gäller boobisarna nu då!! Jag vill t.ex. att min sambo ska beundra dem, och gärna känna på de mest heela tiden! Vill att han ska kolla om de förändrats nåt från igår etc.. Knäpp jag är va??!
    Fast han säger att han har sett de nu, och att de är jättefina, och han vågar knappt röra vid dem, för han tror att de ska gå sönder, typ!

Jag kan bara konstatera att jag är _betydligt_ mer tuttfixerad nu än han säkerligen nånsin varit!

Förresten, "mina nya kompisar" är oxå mycket mer runda och börjar mjukna nu. De är inte alls "toppiga" på samma "Madonna-sätt" längre, och ömmar inte alls då man tar på dem. Så fort det gått på bara 1 v.! Och jag har sån tur att det inte ens kliar nåt i ärren ens...

Kan oxå tillägga att jag med blivit som beroene av den här tråden - "löööv ja´ åål"!!

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9