• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Abra

Peisy: OK, då förstår jag. Jag har ju mina omplantat bakom br.muskeln, och har förstått att det är stor skillnad på läkningsprocesserna ja. Plus att man tydligen inte ska ha lika ont/ömt efteråt om man har det framför, och inte heller behöver göra några stretchövningar.

Nån som har implantaten bakom br-muskeln och kan svara på unjefär när det inte längre ömmar till när man utför vissa "felaktiga" rörelser?...

Sen undrar jag oxå, liksom KalasAnnah - unjefär när man kan börja ha sina vanliga tröjor igen, när det inte känns "obekvämt" och ömmar i brösten då man tar på/av dem eller har dem på sej?... Som det är nu ska jag ju inte ha nån bh alls 3 v. efter op (2 v. till alltså), och då vill man ju inte gå runt med tajta tröjor precis, för då syns ju bröstvårtorna så väl under - lite genant sådär. Men jag fick tipset på VK att man kan ha amningskupor över brösten som skydd för bröstvårtorna - ska nog ta och köpa det.

En fråga till till er som op er för ett tag sen - när började era bröst mjukna och röra sej mer naturligt liksom?????

Får jag fråga hur era kompisar reagerat efter er op? Har några betett sej som de inte gläds med er och att ni är glada över resultatet - känns någon avundsjuk och missunsamm?... Eller är alla lika glada och nyfikna på resultatet som ni själva?

Själv har jag märkt att vissa "kompisar" beter sej väldigt märkligt - har t.o.m. slutat höra av sej etc. Fast samma person kanske va jätteengagerad då jag började prata om ev. bröstförstoring, för det har hon oxå tänkt på i flera år, men inte kommit sej för än/vågat. Men nu när jag gjort det och säger att jag är jättenöjd, så verkar hon helt totalt som hon inte bryr sej ett dugg. Kinstigt - och det tolkar jag som typisk löjlig "tjejavundsjuka"! Är sååå trött på hur vissa tjejer beter sej! Många har svårt att glädjas med andra och är missunsamma, tyvärr... Blir extra besviken när det är en förhållandevis nära kompis som jag haft i flera år som reagerar såhär!*suck*

Och en annan kompis - hon har stora bröst av naturen - hon verkar inte bry sej särskilt mkt heller, fast hon hör ju iaf av sej, fast det tyvärr inte känns som hon gläds så mycket med mej för det.

Eller så är det bara jag som är ovanligt "tutt-fixerad" just nu, och vill att alla andra oxå ska va det!

KalasAnnah: Ja, visst är det ovärderligt med kunnigt folk att prata med i den situation man är i! Man har ju så mycket nya frågor hela tiden!!

Jag tog ikväll bort den breda, vita tejpen jag hade fram på bysten, som liksom "tryckte ner" den, och såg hela mina nya bröst för första gången - och oj så bra alltså!! Perfekt resultat - verkligen!! Duschade sen för 2:a gången den här veckan, det va inte fel det heller må jag säga! Nu när jag tagit bort den vita tejpen så kommer jag duscha varje dag, som jag brukar annars.*skönt!*

Men några stickningar eller att det kliar i ärren känner jag ingenting av iaf... Hoppas det läker bra ändå!

Jag känner faktiskt inte av brösten någonting speciellt, bara lite/mycket i bröstmuskeln då jag rör mej dumt.

Kan/får ni andra sträcka er högt upp eller sträcka er långt åt sidan? Har ni hört om att det skulle va nån fara - dvs innebära ökad risk för kapselbildning eller försvåra ärrläkningen?...

Många frågor blir det! Sååå tacksam för svar!!

((Kram))

• Abra

Har just pratat med en av de kompisarna som jag fått för mej "va avundsjuk", men tror inte att så är fallet längre - hon har bara haft fullt upp med sitt och så. Skönt att samtala länge med kompisar man inte pratat med på ett tag - skäms nästan lite nu när jag trodde hon va avundsjuk. Det är väl så att man är så rastlös och pratsjuk när man bara går här hemma, så man får för mycket tid till att tänka/fantisera om en massa saker. Ville bara säga det!

Hur går det för er andra förresten?? Hur mår ni?

((Kram))

• Alaska

Abra:

Det är ett år sen jag gjorde min op och då la jag in anatomiska bakom muskeln och tänkte dela med mig hur jag haft det.

Vanliga tröjor kunde jag ha efter någon vecka utan att det var allt för obekvämt att ta av och på mig dom. Jag hade sportbh dygnet runt de 4 första veckorna så tajta tröjor var heller inga problem

Det tog ganska lång tid innan jag tyckte att brösten mjuknade. Den första månaden tyckte jag att de var stenhårda, och även om de rörde sig naturligt tyckte jag fortfarande att de var lite väl fasta när det gått 6 månader. Men de har mjuknat hela tiden och nu är jag jättenöjd. Många kirurger säger också att det är först efter 1 år som man ser det slutliga resultatet, och på mig har det stämt.

Jag har inte fått några negativa reaktioner från de som vet om min op, de flesta tycker bara att det blev ett bra resultat. Sen tycker ju vissa att tanken på silikon är skrämmande, men de klandrar inte mig för det..

Kram

• KalasAnnah

hej

var på kontroll tidigare idag och de sa att det såg jätte fint ut. Har gått 4 dagar sedan op och är inte speciellt svullen och blåmärkena börjar lägga sig. fast jag är ju ganska spänd i huden, men det tar väl sin lilla tid innan det ger med sig.

Fick instruktioner om att jag ska trycka ihop brösten morgon o kväll, så att det inte blir en för stor glipa mellan brösten, lite pga att mina bröst redan innan sitter en bit ifrån varandra. Känndes lite konstigt att trycka ihop dem, men jag vänjer mig nog. Från o med idag så ska jag bara ha bröstbandet när jag sover och bröstband o BH på dagen. Ska börja trappa ner på mina smärtstillande också, känner inte så mycket faktiskt, så det kan vara skönt att slippa ta en massa piller.

Var o köpte en ny BH i dag utan byglar, 75C blev det, fast i tantBH:n som jag fick från kliniken har jag 75B, men den är väldigt stor i storlekarna, storleken som står på lappen i BH:n känns inte så viktig men det är ju jäkligt tråkigt om jag kan ha samma BH som jag hade innan op. men så verkar inte fallet :) Längtar som bara den till man kan åka o köpa snygga underkläder. Ni som är färdiga , eller hur jag nu ska uttrycka det, när började ni köpa underkläder?

Ha en bra dag

kram kram

• Akire

Jag köpte ett gäng BH:ar efter ca 3 månader i stl. 75C. Efter 6 månader blev dessa för små, och 75D visade sig vara vad jag behöver.(Detta berodde inte på allän viktuppgång...)
    Mitt tips är alltså att inte lägga ut alltför mycket pengar på dyra BH:ar innan man har fått sin slutgiltiga storlek. Detta kan ta upp till ett år för en del.

Lycka till!

• Abra

Alaska och Akire: Stort TACK för era svar! Känns så skönt att kunna få råd av såna som er som gjort op för en rätt lång tid sen.

Då vet jag att jag inte behöver oroa mej om att de känns onaturligt hårda än då, och att brösten förändas under ett helt år efter op - inge bra att köpa en massa dyra bh:ar som känns små och obekväma sen då!

Men får jag fråga - hur tror ni det kommer sej att bh-storleken eg. blev större om man inte går upp i vikt??... Jag menar, man har ju en viss mäng silikon i brösten, hur kan det plötsligt bli som "mer"?... Kan man förklara det på nåt sätt månne?...

Sen tänkte jag passa på å höra med er mer erfarna unjefär när det slutade hugga till och ömma i bröstmuskeln då ni gjorde "opassande rörelser"?...

KalasAnnah: Hur länge skulle du sitta och trycka ihop brösten varje morgon kväll då? Förstår att det känns konstigt, men det är väl bara att följa de rekommendationer du fått.

Ang. bh-storlek, har du mätt dina mått runt brösten och kollat i en tabell vilken storlek som eg. passar dej nu?

Själv håller jag på att tvätta ikväll - sambon får hjälpa mej med tvättkorgen bara, annars går det bra.

Vill bara säga att mina bröst är betydligt mindra ömma nu iaf, och de är inte heller lika svullna, varma och sända som "två projektiler", utan de är mer runda/normala i formen sen jag tog bort den breda tejpen över brösten igår. Jag tycker de är skitsnygga och är så glad över att jag tog beslutet och faktiskt vågade op mej!! Visst är vi eg. väldigt modiga allihop??!

((Kram))

• Misha**

Björk00: Oj, jisses, är det sant? Var har du hört det? Någon trovärdig källa? Det är en väldigt allvarlig anklagelse.. Absolut fruktansvärt om det stämmer..brrrr

• KalasAnnah

hej alla!

Abra- ska trycka ihop tre gånger och hålla så en liten stund, det ska kännas men inte så att det gör jätte ont, men det är tydligen normalt att det känns lite när man gör det. har mätt idag, men blev lite besviken enligt tabeller så ska jag ha 75B men den jag provade på lindex som var 75 B passade inte, men det är ju trotts allt bara en siffra, vissa stunder tycker jag att jag gjorde dem för små, men å andra sidan så hade jag inte mycket val för min bröstkorg är så liten. vill inte det ska se dumt ut, men jag antar att det bara är lite svallande hormoner eller nåt som kommer över mig ibland, för då kan jag bli jätte deppig en stund o i nästa ögonblick är jag super lycklig över att det är gjort. tror dessutom att när man får snygg Bh o sina vanliga kläder så kommer allt kännas mycket bättre.
    Abra- vad har du fått för storlek nu?

Jo jag är opererad på den kliniken i malmö, men jag vet inte om det är han som är anklagad, men det kan mycket väl stämma, men som sagt så är jag opad av hans kollega. så jag vet inte vad jag ska säga,men det är verkligen hemskt. stackars tjej.

Björk00 lycka till- håller tummarna, håll oss uppdaterade.

har inte sovit alls idag så jag hoppas på en riktigt godnatt sömn ikväll.

ha det bra alla
    kram kram

• Björk00

Tycker också riktigt synd om henne om det är sant.
    Mish**: sant vet man nog inte försen någon är dömd men det har stått i tidningen Plastik kirurg från Malmö känd från TV-såpa anmäld för våldtäkt. Jag är från trakten dock bor inte där längre och har många vänner kvar i Malmö. Många sidor på nätet har namngett honom, men de är klart säker kan man ju som sagt inte vara.

KalasAnnah: tack för tummarna lovar att hålla dig uppdaterad hoppas du kan sova gott i natt:)

• Bröllopstokiig

Björk00: Spännande!!! Förstår att du är förv'ntansfull och pirrig! Själv va jag helt upp och ner i humöret dagarna - ja, t.o.m. veckorna innan op - och under op-dagen kändes allt så overkligt på nåt sät, som jag va som i en dröm liksom. Men nu sitter de där iaf - mina nya boobis - och det är heelt sant! Bered dej på att det är värst ömt 1.a nattem, och att det sen bara blir bättre och bättre för varje dag - själv slutade jag med smärstillande efter att ha ätit det 4 dagar - och nu 1 v. efter op känns det inget alls längre - bara ömmar till lite när jag gör vissa rörelser. Så varmt lycka till - du kommer säkerligen att bli jättenöjd du med! Skriv hit och berätta!!

Otäck det där med kirurgen, om det är sant! Helt otroligt...

KalasAnnah: OK, på det viset. Hur länge ska du trycka ihop brösten då?... Hoppas att det ger önskad effekt då iaf!

Ang. bh-storlek - menar du att du mätt och enligt en storlekstabell ska ha 75B, men att 75B inte passar på Lindex ändå? Va 75B för litet eller för stort då menar du? Vad är det för mått du har nu i cm?...

Själv har jag nu 89 cm över brösten och 80 cm under, vilket motsvarar 80D eller 75E. Jag brukar ha 75cm runt om, och det brukar passa perfekt på den yttersta haken, så det får nog allt bli 75cm i forts oxå. Och då blir väl min nya storlek 75E. Det låter mkt större än jag tycker det ser ut - själv skulle jag gissa på en full 75C när jag bara ser brösten - men det stämmer väl inte då. Sen tycker jag att storlekar skiljer mkt mellan olika bh-modeller och märken med, eller vad har du för erfarenhet?

Hoppas du sover gott nu då!

Själv har jag vänt på dygnen efter op, och vill vända rätt nu. Tycker jag är mest rätt trött och seg hela tiden, oberoende hur mkt jag sovit. Kanske antibiotikakuren gör att man blir lite tröttare oxå?... Känns så iaf. Och den ska jag äta några dagar till.

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9