• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • pillan6

gabbe:
    Hej!!
    Jag gjorde min bröstförst. för 2 år sedan. Jag gjorde min via armhålan. hade inte så ont efteråt var mer stel. Hade själv 2 små vid det tillfället, men jag hade min man, familj och vänner som ställde upp de första dagarna.
    Bröstop. är ngt som jag aldrig kommer att ångra, mår så mycket bättre efter den än vad jag gjorde innan.
    Är du säker på vad du vill, go for it, familjen kommer att ställa upp mer än vad du tror.
    Kram och lycka till!!!

• gabbe

Vet inte vilken sort ännu, kan inte så mycket om det... Tänkte mig att slutresultatet skulle bli ca 70-75 C (nu har jag 75 A, 70 B knappt dom försvann efter amningen :(
    Ska boka tid hos Claes Lossing på kalanderska i gbg för rådgivning. Nån som har erfarenhet av honom?

• Kendra

Hej allihopa!

Nu har jag kommit hem efter en helt underbar helg! O brösten har hängt med utan problem! Känns nästan som att dem läkt bättre där borta Kunde sova mycket bättre, och låg på sidan helt utan att ömma på morgonen! Det enda som var lite jobbigt var bygelbh:n. Så skönt att släppa ut brösten vid läggdags!

Men usch va kul jag haft.. kan inte sluta tänka på det :P

Abra: Jag hade inte tänkt smörja 2 gånger om dagen, eftersom jag ska ha tejp. Men om man inte tål tejp kan man smörja bäst man vill! Jag tänkte bara kleta på det när jag byter tejp. Har inte börjat med det än, så jag vet inte riktigt hur det kommer fungera! Konstigt att länken inte funka, för det var den som jag hade i mina papper

• KalasAnnah

hej alla

imorgon är det jobb igen så jag ska nog ta denna dagen till att bara slappa. Igår var det ganska mycket att göra ska nämlige få huset värderat idag, så vi fixade i trädgården, städade, etc. kändes verkligen när jag varknade idag. det gjorde inte ont, men kände mig trött i kroppen. ska fixa lite små saker till idag typ damsuga osv, jag har inte gjort det på två veckor, har lämnat det till andra, men det ska nog gå bra. Håll tummarna för mig idag :)

Börjar gilla mina bröst riktigt mycke ;) får snyggare form för varje dag, men blåmärket vill inte ge med sig, men det kommer det väl göra.

Abra- jag gillar också BH:n men som du beskrev så blir det lite märken av den, ialla fall inne vid mitten, det blir ett snett streck på varje bröst. men annars så upplever jag inte att den sitter speciellt hårt. bara ovant att ha BH, har gått untan nästan hela tiden sedan op.

Nä nu ska jag fixa lite till här hemma, jag vet att det är inte städningen eller så som ska värderas, men det känns ju ändå som att alla intryck är viktiga.

Kram kram

• Swing

Abra: om du fortfarande är orolig över känselbortfallet, så var inte det. Alla jag känner (med ärren under brösten) har haft det, men känseln kommer successivt tillbaka med tiden!

• Normalliten

Abra: Ja, det är Plunge jag har. Jag köpte min på Runner's store i Sthlm - ville gärna prova. Har stl 70D/75C (beroende på märke) nu, men i den har jag 70DD - så ta en större storlek än du har normalt när du beställer den!
    Den är fantastiskt skön och ja, den framhäver bysten på ett bra och snyggt sätt. Jag valde den för att det var den som gav bäst stöd och satt bäst utav de som de hade inne. "Problemet" med TräningsBH:arna nu är att de som täcker hela bysten sitter löst under och de som sitter bra under täcker inte bysten. Ett mycket angenämt "problem" mot tidigare. Jag är fortfarande sugen på att köpa en som ger ännu mer stöd och har blivit rekommenderad att köpa en Stay in Place Supersport - när man kollar den på Timarcos sida står det t o m "Perfekt stöd efter operation" - har hört att den ska vara bra när jag springer och ge riktigt ordentligt stöd - men jag vill gärna prova när jag testar en ny modell första gången...
    Plunge kommer jag i alla fall köpa fler av och använda på gymmet när jag tränar i grupp - sådan träning ger den tillräckligt bra stöd för!
    En annan sak ang. känseln... Jag op:ades ju för snart tre månader sedan och jag har fått tillbaka känseln. Dock känns det liiite, liiite ungefär som en tandläkarbedövning.

Endast 4 dagar kvar - sedan är det dags för en efterlängtad semester!

Sköt om er!

Kram

• Abra

pillan6: La du implantatet bakom br.muskeln? Hur känns det nu då, helt bra med akllt eller? Känner du av att det ömmar till eller känner du av implantatet nåt ö h t, som när du gör vissa rörelser, amhävningar etc?

gabbe: Min kirurg pratade iaf inte i bh-strl innan op, för det blir så olika resultat vad gäller det på alla. Ett tips är att inte haka upp sej så mkt på just bh:n, vilken strl den kommer att ha, utan mer vad som passar i proportion till din kropp - då blir resultatet bäst tror jag. Och att köra "ristestet" innan är oxå bra.

Kendra: Roligt att höra! Vart va det ni va?? Ja, visst är det mkt skönare att va bh-lös, iaf när man inte utför nån direkt aktivitet. När tar du bort dina stygn och börjar smörja ärren?...

KalasAnnah: Själv har jag inte dammsugit på 3 v. nu, och sambomn har inte haft tid (prioriterat vill säga! ) heller, så det är allt lite skitigt här hemma må jag säga... Och sen grejer högt och lågt efter flytten, som vi inte haft tid och möjlighet att ordna med än heller. Men men, tålamod... Får ta en sak i taget!
    Jag får oxå såna märken av den bh:n ("Triumph, Soft Sensation"), men den är den enda jag har som inte har byglar eller är en sportbh. O´ch annars sitter den ju mjukt och skönt utan skavande sömmar och så, och de små märkena som blir försvinner ju fort, så det är nog ingen fara. Eller vad tror ni andra mer erfarna? Ska man ha en _ännnu_ lösare och mjukare bh??... Jg fick ta den i strl 75C, eftersom den inte tillverkas i större, men den är ju mjuk och töjbar så det går bra iaf. (Mina andra nya bh:ar är i strl 75D och 75DD.) Men jag håller med dej - jag gillar oxå mina boobisar mer och mer för varje dag - ångrar inte op för 1 sek!!

Swing: Tack för ditt svar, känns tryggt att veta! Hur är allt med dej nu då?

((Kram alla))

• pickolina

Normalliten - Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar men.. ;) Om man har större bröst så behöver man en sportbehå som är högre skuren (dvs gjort för en större byst) och då täcker den hela bysten och sitter som den ska under. Om du köper rätt storlek dvs.. ;) Men om du köper en sportbehå som inte är gjord för en stor byst så täcker den inte ordentligt utan blir för urringad och då trycks i alla fall mina bröst ut i mitten..INGE snyggt, eller skönt.. *s*

• Abra

Normalliten: Jättetack för ditt svar!! eftersom jag inte har nån butik som säljer Plunge-bh:ar där jag bor, så blir det väl nätet för mej. Men om jag annars har 75DD, måste jag väl ha 75F i den va? Låter hiiimla stort, men om det är så så... Huvudsaken att den sitter bra ju! Visst är det ju att föredra att prova i butik, men det går ju oxå att byta strl om den inte passar, skicka tillbaks, returnera och så. Hoppas bara det inte kostar extra med porto då?... Nån som vet hur det funkar på Timarco??...

((Kram))

((Kram))

• pickolina

Abra - Nästa steg är E, om märket säljs i den strl. Vissa säger att DD är detsamma som E men det är det INTE. Jag har själv flera års erfarenhet av det..

Svar på tråden Bröstförstoring 9