Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Pickolina: Ha ha ha - nej, alkohol och Alvedon är inte bra att blanda. Tur att man ska avstå från alkoholen innan op, så man slipper tänka på det om/när man tar Alvedon
KalasAnnah: Jag har handlat Wonderbra från Timarco innan min op - men inte efter. Jag köpte då en smokin' strapless och en clearly daring - de är/var fantastiskt fina, men passar inte alls efter op. De är relativt små i kupan men i övrigt "normal" i storleken. Jag hade 75a innan op och brukade ha s.k. kycklingfiléer för att fylla ut och då passade 75b, den storlek jag köpte för att ha med inläggen. Nu efter op har jag blivit nojjig och vill ju prova innan jag köper, så jag har inte velat köpa av Timarco utan att först ha provat i butik (dessutom behöver jag ju inte lyft och ihoptryck för att förvilla längre... ;-D)
Kram
Tjoho alla tjejer!!
Nu dyker även jag in här...
Gjorde min förstoring 19 oktober förra året (06 alltså) på ViktoriaKliniken.
Har 310/335, full projektion på det enda, medium på det andra.
Dock dyker tankarna på en ny op upp allt oftare, fick inte det resultatet jag ville ha och defenitivt INTE storleken..
Men bröllopssparande först, sen tutt-sparande ;p
Budgetbrud2008: Oj, vad hände med resultatet? Var det bristfällig kommunikation med kirurgen eller var det något som gick fel? Om resultatet av någon anledning inte blivit vad man tänkt sig pga komplikationer eller brösten blivit missformade brukar kliniken stå för alla korrektioner inom det första året. Är det inte så på VK också? Vad säger kirurgen?
Misha**
Det är inga missformningar eller så.. bara det att jag ville ha mer fyllnad i överdelen av brösten, och visst - jag har mer än innan, mycket mer. Men inte så mycket som jag vill. Bristande kommunikation mellan mig och kirurgen skulle jag tro..
Charles där är ju ganska så restrektiv med att lägga in stora implantat, iaf har han varit det innan.. Får se hur det blir...
kanelbulle: Hur känns dina boobisar nu då? Läker ärren bra och så? Och känner du nåt i br.muskeln när du rör dej på nåt visst sätt fortfarande?
Normalliten: När och var va det du op dej nu igen?... Själv tycker jag det är bra att brösten inte ser så överdrivet stora ut, för det resultatet ville jag absolut inte ha heller. De ser större ut untan kläder än i kläder, om man säger så - och förut va det tvärt om - lite lustigt eg.!
Pickolina: Konstigt med att DD inte skulle va = E då som "alla" säger i butikerna, men men... Jag tycker hur som helst att det är mer märke och modell som spelar roll ang. bh-storlek. Som t.ex. har jag köpt 2 st Triumph-bh:ar, en i strl 75C och en i 75E, och båda sitter helt perfekt, och de är i olika modeller.
smilla20: Man ska helst inte äta vitlök eller avocado, och inte heller värktabletter med acetylsalisyrsyra (som Treo, Magnecyl etc., men t.ex. Alvedon och Panodil är OK), och du ska inte dricka alkohol (särskilt inte rödvin) - detta pga att dessa produkter tunnar ut blodet och kan alltså göra det svårare för blodet att koagulera efter op.
KalasAnnah: Roligt att höra att det gick så bra att jobba då! Visst blir det många nya intryck när man börjar jobba efter att ha varit hemma och "handikappad" och rätt osocial ett tag - men det är skönt att man redan läkt så bra att man kan jobba utan större problem! Själv va jag ju oxå väldigt orolig för hur det skulle gå, eftersom jag inte vill tala om min op för alla på jobbet precis, och jag har ett väldigt fysiskt jobb.
Budgetbrud2008: Synd att du känner så då, måste va jobbigt... Och gratis är det ju inte heller precis, hmm... (Jag op mej oxå på VK, men jag är supernöjd med resultatet, men det hjälper förståss inte dej...) Sa du inte till Charles innan op hur du ville att det skulle bli, för du provade väl olika slags implantat och storlekar innan förstår jag? Hade du t.ex. med bröstbilder på hur du ville att det skulle bli? Varför tror du att ni missförstod varann?... Ursäkta alla frågor, är bara nyfiken...
((Kram))
Abra
Jodå, vi pratade om vilket resultat jag ville ha, vilken storlek och sådär. Provade lite olika implantat och blev tom orolig mellan konsultationen och open och pratade med en sköterska och bestämde större implantat än vad vi sa från början.
Sen ändras ju synen på dom, i början var man ju bara sååå lycklig för att man faktiskt hade bröst.. eller sådär (hade en full b innan men tyckte INTE om formen på dom).
Jag vill ha lite större än propertioneliga... det har jag INTE nu. Är ganska lång (177) och visserligen ganska smal men dom är inte som jag tänkte att dom skulle bli...
Men dom är helt okej!!! Absolut. Och dom är tusen gånger bättre än innan :D
Abra: Brösten känns bra, som sagt vad skillnad på vänster och höger. Vänster är nu mjuk och känns precis som mitt innan ingenting i muskeln eller så. Höger börjar bete sig så men känns mer stumt och det känns som muskeln är irriterad tar jag ibumetin så försvinner det efter en dag så jag vet inte om den är lite inflammerad. Hölger sida känns även som den är hårdare på morgonen. Men känner jag på brösten är det samma känsla för händerna alltså
Men jag känner inte att det är en ansträgning för muskeln på höger när jag använder den så det är lite dubbelt det där.
Ärren har jag inte tittat på. Dom tog stygnen när jag låg ner och tejpade direkt och brösten är ju ivägen för att se någonting när man ligger ner. Jag skulle inte byta förrän minimum 3 veckor gått.
Men tydligen skall han ha ett speciellt sätt att sy på så att ärren går in lite i mitten mer. Det har jag sett men det verkar oxå slätas ut och det skulle det.
Jag har inte direkt ont längre vid ärren, förr när jag provade bikini så ömmade det rejält men nu kan jag ha det hela dagen utan problem. Vilket är tur för på måndag åker vi i tre veckor till Grekland.
Ps Utseendemässigt ser brösten identiska ut
ingen skillnad på höger eller vänster.
Oj vilket uttömmande svar undra om du orkar läsa allt?
Hej.
Läste på qvinna.info att man kan sätta in implantaten genom naveln(transumbilikal)stod det att det hette. Nån som gjort det?
Abra: Jag op:ades på Plastikkirurggruppen av Gabriella Sellman den 25 april. La in 300 cc runda geléhallon och är nöjd med resultatet, tycker som du att de ska se "normala" ut. (Men har givetvis blivit mer bröstfixerad efter op och tycker nu att stora bröst är bland det snyggaste som finns )
Nu har jag beställt två nya träningsBHar från Timarco. Är ju ute och springer 4-5 ggr/vecka och tycker inte att Shockabsorber Plunge ger tillräckligt stöd (level 3 av 4 - tror jag behöver 4 när jag springer).
Jag gick på dina rekommendationer Swing, beställde en Stay in Place Supersport utan dragkedja i stl X-small och en med dragkedja i stl Small. Är ju 74 cm under bysten, men normalt passar stl 70D-70DD bättre än 75C. Får väl skicka tillbaka och byta storlek om det blir fel. :)
Nu sitter jag här och nattsuddar igen,blir lätt så när man jobbar nätter! Men snart blir till att natta kudden!
Budgetbrud2008: Ok, då förstår jag. Du gillar eg. hur brösten blev i form och så, men vill ha större. Gjorde du det berömda "ristestet" innan konsultationen så du testade vad du ville ha för storlek?... Själv är jag oxå lång förresten: 1.76, och rätt smal jag med (68 kg). Du la ju in 310 ml och 335 ml, vad hade du innan för bh-storlek, och vad har du nu?...(Själv la jag in 375 ml FF och hade ca 75B/liten C innan.)
kanelbulle: Klart det är kul med uttömmande svar - jag läser så gärna vettú! När menar du att det ömmar i din högra bröstmuskel? Är det vid vissa rörelser,eller?...
Man ska byta tejp när den man har på börjar ramla av och "korva upp sej", och det kan va alltifrån 1 v. - 3 v. unjefär. Så man kan ju inte säga "3 v.!" liksom, utan det beror ju på tejpen, hur länge den sitter - och det kan ju påverkas av vad man gör, om man badar, tränar och så.
Hur menar du att Charles syr stygnen efter op?? Fattade inte vad du menade - förklara gärna mer!!
Mina 'boobs' är oxå identiskt lika, och jag känner inte implantatet nånstans om jag känner på dem. Bara liiite iofs då jag ligger ner, då kan jag känna ena kanten på implantatet i högra armhålan liksom.
Känner ni andra era implantat???
Gött med hela 3 v. sem. då!!! Själv får jag vänta till sista v. i aug. - då bär det iväg på nå sista-minuten-trip till nåt varmt ställe med sambon - ser jag redan fram emot! Jag fyllde år i förrgår och fick ett jättefint halsband av honom, och blev så glad för det va så överraskande att han kom ihåg att jag gillade just det! Och igår kväll gjorde han supergod middag till oss, för vi firade vår 4-årsdag och såg en bra film med ("Babel"). Men idag ska jag jobba ett 11-timmars nattpass, får se hur det känns i bröstmuskeln efter det - men det går nog bra om jag fortsätter att ta det lite lugnare - läker ju mer och mer för varje dag, som tur är.
Förresten - ang. Ibumetin - du vet väl att du inte ska ta den i samband med värktablett som innehåller acetylsalicylsyra va? Som t.ex. Treo, Magnecyl etc.
gabbe: Den metoden är inte att rekommendera har jag förstått, mest pga att det är jättesvårt att få ett snyggt resultat för kirurgen. Är inte många som gör sånt heller.
Normalliten: OK. Synd bara att Timarco tar sån tid att leverera då, som KalasAnnah (tror jag) skrev. Men "den som väntar på nåt gott!"
Får jag fråga - tänker du på dina nya bröst som "stora" eller "normala"?... Själv tänker jag på mina som... "normala", på gränsen till "stora"... Har alltid haft rätt små bröst ju, så det är så svårt att tänka på att man skulle ha "stora" nu plötsligt liksom! Fast jag har ju strl 75E, och det skulle väl de flesta räkna som stort iofs.... Tror jag! Vad tycker ni andra?? Hur ser ni på era "nya kompisar"??
((Kram))