Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Jag tror oxå att det är lättare att hitta "rätt" behåstorlek om man har implantat.. Det blir lite tydligare kanter osv.. Då låter det jätte stort med alla dessa D/E/F-kupor.. I själva verkat så har typ 80-90% av alla kvinnor FEL behåstorlek och vanligaste felet är för små kupr/för stor omkrets. Så om alla kvinnor hade rätt storlek så skulle vi vara mer vana vid att höra dessa kupstorlekar och inte alls reagera och tycka att det är så stort... Var det någon som hängde med?
När jag var yngre (och hade naturliga bröst) anv jag C75 och det var enbart för att D70 inte såldes på den tiden. Men min D-kupa ansågs vara MAX en B-kupa av alla andra... Så om dom ansåg mig vara en B då jag egentligen var en D så har dom alltså en väldigt felaktig inre bild av vad en D-kupa verkligen är...
Men som sagt, har man implantat så blir det mer uppenbart om man sätter på sig en för liten storlek än om man har naturliga bröst (ofta, inte alltid) och då blir det en enorm glipa..alla naturliga bröst som springer runt i alldeles för små kupor och alla dessa sillisar som springer runt i X-antal kupor större... Klart att folk tror att det är jätte stort, men alla som har dessa sillisar kan intyga att det inte alls är så stort som folk tycker att det låter.
Misha** - Har läst i olika tidningar att dom anv typ D-kupor. Du kan ju tänka dig själv hur illa deras behås måste sitta, för dom är knappast några D-kupor i alla fall... *asg*
Sedan förstår sig folk inte på hur storlekarna fungerar heller... Min syrra envisas med att jag har större bröst än henne, pga att bokstaven låter större.. Men hon väger X antal kilo mer än mig och har alltså behås som är mycket större runtom..självklart blir det då en "mindre" bokstav...speciellt som hon dessutom själv anv alldeles för små kupor... Inte konstigt att folk får fel uppfattning... *s*
Hallo
nu blir jag mindre glad, skrev ett långt inlägg och så försvann allt, tråkigt :(
jag ska försöka igen, fast i kortare version.
gabbe jag är inte så jätte stor, la in 295 cc och hamnade på 75C, från a till c
Var och shoppade BH idag, är super nöjd. en underklädesbutik i helsingborg som ska lägga ner, collero, fick massor med hjälp och fick fina saker för en billig peng. 50 % rabbat , aldrig fel :)
Nu ska jag äta mat så jag hinner inte skriva mer, försöker kanske senare igen
trevlig kväll
kram kram
Persnilia: Betydligt enklare nick nu iaf - tack! Mina "anatomiska geléhallon" står då inte "rakt ut" iaf, de ser ut som mina bröst gjorde innan op, fast större då förståss. Men samma form annars och så faktiskt. (Men så hade jag iofs fasta och toppiga bröst innan op också, fast jag är 31. Inte dåligt eg.!
.)
smilla20: 75E är INTE stort - på mej iaf!! Jag håller helt med i vad Misha** skriver ang. storlekar - INGEN som inte vet att jag op mej tror att jag gjort det - det är alltså ingen större skillnad mot förut, då jag hade 75B/litenC. Boobsen ser helt proportionerliga och "normala" ut till min kropp. (Jag är 1,76, 68 kg, bredaxlad och vältränad.) De allra flesta som inte op sej har i regel alldeles för små kupor än de borde ha enligt måttabellerna, samt fel omkrets! Vi som op oss har nog betydligt bättre koll på storlekar etc., så mkt som vi mäter boobsen efter op, och 'följer deras utveckling' med spänning!
Jag har en kompis som jag alltid uppfattat har "jättestora bröst" typ, men nu kan hon inte ens fylla ut de bh:ar som passar mej, en konstig känsla, för jag tycker fortfarande att hennes _ser_ större ut än mina... Men hennes kroppsproportioner är ju inte som mina annars, beror ju mkt på sånt oxå, hon är kort, "liten" liksom (inte bredaxlad eller så) och lite småmullig.
Misha**: Hur kommer det sej eg. att du har F-kupa om jag har 75E tro - fast vi båda har 98 cm runt brösten?? Har du också 75 under eller?...
KalasAnnah: Kul att fynda, det förstår jag!
((Kram))
Det där med storlekar är verkligen knas.
Men man kan ju tänka lite såhär...
en 70F är samma i kupan som en 75E, som är samma som en 80D som är samma som en 85C.
Ungefär!
Ett "hack" upp i omkrets innebär även att kupan blir större.
Jag har ungefär 65 runt under brösten och använder mestadels 70f/70e. Beror lite på märke och sådär. Så egentligen kan man säga att jag har samma tuttstorlek som någon som har 85C. Knasigt.. men sant :)
Lite jobbigt om man har väldigt små bröst och är bred över ryggen.
Har en kompis som hävdar att jag har större bröst än henne för att jag brukar ha 70b och hon har svårt att fylla ut sin 80a men då är ju den eg större....
Men snart har vi rättat till det :)
Jag upplever det som så jobbigt att alla kirurger säger olika om risker med olika implantat, val av implantat, utseeende på implantat och lämplighet med snittställe. Man blir så utelämnad till kirurgens preferenser. Jag är en sådan person som vill veta allt om mitt "projekt/intresse". När det gäller min op så finns det mängder, mängder med info och de strålar inte samman någonstans. Jag tänkte att om jag införskaffar så mycket information som möjligt så måste de ju överensstämma i slutändan...men icke. Jag blir vansinnig!
Jag har fullt förtroende för min kirurg men ändå så ifrågasätter jag nu i princip allt som han sade till mig på konsultationen:
* silikonimplantat var bäst pga att koksaltlösningen kan reagera med silikonhöljet så att det försvagas så att koksaltimplantat har lättar för att gå sönder.
* Gelehallon står alltid rätt ut, även om man ligger ner.
* Snitt under bröstet är bättre vid ev komplikationer (ok, det köper jag).
* Jag behöver inte komma på återbesöket "om allt känns bra"! Jag var lite stressad så jag vet inte om han menar återbesöket efter 6 mån eller det efter 1 vecka. Den vill man ju ABSOLUT komma på!!
Känner mig både lite utelämnad och överpåläst på en gång. Nån som förstår?
Persnilia
Det är en DJUNGEL av info där ute.
Men jag kan iaf försöka svara på lite av dina funderingar...
* Om du vill ha en "fejk-look", så ska du välja koksalt. Det är det inlägget som får tuttarna att se mest "slitz-aktiga" ut.. (som jag eftersträvar, fast med gele :D)
*Gele står VERKLIGEN INTE rätt ut även om man ligger ner. Dom är väldigt följsamma och anpassar sig efter kroppen.
*Snitt under bröstet är det mest "säkra". lättare för infektioner och sådär via armhhålan. Och ärret syns i princip inte alls, det ligger ju i "vecket" mellan bröst-bröstkorg.
*Återbesök SKA du åka på. Man oroar sig SÅ mycket över hur många saker som helst.
Det är alltid bra att få ett "det ser bra ut" från läkaren om någonting skulle gå fel senare!!
Persnilia: Jag håller helt med Budgetbrud2008 (som hann posta inlägget när jag loggade in).
Jag opererades 25 april - för snart 3 månader sedan. Lade in runda geléhallon och de faller ut åt sidan då jag ligger på rygg och faller nedåt då jag ligger på sidan. Det finns ju olika "hårdhetsgrader" på dem!!! När jag var hos min kirurg och vi skulle välja implantat kände jag knappt någon skillnad på geléhallonen och den vanliga silikonen och då valde min kirurg ändå en ännu mjukare sort än den jag kände på. Brösten är fortfarande ganska hårda, men de mjuknar ju under ett års tid så jag tror de kommer bli ännu bättre.
Lycka till med ditt val :)
Sköt om er nu allihopa - detta får bli mitt sista inlägg på ett tag. Håller på att packa för en 3 veckors lång semesterresa till Frankrike och Rivieran.
Vi hörs igen i augusti! :)
Kram