Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Så här är det.. Fast silikon faller inte naturligt åt sidan utan står fortf rakt upp eftersom formen inte kan förändras.. Men, eftersom hela implantatet glider åt sidan så blir det hyfsat naturligt ändå och inga "spjut" som står rakt upp.. *fniss* Så du behöver absolut INTE oroa dig för det. Men dom kommer aldrig falla åt sidan på exakt samma sätt som ett naturligt bröst gör, oavsett typ av implantat. Det gäller ju dock allt. Man vill ju ha det så naturtrogen som går att få, men exakt/helt naturtroget går det aldrig att få det...
Jag hade anatomiska gelehallon och nu när jag har naturliga och stora bröst så kan jag ibland sakna det fina sättet dom låg på när jag låg på rygg... *s*
Normalliten - Åh vad avis jag blir. Ha det så gott! :)
Nu har jag ju valt flytande silikon men man undrar ju om all info man får hos varje kirurg stämmer eller om mycket handlar om kirurgens egna preferenser, vad han helst vill arbete med...
Men tackför all info!!
Persnilia - Jag tror att det handlar mycket om kirurgens egna preferenser och även kirurgens egna uppfattning, för uppfattningen beror på ju på varje individs referensramar. Så jag tror att man ska lyssna på kirurgerna och alla som redan op sina bröst och sedan får man helt enkelt hoppas på att man väljer "rätt"... För några enkla och korrekta svar finns det inte.
Persnilia: Ja, det är då inte lätt med all info som fullkomligt väller över en när man börjar nysta lite - bröstop är "en hel vetenskap" i sej minsann!
Jag vet inte hur många timmar jag tillbringat på nätet för att få så mkt fakta som möjligt, men jag är glad över det - för det är helt klart värt besväret - är så nöjd idag med de beslut jag tog, och resultatet!
Kan försöka svara dej lite:
¤ Koksalt-bröst rinner ut i kroppen och blir platta om silikonhöljet runt omkring går sönder, medans geléhallon behåller formen iaf, och det läcker inte ut i kroppen för det pga bindvävshinnan/kapseln som bildats runt implantatet - och man behöver inte ens göra om op
¤ anatomiska geléhallon -bröst (helst "soft touch") ger oftast det mest naturtrogna utseendet, för då väljer kirurgen (om han är skicklig) en form på implantatet som överensstämmer med ens kropp i övrigt - som mina bröst ser ut exakt som innan op - fast som de bara "växt en del" - vill inte ha nån "silikonlook"
¤ Geléhallon står inte "rätt ut" då man ligger ner, men åker heller inte in i armhålan typ (iaf inte de med "soft touch"), som vanliga stora bröst brukar göra - utan de ligger fint och lite åt sidorna bara, men det är ju bara vackert. Varför eftersträva "platta bröst" då man ligger ner eg.?...
¤ Återbesök efter ca 6 mån är bra, men efter 1 v. kan va frivilligt och om man behöver (gick inte jag på, tog stygnen själv hemma)
¤ När det gäller kirurger så är verkligen var och en "saliga på sin tro", och talar sej varma för att just deras metod är den bästa - men där får man gå på andras rekommendationer och se på "före-och efterbilder" från op som kirurgen gjort, läsa på deras hemsida, jämföra med andra, ställa en massa frågor samt gå på sin "magkänsla"
((Kram))
Abra - Precis så.. Dom rör sig på ett naturligt sätt, faller om man ligger på rygg eller sidan men kommer alltid att ha en fastare form än ett äkta bröst, vilket gör att det inte ser 100% naturligt ut. Vilket som sagt inte alls behöver vara en nackdel.. Det är nog kanske den enda saken jag kan sakna från när jag hade sillisar, hur fint dom låg när man låg på rygg.. *hihi*
pickolina: OK, förstår det! Om fejket är bättre än naturen så är det ju det!
Men det är ju en smaksak, fast själv vill jag inte så jättegärna ha bröst som blir platta och "rinner ut i armhålan" om jag som jag gjort nu kan välja nåt annat och snyggare. (Iofs hade jag inte det "problemet" förut heller, eftersom mina bröst även innan op va fasta och toppiga, fast mkt mindre då förståss.)
((Kram))
Har suttit och surfat lite under dagen och fastnat på ett passagen-forum där det diskuteras skönhetsoperationer. Frånsett alla bittra människor som skriver ner alla bröstimplantatsinlägg så finns det ganska många historier om misslyckade bröstoperationer.
Jag har börjat fundera lite. Hur vanligt är det med komplikationer som blödningar, infektioner och kapselkontraktion?
Tittade på Allergans/Inameds (tillverkare av implantat) hemsida, och de har gjort undersökningar där de kommit fram till att 23% (!) opererar om sina bröst under de första fyra åren och att av dem så beror runt 90% på komplikationer. Resten ville bara byta till större implantat. Brrrr!
Otäckt att tänka på.....även om jag fortfarande är fast besluten om att göra min op. Finns det verkligen INGENTING man kan göra för att förebygga kapselkontraktion som är min primära bekymmersfundering? Nån som vet eller har egna erfarenheter av komplikationer av olika slag?
För min del så fick jag problem med ryggen, men jag har problem med ryggen redan från grunden.. Sedan var det mest psykologiskt som jag mådde "dåligt" av mina implantat. Knäppt eller hur?! :) Sedan finns det ett skäl till att jag tog ut mina implantat efter 3år och det brukar jag oftast inte prata öppet om..det skälet är att mina implantat kliade.. Med tanke på att jag är känslig/allergisk mot ganska mycket så oroade det mig mer och mer med tiden... Vad som hade kunnat hända om jag haft dom kvar har jag ingen aning om och tänker inte spekulera i, det kanske hade gått jätte bra... Idag är jag dock mycket mer skeptisk mot att ha främmande föremål i kroppen, helt klart.
Gällande kapselbildning så finns det inget du själv kan göra förutom att följa kirurgernas råd och hoppas på det bästa. Det är tyvärr en risk man måste vara medveten om och villig att ta.