Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Smilla 20: Att dö av narkosen är nog det som oroar mig minst just nu. Det kommer man ju aldrig att märka i så fall! :)
Risnylonisarna är det knäppaste jag någonsin provat. Frasar. Luktar illa efter en stund också! Sött!
Oroar mig i stället för att jag ska uppleva dem för små. Jag vill ju inte ha stoora bröst eftersom jag är så liten i kroppen men jag har läst om så många som ångrar att de inte tog lite lite till. ska man sejfa och ta lite extra eller hur tänker ni andra?
Pust, nu blir det frulle och scrubs!
smilla20 - Hmm, undrar om det räcker verkligen.. Alltså, det är ju svårt eftersom det blir olika för alla men ungefär 250-350cc brukar ge en storleksökning på 2 storlekar, så du lär nog bli större än en D om du ska lägga in 400cc. Det skulle vara min gissning i alla fall..
persnilia: tycker inte du ska ta för mkt så du ångrar dig men väljer du mellan två storlekar skulle ja satsa på den större.
pickolina: ok, tack! bäst att beställa en storlek större då men 75E låter ju förbannat stort, bäst att klippa bort lappen haha!
abra: du la in runt 400cc va? hur snabbt har du återhämtat dig? Tänkte eftersom jag också lägger in runt 400cc. Dock 50cc mer i ena bröstet då den är mindre. Funderar på 400 resp 450cc.
Ngn som har en sport BH från triumph? Min kirurg har rekommenderat en sportBH utan byglar men med kupor. Ev en champion. Ngn som vet var jag får tag på en sådan eller en snarlika? Andra tips välkomnas!
Kramar till alla tjejer! Glad att ni finns!
Smilla20: Visst är det enklare med en BH som går att knäppa fram direkt efter op - det gör lite ont att röra armarna högt över huvudet som du annars får göra med en sport-BH. Det beror också på vad din kirurg anser att du ska ha för BH. Vissa vill att man ska ha bygelBH, vissa att man ska vara utan BH och istället ha ett "bröstband" och så finns de som vill att man ska ha en sportBH. Jag köpte en sportBH på kliniken i samband med op och den gick bra att få på, problemet var att få av den - då fick familjen hjälpa till
Ang storlek på BH tror jag som Pickolina - att det inte räcker. Beror iofs också hur du ser ut övrigt i kroppen. Jag la in 300cc och ökade från 70a till 70d :)
Persnilia: Ta med en bild till din kirurg och berätta vad du är ute efter - han/hon kan säkert välja ut en storlek som passar dig. Jag hade samma funderingar och tog upp det med min kirurg innan op och hennes kommentar var att "Det är konstigt, men många som går igenom op säger att de skulle velat ha större, men frågar du personer runt om dem... då säger dessa att de inte skulle haft större". Det tyder på att vi som genomgått op upplever våra bröst som mindre än folk omkring oss Jag är 161 cm lång och väger 51 kg så jag är större än du. Visst skulle jag kunnat haft större, men det är tillräckligt svårt att hitta BHar i 70d och storleken passar min kropp i övrigt :)
Abra: Jag är nog en av de äldsta i detta forum - 41 år :)
Normalliten: Vad trevligt med någon i min storlek ungefär! :) jag hade med mig en bild på konsultationen som jag visade. Kirurgen bedömde att jag skulle behöva mellan 250 350 för at få önskat resultat. Jag får nog överlåta till honom helt att bestämma för jag är inte kompatibel alls med ristestet.
Han sa inget om att jag skulle gå med sportBH efter op men det antar jag att alla gör...eller? Funderar på att köpa en i förväg för man är väl inte så rörlig direkt efter och jag vet heller inte om det följer med någon från kliniken. Om man ska shoppa sportisar, är det exakta storlekar med dom eller lite godtyckligt 70A-C t. ex? Annars blir det ju väldigt svårt att veta i förväg. Hur gör/gjorde ni? Nåt bra ställe att beställa dem från?
pickolina: aah, det låter som jag har precis samma problem med tejpallergi och känslig hud som du! Attans att jag inte läste ditt inlägg tidigare. Menmen..det ser mkt bättre ut nu än tidigare iaf. Nu ska jag inte vara där och pilla något mer förrän tejpen fallit av av sig själv..
Allt blir så förvirrande när man får olika info från olika håll. Kanske inte är bra att vara för överpåläst heller;)
Abra: Jag har typ samma mått som dig. 98 cm runtom bysten. Hade b kupa innan. Väger 70 kg och är 180 cm lång muskulöst byggt. La in 400 cc och det resulterade som sagt i en 75 F. Jag tycker att brösten ser väldigt stora ut i profil, men det är bättre nu när de börjar hänga till sig och få en mer naturlig form.
Persnilia: Det blir om ett år alltså. Kommer börja träna Thaiboxning igen i januari och tävla i oktober nästa år. Ger mig drygt 6 månader nu för läkning, utan tyngre träning. Är optimistisk:) (annars blir jag mycket besviken på samtliga kirurgers missvisande rekommendationer och kommer göra deras tillvaro jobbig, mohahaha!)
Smilla 20: Tja..jag la ju som sagt in 400 cc och det resulterade i en F kupa. Men som alla säger: kupstorleken säger inte så mycket om hur stora brösten upplevs.
Hej allihop.
Tycker det låter som alla har väldigt stora. Jag hade tänkt mig att öka två kupstolekar från en a till c. Men ni har d och f och tycker att kanske man hade kunnat lägga in lite till... Blir lite osäker på vad man ska satsa på.
(Jag är nog bland dom äldre här 30 år)
gabbe:
Jag förstår precis hur du känner. Men det är som sagt väldigt lätt att stirra sig blind på kupstorleken.. Följer man kirurgernas rekommendationer kan man nog vara säker på att inte få oproportionerligt stora bröst iallafall. Det handlar ju väldigt mycket om hur ens kropp är byggd. Själv opererade jag mig inte i syfte att få större bröst. Länge funderade jag på att skippa implantat helt och istället bara satsa på en rekonstruktion. Läkaren påpekade dock att sannorlikheten för att resultatet skulle bli tillfredställande var betydligt större om jag valde att lägga in implantat samtidigt, både för bröstens form och mitt självförtroendes skull. Annars hade jag blivit helt platt med massor av ärr.. Hade läkaren sagt till mig innan att jag skulle få en F-kupa hade jag totalvägrat. Max en fyllig C! Men nu i efterhand är en F inte alls så stort som jag trott innan. När man ändå satsar så mycket pengar på en operation är det lika bra att göra det på riktigt och få så bra resultat som möjligt. Man får lita på kirurgens omdömme helt enkelt:) (observera: bra resultat är inte desamma som så stora som möjligt!)
Lycka till med allt!
Haha..fortsätter spåna vidare på det här med kupstorlekar.. Innan trodde jag att F-kupa var skitstort och att det var standardstorleken för alla våra rikskändisar (typ linda rosing, carolina gynning, natascha mfl.) Men nu har jag insett att flera av mina närsta vänner döljer en F-kupa därunder tröjan. Och jag har aldrig märkt något! De har alla helt vanliga, proportionerliga kroppar. Det är alltså vanligare än man tror, även naturlig väg och även bland mindre/smalare tjejer. Men det är ingen som talar om det för att det är för "pinsamt". Allt över c är tabu.
Men då kommer frågan: Vilken storlek har egentligen natacha, rosing m.fl då?? De har betydligt större bröst än mig. Att hitta f-kupor är svårt..att hitta större måste vara ett helvete.
Underklädesmarknaden i stora delar av sverige är kass:( Lustigt att det är så många som skämms mer över sin kupstorlek än över sina bröst.
haha, ta en titt på översta kortet i den här bloggen: www.alvaereva.blogspot.com/