• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Misha**

Det är lite väl naivt att utgå från att "de allra flesta operationer går vägen". Uppstår komplikationer har man oftast ingen annan än sig själv att skylla. Kirurgerna är så gott som friskrivna från allt ansvar, om de inte gjort något uppenbart fel dvs. som går att bevisa i efterhand. Men jag tror och hoppas att de allra flesta som genomgår en op. är pålästa och redan har gjort en liknande bedömning.

• Misha**

Persnilia: Skippa omega3 innan och efter op. också. Det är blodförtunnande liksom e-vitamin.

• KalasAnnah

Hej

Abra - jag har viljat göra en bröstop sedan jag var 15, har aldrig haft fula eller hängiga bröst, utan har bara varit missnöjd med storleken, så nu i våras efter att ha projektet nerlagt ett tag så tänkte jag, nä nu eller aldrig. ja kanske inte aldrig men efter barn etc. har hela tiden skjutit det framför mig och tänkt att när det är fixat , eller när vi kommer hem från den resan etc då ska jag göra det, men samtidigt har jag nog velat skjuta det framför mig för att se så jag verkligen ville. så jag är super lycklig att jag äntligen har gjort det. så nu när jag bestämmde mig i februari så var allt bokat på en vecka. är super glad för mina nya bröst.

ja BH:ar sitter verkligen som gjutna nu, så himla skönt, och det blir verkligen riktigt riktigt snyggt. inga jäkla kuddar som knölar. jag var så himla lycklig när jag gick ut ur provrummet, för på flera år slapp jag tänka på att jag skulle hem och stoppa upp min nya BH med en massa kuddar. bara den känslan är värd 50 000 :)
    Efter att ha varit inne i den lite dyrare underklädesbutiken så gick jag in på H&M , tänkte om jag kunde hitta någon extra BH. ingen passade, provade allt. säkert 10-12 stycken, ingen satt som den skulle, dessutom en jäkla massa kuddar och sömmar. så jag tror i fortsättningen kommer jag kosta på mig de lite dyrare. Men innan op handlade jag alltid på H&M och de passade, antar att jag är lite för rund i brösten nu, eller jag bara gissar.
    Har äntligen fått tag på Wonderbra som jag har efterlyst, är super nöjd. riktigt sköna och fina. :)

Misha** själklart ska man inte vara naiv och hoppas på det bästa när det gäller operationer, jag menar bara att man måste lita på att de kan sitt jobb och gör allt de kan för ett bra resultat, sen finns det alltid risker. Jag syftar mest på de som drar allt till sin spets. det är ju trotts allt ovanligt att man dör under narkosen, eller att läkaren använder smutsiga verktyg, eller att man blir våldtagen på operationsbordet, det har hänt, men tillhör verkligen ovanligheterna. själklart ska man vara medveten om riskerna som finns, men man ska också se fördelarna och de som verkligen har fått fina resultat.

Ha en bra dag tjejer

kram kram

• smilla20

Heej!
    Mischa: Du skrev att man ska skippa omega3 innan op. Jag antar att du menar tillskott men jag äter fisk varje dag eftersom jag inte äter kyckling å rött kött... Ngt jag borde se upp lite med kanske innan å efter op? Ngn som vet?
    Vad finns e-vitamin speciellt i eller är de tillskott vi pratar om även där?

Jag har "alltid" velat göra en bröstförstoring men hade inte bestämt mig förrän i våras. I maj gick jag på konsultation och bokade tid i augusti, mycket för att jag skulle få tid att tänka över saken!

Får se om jag kan få tid den 8:de istället för den 15:de nu men damn, nästan bara 2 v!!

Jag brukar gå promenader i stort sett varje dag(50 min) och undrar när ni tror att jag ungefär kan uppta dessa efter op? Förstår att det är väldigt individuellt!
    Annars tränar jag i stort sett ingenting. På vintern byter jag ofta promenaderna mot utförsåkning och ev gym men de lär ju inte vara några problem i vinter!

Bäst att beställa sportbh nu. Hur lång är leverensen från Timarco? Lutar åt en triumph, ngt gott/ont att säga om dessa?

KRAM!

• Chrsistine_1979

Hej,
    det var så otroligt många inlägg här, så ni kanske redan har diskuterat dessa ämnen, men jag har några frågor i allafall:

-vet ni hur många som kan/inte kan amma efter en bröstoperation? (har ni någon "statistik"?)

-är det någon av er som opererat er och som därefter fått barn (och ammat), hur blev brösten efter det?

-måste man byta ut implantaten (altså även om man inte har några problem), dvs har de något "bäst-före-datum?

_är det någon av er som ångrat er efteråt och kännt att de nya brösten inte riktigt var "ni" (eller ångrat er av annan anledning än att det gjort ont, blivit fel osv).

Tack på förhand!

• pickolina

Abra - Flummigt det där.. Jag och en kompis som op sig på samma klinik strax efter anv bygelbehå direkt efter op.. Hon hade i och för sig inte anatomiska gelehallon men det hade jag.. No problemas, för mig i alla fall.

• pickolina

Chrsistine_1979

-vet ni hur många som kan/inte kan amma efter en bröstoperation? (har ni någon "statistik"?)

Alla kan amma efteråt.. Man vet nu att bröstförstoring inte påverkar förmågan att amma. Däremot kan inte alla amma, oavsett bröstimplantat eller ej. När man ex. gör en förminskning och flyttar bröstvårtan finns det dock risk att amningsförmågan förstörs.

-är det någon av er som opererat er och som därefter fått barn (och ammat), hur blev brösten efter det?

Inte jag själv men flera kompisar har intygat att det gått alldeles utmärkt och att brösten inte blivit "förstörda".

-måste man byta ut implantaten (altså även om man inte har några problem), dvs har de något "bäst-före-datum?

Njae, har man inga problem så ska man inte behöva byta ut dom. Lite beroende på vad man har för typ av implantat dock.. Gelehallon behöver man absolut inte byta men dom andra kan ju bli försvagade pga ålder och då ökar risken för div komplikationer, då kan det vara läge att byta INNAN problem uppstår. Oavsett så ska man alltid ha med i beräkningen att man kommer vara tvungen att göra om op X antal gånger under sin livstid. Så det gäller att tänka på ekonomin och riskerna med sådant.

-är det någon av er som ångrat er efteråt och kännt att de nya brösten inte riktigt var "ni" (eller ångrat er av annan anledning än att det gjort ont, blivit fel osv).

Yes, jag tog ut mina efter 3år.. Jag var jätte nöjd till en början men med tiden kom missnöjet och problemen, som till slut ledde till beslutet att ta ut dom. Vilket är något av det bästa jag gjort.

• Chrsistine_1979

pickolina: tack för dina svar!
    Om du vill får du gärna berätta mer om varför du beslutade dig för att ta ut dem: om detta inte är för privat förståss! Och förresten, hur blev brösten efteråt? Såg de ut som de gjorde innan (förutom med en del ärr då, kan tänkas)
    Återigen - tack!

• Bröllopstokiig

Chrsistine_1979 - Det är lugnt.. Jag har berättat det så många gånger så.. *s* Det är svårt att skriva kort om det eftersom det var så många, många olika saker som till slut gjorde att jag tog beslutet.

Under dessa 3år fick mina bröst väldigt mycket uppmärksamhet, trots att dom var väldigt naturliga. Det avtog liksom aldrig och började påverka mig negativt allt mer med tiden. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur... *s*

Sedan fick jag med tiden väldiga ryggproblem.. Vilket kanske aldrig skett om jag inte haft "fel" på ryggen från början.

Något annat som jag inte brukar ta upp när jag pratar om detta, men som jag skrev för bara några inlägg sedan, är att implantaten kliade. Det tog ett tag innan jag reagerade på det och jag visste inte om det bara var inbillning, dvs en tillfällighet, eller om det faktiskt var något att oroa sig över. Men eftersom jag är väldigt känslig och allergisk mot så väldigt mycket så skapade det självklart en viss oro...

Allt sammanslaget gjorde att jag till slut tog beslutet att ta ut dom. Jag ville inte ha dom, inte utsätta mig själv för det varken ekonomiskt, psykiskt eller fysiskt..

Kirurgen varnade mig för hur resultatet skulle kunna bli. Att få tomma, hängigare bröst än innan osv är vanligt förekommande och man kan aldrig veta hur resultatet blir. Men vid det laget var jag 100% säker på vad jag ville och "hellre det än behålla implantaten" kände jag.

Sedan hade jag tur.. Dom var jätte fina, lite förändrade men inte särskilt mycket. Lite tommare.. Men efter ett par kilos viktuppgång var dom utfyllda igen.. ;):D Förutom ärren så ser man inte ett spår av vad dom varit med om.

Att ta ut dom var något av det häftigaste jag varit med om.. Jag anv C75 innan implantaten (och DD75 med implantat) men när jag vaknade upp efter narkosen så var jag platt och jag menar verkligen heeelt platt. Det hade jag inte riktigt förväntat mig men jag kan säga att jag älskade det. Jag kände mig lätt som en fjäder och alla kläder passade, vilket dom aldrig gjort tidigare.. Fast vart mina C75-bröst hade tagit vägen undrade jag ju så klart.. Men jag fick svaret ganska snabbt eftersom brösten "växte" dag för dag, då den ihoptryckta (av implantaten) bröstvävnaden började återställas och ta plats igen.. Haha.. Det slutade faktiskt med att jag kunde anv samma behås som jag anv då jag hade mina implantat. SÅÅÅÅ flummig och ball upplevelse. Fast dom hade gärna fått fortsätta vara små om jag ska vara ärlig, jag gillade verkligen det... :)

Svar på tråden Bröstförstoring 9