Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
tack igen Pickolina!
Ni som gjort operation: är det nån som inte betalat allt på en gång, dvs lagt upp en finansiering/avbetalning istället? Hur mycket betalar ni per månad?
Pickolina: Vilken underbar målande beskrivning av ditt avlägsnande av implantaten:D Jag gillar överhuvudtaget det sätt du beskriver plastikoperationer på- varken avskräckande eller förskönande.
Ofta känns det som om det är uppdelat i två grupper: Moralpräktoprättarna inte tycker någon någonsin ska göra något ingrepp, att det är rent fel och tjatar med argument som "du duger som du är" och "skänk pengarna till barnen i afrika istället". Eller de nyoperarerade som försöker övertyga alla om att det inte alls är så farligt, att det inte gjorde ett dugg ont och att riskerna faktiskt är pyttepyttesmå, och att man är sååååå mycket lyckligare efteråt.
Därför gillar jag dina inlägg (haha, fatta skämtet, inlägg tss) korrekta utan att lägga in massa egna värderingar. Jag blir ledsen av att läsa att folk i din omgivning inte respekterat dig för ditt beslut att förstora brösten, att du fick så mycket negativ uppmärksamhet för fel saker. Naiv som jag är trodde jag folk bara var anti för att skydda en från att göra sig illa. Men att sedan efter att man väl opererat sig fortsätta trycka på att man har dåliga värderingar tycker jag är riktigt illa. Folk borde bara bry sig om att sin omgivning mår bra- inte tvärtom.
Glad iallafall för att du kände att du fattade rätt beslut när du tog ut dom och att det blev så fint efteråt:) Och jag håller med dig..platta små bröst är det finaste som finns:D
KalasAnnah- Syftade inte på ditt inlägg utan mer på naiva unga tjejer som vill få precis likadana bröst som modellen i tidningen, går till en kirurg och lägger sig under kniven, helt utan att kolla upp riskerna innan (ja, det är hennes eget ansvar att kolla upp risker innan). Sen blir jättemissnöjd med resultatet och anklagar läkaren för att ha förstört hennes bröst. Jag tror det är den vanligaste oraken till att folk klagar efteråt- orealistiska förväntningar.
Smilla20: Jag tycker inte du ska äta fet fisk (ex. lax) varje dag veckorna innan operation. Max tre ggr vecka (rekommenderad dos) är mer lagom. Mager fisk är däremot inga problem. Tillskott av omega3 är f.ö. helt onödigt, bättre att få i sig fetterna genom vanliga livsmedel. Med e-vitamin syftar jag på tillskott samt alltför mycket e-vitaminberikade livsmedel.
KalasAnnah: OK. Vart köpte du din Wonderbra då? Hur blir boobsen i den? Måste ju se jättestora ut, el.??
smilla20: E-vitamin är alltså i tillskott man bör undvika det, men i multivitamin går det bra.
Enligt min läkare är det ingen fara med Omega3-kapslar alls, OK att äta om man vill, även nära op. Omega3 är enligt honom inte blodförtunnande utan berikar bara blodet med just Omega3-fetter, vilket stärker kroppens vitalitet. Många studier visar även att Omega3 fungerar lugnanade på barn med koncentrationssvårigheter och humörssvängningar (sk "ADHD/DAMP") för att det ändrar på blodfetetterna, vilket är bra även för hjärnan och det centrala nervsystemet. De flesta äter inte fet fisk 3 ggr/v, så då är 2 kapsalar om dagen att föredra. Men det är ju såklart upp till var och en vad man vill göra och tror på. Jag tror på det iaf!
Ang. promenader tror jag du kan börja med det (iaf ca 30 min) efter ca 3 v., om det känns bra. Men börja i lugnare takt de först veckorna, man ska inte ta ut sej för mkt för att minska blödningsrisken.
pickolina: Ja, vad konstigt...? För jag ska ju inte ha nån bh alls på 3 v. efter op, och inte byglenbh på 6 mån helst, just för att jag har anatomiska. Det är tydligen pga att en bh kan omforma/missforma brösten, särskilt en bygelbh, och särskilt de första v. efter op (alla bh:ar)... Men bra att du är nöjd iaf! Vart op du dej?
Misha: Själv tycker jag mej inte va i nån "kategori" iaf. Op gjorde inte ont alls, för jag va som tur va inte vaken då. Men efteråt så va jag väldigt öm och det högg till vid vissa rörelser, men ont-ont gjorde det inte. Va bara väldigt obehagligt och ömt. Men det gick som tur va överefter bara några dagar till 1 v.
Sen kan jag inte påstå att brösten i sej ö h t gjort mej "lyckligare" som människa precis - det trodde jag inte heller att de skulle göra, så naiv är jag inte. Men däremot när jag tittar mej i spegeln så blir jag ju glad av vad jag ser, för resultatet blev så bra. Investerade ju ändå 50 000 pix, så tur är väl det! Och eftersom jag är undersköterska så är jag väl insatt i riskerna med alla op, men vet att de inte är stora, och att jag har "de positiva faktorerna på mon sida" så att säga. Handlar ju mkt om hur ens allmäntillstånd är. som t.ex. så söver de ju helst inte människor med dåligt hjärta, för de riskerar att t.o.m. dö under op., om det vill sej illa. Det jag oroade mej mest över innan op va hur jag skulle gå tillbaks med träningen sen, och det är fortfarande en liten sorg för mej att jag inte kan träna vad jag vill än, men det är det iaf värt.
Så så lätt tycker jag inte det är, som att sätta människor i olika kategorier. Men visst skiljer sej våra erfarenheter och förväntningar säkert åt förståss.
((Kram))
Pesnilia: En sak till jag kom på som är superbra efter op: stretchövningar för bröstmuskeln (särskilt 2 st jag fick lära mej direkt efter op på VK)
Abra: jag suder åt mig av allt man kan lära sig här på forumet! Vill du lära mig stretchövningarna också? :)
Tack på förhand!!!
Ni är så trevliga tjejjer! :)
Det var inte meningen att stämpla någon..jag är ju själv relativt nyoperead:D Däremot har jag sett tydliga tendenser i bl.a. passagen debatter. Tack och lov har vi inte alls så just i denna tråd på BT:) Moraltanterna håller sig i skinnet och då behöver inte vi "sillisbrudar" heller hålla några försvarstal..tack och lov.
Gällande omega-3 har din läkare tyvär fel. Det är blodförtunnande. Se mitt tidigare inlägg flera sidor tillbaka. Står även på friggs egna hemsida (omega3-tillskott tillverkare) www.friggs.se/default.asp&ptid=3792
Från en annan tillverkare:
"Det är känt att omega-3-fettsyror har en lätt blodförtunnande effekt. Därför bör du rådgöra med din
läkare om du har ökad blödningsbenägenhet, eller om du behandlas med blodförtunnande medicin.
Vi rekommenderar generellt inte personer som är under 12 år, gravida eller ammande att använda våra produkter."
www.vitalas.com/15/page.asp&type=ecom3&page_nr=1&sub_nr=105&id=18673
sv.wikipedia.org/wiki/Omega_3-fettsyra
oj..nu hittade jag en massa annan spännande läsning också.. Det hela är ju rätt logiskt ändå. Omega3 har mycket goda egenskaper för hälsan, bla. eftersom de är blodförtunnande och då skyddar mot blodproppar mm.. nej, nu håller jag på att sabba en tråd till! Ska sluta! *Nyper mig i armen*
Hej igen!
Jag har en fråga till, till er som inte kände er helt bekväma med att berätta för er omgivning (föräldrar, syskon, vänner osv) om operationen, hur hanterade ni det? (och vad blev reaktionerna?)
Tack för alla svar!
Jag berättade för min mamma på ett lite udda sätt...
Hon visste inget om att jag skulle opa mig och ringde min mobil precis efter open, så jag vaknade alltså ur narkosen av att hon ringde och berättade då.
Hon blev inte glad kan jag säga...
Vi har ingen bra relation överhuvudtaget men det gick bra iaf...
P-piller ska man inte äta 4 veckor innan open, inte vitlök (blodförtunnande), ej avokado (e-vitamin alltså blodförtunande). Ingen rökning och ingen alkohol...
Det var vad min läkare sa!
Misha** - Vad kul att du tycker så.. :) Och jag förstår precis vad du menar.
Gällande omega3, om jag får vara med och sabba tråden.. ;) Jag såg en dokumentär där dom tog upp alla positiva effekter som det kan ha. Jätte intressant! Bla så tog dom upp sambandet mellan fiskätande och depressioner. Dom såg ett samband på mängden depressioner kontra hur mycket/lite fisk man äter. Osv osv.. Fast dom sa oxå att tillskott aldrig kan få lika bra effekter som fisk, varför minns jag inte men så är det ju ofta.. Men det har ju fortf positiva effekter, dock inte alls i samma grad.
Abra - Det var ju X-antal år sedan och jag minns inte ens om hon sa något om behås alls faktiskt.. Men det är ju ofta så att dom har olika åsikter om sådana saker. Kanske är mer tur än skicklighet att mina blev så fina då. Haha.. För den sportbehå jag köpte för att ha efter op hade byglar, så jag hade byglar redan från början. Sedan köpte jag vanliga bygelbehås bara någon vecka senare.. Och på återbesäket, när hon tog stygnen så kommenterade hon vilken fin behå jag hade och vad fina brösten var... Så hon var i alla fall inte emot det.
Budgetbrud2008 - Vad olika det kan vara.. Men varför ska p-piller vara någon fara? Jag har alltid medd att jag äter p-piller och har aldrig blivit rådd att sluta. Inte ens vid en stor fettsugning, där det verkligen finns risker. Vad jag vet så är det bara en risk med p-piller om man blir sängliggande länge och det ska man ändå inte vara efter en operation så...