Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
KalasAnnah: Du skrev:
"Känner en liten knöl när jag drar fingret över tejpen, men antar att det är inne i bröstet, för det syns inget direkt på huden, mina ärr är väldigt tunna och fina, men precis där knölen är, är ärret lite lite bredare. kan det vara något som gått upp? Någon annan som känner så?
En annan sak som jag känner (eller inte känner ) är att jag fortfarande knappt har någon känsel på undre delen av brösten."
Jag vill bara säga att jag oxå känner så som du beskriver med ingen känsel under brösten. Sen har jag ingen knöl, utan mer en liten inåtbuktande "grop" på ca 5 mm under ena bröstet - vid ärret. Den gör inte ont eller så, men känns om man känner med fingret där. Nån som haft liknande eller vet vad det kanske kan bero på??...
((Kram))
Abra:Nu har ja en liten utammad 75B. Ska bli sååå skönt med snygga bröst som man kan känna sig bekväm med även utan kläder och gelebh.
18 dgr kvar för mig! Vill ha de gjort nu! Damn va jobbigt de är att vänta... Usch! Känns jobbigt just nu för mina vänner som vet om operationen känns så emot det hela. De har inte sagt det(förutom en som sa att ja borde göra ngt roligare för pengarna...) men känns så. Vill att alla ska vara lika förväntansfulla å glada som mig. Har inte ens berättat det för mina föräldrar som kommer va mest anti, utan bara de som jag trodde skulle förstå. Suck! Någon som känner likadant? Någon som fått tråkiga reaktioner från omgivningen? Kram
Smilla20
strunta i vad alla andra tycker, huvudsaken är att du känner att det blir rätt för dig!
Min svägerska rynkade på näsan och frågade lite sarkastiskt om det skulle bli botox nästa när jag berättade för henne om min bröstop! Sedan kläckte hon ur sig att hon minsann tyckte att man skulle vara nöjd med det man hade! Lätt för den att säga som har en 80D-kupa, och inte en totalt urammad 70AAAAAA med ett minus efter.
Nu, ett par månader senare har hon i alla fall bett om ursäkt och sagt att hon tycker att de blev jättefina och passar perfekt på min kropp, och att hon trodde att jag skulle skaffa ett par jättebomber först...
Tänk att det är så tabu att göra en bröstop...
Jag har inte heller berättat för mina föräldrar. Ska vänta tills efter op.De är på semester och vill inte att mamma ska gå och oroa sig i två veckor.Mina kompisar har tagit det bra. De vet att jag har velat göra detta länge.Det jag oroar mig lite för e skolan.börjar tre v efter op,och vad jag har läst här blir man tydligen svullen runt magen oxå.Blir alla det? Hade aldrig hört det innan jag läste det här. Hur e det med er som har blivit op? Fick ni gravidmage?
T79: OK. Du kommer säkert att bli jättenöjd med resultatet! Ang. svullen mage efter op så fick jag inte det vad jag minns, inget särskilt märkbart iaf. Så oroa dej inte för det - det är inget problem ska du se1
smilla20: Jag håller med snuttungen - skit i dem - de är säkerligen bara avundsjuka för att de själva inte vågar! Deras reaktioner säger allt om dem men inget om dej. sen är ofta folk så himla oisatta och har fördomar efter att ha läst en massa skrämmande tidningartiklar och så.
((Kram))
snuttungen: tack, skönt att höra att man inte är ensam om dessa reaktioner även fast det självklart är synd och skam att även du/ni andra råkat ut för de..!
T79: En stor anledning till att jag inte berättat för mina föräldrar än är för att de är på semester de med!
Abra: "deras reaktioner säger allt om dem men ingenting om dig.." Bra sagt. Det kändes upplyftande!
Hej alla glada
Till er som inte vet om ni ska berätta för nära eller kära, gör det som känns bäst för er själva. Ni har ingen som helst skyldighet att berätta för någon om ni inte vill. Visst det kanske känns som om man döljer något för föräldrarna, men berätta när allt är färdigt istället, då kan de tycka vad de vill, det är bara att gilla läget. Om operationen är något som gör dig lycklig, så får man verkligen hoppas att ens föräldrar är glada för din skull, men för den saken skull behöver de inte ha en positiv syn på skönhets operationer, men i alla fall acseptera (hur stavas det egentligen) att du gillar det.
Ex min pappa tykcer inte om att man gör saker med kroppen, ex tattuering, hål i öron ect. Jag har två tattueringar, 5 hål i öronen och sillikon bröst. Vet att han inte gillar det, men har aldrig sagt något för att försöka övertala mig att inte göra det. fast han frågade faktiskt om de inte tog bort tattueringar där jag skulle opereras, får då kunde de ju ta bort dem när jag ändå låg där :) men hur som helst så dömmer han inte mig för den jag är. Hoppas att ni vågar berätta och att de tar det på ett bra sätt, men känns det bäst att inte berätta så säg inget. som Abra sa det säger mer om dem än vad det säger om er. riktigt bra sagt
Vad och shoppade lite igår, det är fortfarande 50 % i underklädesbutiken i stan, gjorde några fina fynd, är så himla skoj att handla nu. men en sak har jag lärt mig att det är inte lätt med storlek, jag handlade en 75C, 70D, 70E. Det är ju samma bröst så man tycker att det borde vara samma storlek, men det är väl lite vilket fabrikat och material som avgör, så jag kommer nog vara lite försiktig med att beställa på nätet.
byte tejp i går, det ser riktigt bra ut, har gått drygt 4 veckor nu. ska vara tejpad drygt en månad till, tycker det är helt otroligt att det syns så lite redan efter så kort tid, är glad att allt har gått så himla bra, inga komplikationer än så länge.
Hur går det för er andra, ingen som har problem hoppas jag.
ha en trevlig dag
kram kram
KalasAnnah :
Får man fråga hur mycket du la in och vart?
Ska opa mig i oktober och längtar så.
Kram
Juni2008
jag opade mig på plastikkirurgicentrum i malmö (www.pkc.se)
Jag har runda gelehallon, 295 cc i varje, skulle haft lite större, eller det kom vi överrens om på konsultationen, ca 335 cc, men på operationsdagen så läkaren att det antagligen inte skulle få plats, men att han skulle göra så stort han kunde. men jag är nöjd ändå, fast det hade inte gjort något om de hade blivit lite större.men som sagt går det inte så går det inte. det ser helt naturligt ut på mig med den storleken jag har nu, så jag är egentligen super nöjd.
jag hade en a kupa och är nu en fyllig c, eller ja det beror ju på hur man mäter. För enligt vissa märken är jag bara en B kupa, är faktiskt det enligt de flest tabeller, men när jag har provat i underklädesbutiker, kan jag inte alls ha B utan får ha minst C och köpte även en BH med E kupa, så det är lite lustigt det där med storlekar.
Var ska du operera dig, och vad ska du lägga in? Ska du ha semester i samband med op?
ha det bra kram kram