Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Mina ärr såg läskiga ut, men med tiden bleknade dom till smala, vita streck. Snart firar vi 3 år!
Det är klart att du kommer att kunna visa dig. Oroa dig inte.
Mina ärr är tunna och fina, bleka är dom oxå. Dom har faktiskt varit fina hela tiden...
Men som jag har förstått det så gör Charles på V-K väldigt fina ärr. Han syr väl med en speciell teknik har jag för mig!?
Budgetbrud2008: Ja, såna ärr hade jag redan då jag 3 v. efter op bytte tejp för första gången t.o.m.! syntes knappt nåt alls, å de va ljusa och fina, och nu 6 v. efter op är de nästan osynliga och känns inte alls faktiskt! Jag op mej ju oxå på VK. Vet du hur Charles syr eg.?... *nyfiken* När va det du op dej nu igen?...
Nu ska jag göra mej lite mat, å sen ska jag iväg å jobba ett 11-timmars nattpass, men det är OK. Är ledig ett tag sen.*skönt*
((Kram))
Abra
Jag har för mig att han syr mycket "hårdare", det är därför ärren kan kännas extra knöliga i början innan huden har slätat ut sig.
Jag opade mig 19 oktober förra året. Så snart ett år sedan.
11-timmars pass... oh my. Jag kan inte ens tänka på 7-4 utan att må dåligt.
Blev sjukskriven igår, till den 2:a september. Skönt.. tid till bara mig.
Tror det är väldigt individuellt hur ärren kommer att se ut.. Det beror mycket på hur bra läkkött man har, men givetvis också hur skicklig kirurgen är. Jag läste på vk:s hemsida att yngre personer har större risk för breddökande ärr. Min sköterska sa att det kunde bero på att de helt enkelt läker för fort- för mycket aktivitet i huden under läkningsprocessen. Långsam läkning utan komplikationer ger oftast finast ärr..
Mina ärr syns på ena bröstet inte alls kring vårtgården, ett tunt lätt rosa streck under vårtgården och en kraftigare rodnad i vecket under bröstet. Kan dock inte se vad som är utslag av tejpen och vad som är det faktiska ärret. När jag känner med fingret känns det inte ärren alls mitt på men har liksom hårdare bollar längst ut på ändarna..som om någon knutit en liten rosett där typ;) Det tar nog några år innan man ser slutresultatet..
hej alla!
Det är nämligen så här att efter snart tre veckor sedan op. jag mina bröst, en bröstförstoring. Nu har tydligen mina implantat inte riktigt velat hamna rätt och min kirurg rekommenderar att bröstband, någon som vet var man kan köpa ett, eller är det något som säljer ett?
Spontant tycker jag att har implantaten inte hamnat rätt och du behöver ett bröstband så ska du naturligtvis få det utan kostnad av kirurgen!
Tack för era svar på ärrfrågan :)
Låter ju hoppfullt som swing skrev :) Lyckans ni som är op. på VK och har osynliga ärr redan! Men det är väl bara att vänta då! Som det är nu skulle ingen undgå att se dom. Lite jobbigt har det varit då man skall och simma o.dyl. men det är hundra gånger värt det för det :) Har inte ångrat op. en endaste gång!
Budgetbrud2008: OK, är det så han gör alltså. Va väl därför jag kände som en liten grop i ärret nyss, men den har nu försvunnit. (Va inte där de första v. efter op heller.) Har du oxå op dej på VK? (Minnet! Hmm... Förlåt!) Vad jobbar du med annars då? Varför är du sjukskriven?
Misha**: Roligt att höra! Men du gjorde väl en väldigt omfattande bröstop va, pga att du hade "missbildade" bröst?... Tog inte kirurgen först bort nästan hela dina gamla bröst och sen satte in implantaten? Eller har jag blandat ihop dej med nån månne?...
jadu;): Håller helt och fullt med Swing!! Vart har du op dej??
Iangelin: Kul att du är nöjd! Är jag med!! Härligt att känna sej kvinnligt bystig och så, och att kunna fylla ut bh:ar som inte ens har nån fyllning, och brösten blir skitsnygga iaf! "Jantelagen" - vad är det för nonsens eg.??! Inget vi ägnar oss åt här på BT iaf!!
((Kram))
Nu ska jag sova några timmar...Zzzz...
Abra
Det var nog därför, mina var väldigt "gropiga" de första veckorna men nu är de som sagt helt släta :) Jupp, gjorde min op på VK jag med, var på Akademikliniken och pratade med dom oxå men fick MYCKET mer förtroende för Charles, även fast han är lite nonchalant och sådär. Han vet ju iaf vad han håller på med :)
Jag jobbar med bemanning... blev sjukskriven i tisdags för depression... Har varit ganska tufft sista tiden.
Så nu har jag en månad att "komma ifatt mig själv"... .