• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Juni2008

KalasAnnah
    Jag ska opa mig på Eriksbergskliniken i Stockholm
    Ska ha 450 ml i varje. Och det ska ge en c-kupa.
    Är ganska bred över ryggen.
    Har bh strl 80 AAAA typ
    Så det ska nog bli bra.
    Jag ska ej ha semester utan hoppas på att jag ska kunna vara sjukskriven.
    jobbar på affär som är rätt tungt så jag vet inte hur länge jag måste vara hemma.
    Ha det bra
    Kram

• Rat

Hej alla!
    Det var länge sen jag tittade in här. Finns några kvar sen "min" tid? Swing dig känner jag igen , har inte orkat läsa igenom alla sidor

Nu har jag haft mina nya bröst i 1 år och 3 mån. Känner mig fortf. mycket nöjd. Gjorde op. på V.K

Kram

• Rat

"Snuttungen" känner jag ju igen lite också

• Misha**

Hej Rat välkommen tillbaka! Kanon med veteraner med lite mer erfarenhet inom området;)

Jag har just kommit hem från min systers bröllop i Båstad. Det var helt galet. Samtliga av oss tre brudtärnor var långa, vältränade och hade sillisar. Sen fick jag reda på att ytterligare tio pers på bröllopet hade gjort någon form av bröst op. Hahaha, snacka om bröst-träff! Min brors flickvän gjorde dock bort sig rejält (hon är extremt anti min bröst op sen tidigare). Hon kallade en snygg tjej med stora bröst för "tutt-lisa" inför en grupp av människor hon inte kände! Gruppen råkade bestå av "Tutt-lisas" bästa vänner och två av dem har själva opererat sig. Kan säga att brorsans flickvän inte var så populär resten av kvällen.

Aja, hon får skylla sig själv. Jag tycker personligen det är en jävla stil att kommentera andras utseende på det sättet. Inte fan skulle jag kalla någon för "plankan" t.ex. Folk borde sluta bry sig så mycket om vad andra väljer att göra med sig själva och sina pengar. Ex. så kostade syrrans vigselring lika mycket som min operation, men den klagar ingen på!

Aja, jag mår ovanligt bra idag. Känner mig stark och har inte ont någonstans. Och alla som sett mina bröst har sagt att de är jättejätte fina och passar väldigt bra till min kropp (jag tycker fortfarande de är stora, men det får jag leva med;))

puss å kram!

• smilla20

hej tjejer!
    jag fortsätter tjata om hurvida jag ska berätta för mina föräldrar. jag känner nog att jag måste göra de nu ändå. mår väldigt dåligt över att inte säga ngt, kommer kännas fruktansvärt jobbigt att berätta med men kan bara gå på känsla. till saken hör att ja bor hemma hos dem i sommar för att tjäna pengar till denna op. känner mig som världens taskigaste och värsta dotter! ngn som har tips på hur jag kan släppa på de på ett smidigt sätt? vad skulle ni själva vilja höra(givetvis sanningen men ni förstår säkert) om er dotter skulle göra en bröstop.? har gått upp 5 kg på bara ett par veckor också bara för att de känns så jobbigt att berätta... Kram till er alla.

• pickolina

Rat - Hej tjejen! F-n, har det gått så lång tid? Wow.. Vad kul att höra att du är så nöjd.. :)

• Abra

Rat: Roligt att höra från en mer erfaren, som även op sej på VK (liksom jag)! Hur mycket la du in och "vad"? Vad hade du för mått innan? Måste oxå passa på att fråga om du tränar, och hur det i så fall funkade efter op??...

Misha**: Ja, verkligen en löjlig kommentar av henne på bröllopet! där ser du tydligt - det säger absolut betydligt mer iom henne än om andra - ha! Hon visste ju inte ens att de andra i sällskapet hade op brösten ju! Att ö h t kommentera andras utseende är mer ett tecken på ens egen osäkerhet och behov av att döma andra på olika sätt. En männsika som trivs med sej själv låter oxå andra göra detsamma, och lägger inte så mkt egna värderingar i andras beslut. Och i 9 fall av 10 handlar det garanterat om svartsjuka och feghet!!

smilla20: Förstår att det är jobbigt. Men det är DU själv som dömer dej, och ingen annan. Inte behöver du ha skuldkänslor inför dina föräldrar heller!! Du är väl dessutom vuxen och gör vad du själv vill med dina pengar! Eller??... Försök klippa av navelsträngen - fast det är svårt - och berätta bara om op för människor du vet förstår dej och stöttar dej i ditt beslut - vilket det är dina föräldrar eller inte. Det är min åsikt iaf.

själv har den lilla gropen under ena bröstet (vid ärret) som jag skrivit om tidigare nu försvunnit, så nu är det slätt och fint där igen - skönt... Undrar bara va det eg. va...?

Jag mår oxå jättebra i övrigt, känner inte av brösten nåt alls nu eg. - trivs med dem och de med mej med - hoppas jag!

((Kram alla!))

• KalasAnnah

Hej hej

smilla20 det är inte lätt att berätta för dig vad du ska säga, du känner ju dina föräldrar bäst, men även om det är svårt så tycker jag att du ska vara ärlig och berätta hur du känner och dina tankar kring op. Är op något som du funderat på länge? berätta varför du ska operera dig och hur du tänker, kanske bättre att involvera dem än att stänga dem ute. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men bättre att få veta hur de ställer sig till op än att gå runt och undra, det blir ju inte bättre av att du bara funderar o funderar hela tiden, ta tjuren vid hornen och berätta. Lycka till!!

Misha** Varför ska tjejer vara så? Typiskt att komentera någon med stora bröst, precis som om man har rätt att göra det bara för att hon har stora bröst, eller att man får säga någon elak komentar för att någon är väldigt smal. Varför inte fokusera på sig själv och skita i hur alla andra ser ut. men antagligen hennes egen osäkerhet som skiner igenom. En snabbtolkning av mig :)

Abra - skönt att du har blivit av med gropen, slipper du gå o undra över den, min lilla knöl blir också mindre, kan känna lite av den, men är helt klart på väg bort. Är så glad att det har läkt så bra. Har väntat lite med´att börja träna, men ska nog börja så smått snart, lite sit-ups och så. Känner mig väldigt bra i kroppen men det kan fortfarande vara vissa rörelser som tar emot.

Juni2008 kan vara smart att vara hemma ett tag om man vet med sig att det är mycket tunga lyft etc på jobbet, lika bra att man får läka ifred och inte anstränga sig mer än nödvändigt. Räknar du dagarna inför op nu?

Ha en bra dag alla i regnet

kram kram

• smilla20

Tack snälla abra och kalasannah för svaren! Har inte berättat än men ska efter semestern(jobbig, ja veet haha)
    Skrivs lite dåligt här tycker jag men får ta de positivt, inga som har några större problem kanske?! Exakt 2 v till min op. Ngn som ska operera sig ungefär samtidigt som mig? Var isf? Idag är det soool! Ska ut å njuta innan jobbet, pass på! Kram

• langelin

Hejsan allihopa!
    Åj, här har hänt hur mycket som helst sedan sist jag var inne och läste :)

Vill tacka misha** för ditt svar om löpning för någon vecka sedan! Har nu gått 2 ½ månad sedan min op. men har ännu inte varit ut och sprungit. Tycker det stramar och känns obehagligt så fort jag springer några steg!

Har en fråga nu igen, hoppas någon orkar svara! Det gäller ärren, hur ser era ärr ut? Kommer man att kunna visa sig naken utan att folk ser ärren?? Hoppas verkligen det.. Men nu är dom röda och rätt tjocka och lite hårda. :( undras om jag ansträngt mig för mycket iaf... Det var nu senast då jag bytte tejp som jag märkte att det blivit som en liten förhårdnad runt ärren, känns bäst om jag sträcker upp händerna. Och röda är dom... Inte roligt om dom lämnar så.... Hur är det med er andra, hur ser era ärr ut??

Svar på tråden Bröstförstoring 9