• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • SlottsBrud2008

pickolina
    Jag vet faktiskt inte. Men tydligen så blir alla (iaf alla dom jag pratat med) som opar sig på ViktoriaKliniken rådda att inte äta dom fyra veckor innan och fyra veckor efter...
    Risken för proppar ökar ju desto mer stilla man är så det är väl det dom tänker på...

• pickolina

Budgetbrud2008 - Låter underligt i mina öron faktiskt. Så länge man inte blir sängliggandes en längre period så ska det inte vara någon fara. Jag är op 10ggr (varav sövd 9ggr), på sjukhus och flera olika plastikkliniker och aldrig blivit tillsagd att sluta med p-piller. Som sagt, inte ens vid en stor fettsugning, där propprisken är så hög att man måste ta sprutor varje dag för att minska risker för proppar.. Däremot så blev jag specifikt tillsagd att inte ligga stilla utan röra på mig, för att minska propprisken. Men det gäller oavsett p-piller, fast kanske ännu mer vid p-pillerätande förstås.

Att sluta och sedan börja igen är ju inte direkt så kul och något man helst ska undvika då det kan sätta hela kroppen ur balans... Hmmm...

• pickolina

Som sagt, man kan ju bli knäpp av alla dessa olika råd osv... haha...

• SlottsBrud2008

pickolina

Men precis!! Det är mycket mystiskt.
    För mig som reagerar tok-mycket på hormonerna i p-piller var det inte direkt en trevlig upplevelse att sluta och sen börja igen. Hela kroppen blev ur balans och jag blev deppig deppig deppig och ARG. (som vanligt när man mixtrar med hormorner alltså :p)

• pickolina

Budgetbrud2008 - USCH ja, förstår dig mer än väl. Huah vad jobbigt! Inte avis direkt.. ;):D

• SlottsBrud2008

pickolina

Nej, roligt var det inte..
    Men jag fick ju mina boobs iaf :D Får se om det blir några nya efter bröllopet..

• pickolina

Budgetbrud2008 - Haha.. Det är rätt, man ska fokusera på det positiva och inte det negativa! :D

• SlottsBrud2008

pickolina

Verkligen!! Sure, jag är inte helt nöjd. Men det är sjuukt mycket bättre än innan och jag slipper lägga flera timmar om dan på att tänka på det...
    Så, heja tuttarna :D:D:D haha

• smilla20

christine_1979
    Jag ska berätta för mina föräldrar innan min operation. Berättat för min storasyster redan som tog de bra. Mamma och jag har en hyfsad relation som är mycket bättre än den varit tidigare så känns jobbigt att berätta eftersom jag vet att hon är så emot det. Hon och pappa har semester nu så vill ta de efter den. Dock bara 2 alt. 3 v kvar till min op. Lillasyster som är 13 känns också lite skumt att berätta för då jag kan känna mig som en dålig förebild.

Grejen med p-piller har ja inte hört ngt om... Hoppas att de inte stämmer, isf är åtminstone ja körd. haha.

Sov gott! Kram

• Abra

Misha**: OK, då är det väl så då med Omega#! Alla läkare verkar dock inte medvetna om det iaf, är ju synd - och eg. konstigt. Kanske är de inte så insatta i naturläkemedel. Jo, visst har Omega3 en massa bra egenskaper, som även gör att man mår bättre - inte dåligt!

Christine_1979: Jag har bara berättat för såna som jag vill berätta om op till, och känner ingen "skyldighet" att berätta för folk bara "för att". Är ju faktiskt min ensak och min kropp, och det har inte andra med att göra alls eg. Om t.ex. nån skulle op underlivet - inte sjuttsicken skulle den känna sej "tvingad" att berätta om det för folk! Jag berättar bara för "vissa utvalda", som jag vet inte kommer med en massa "moralpredikningar", för sånt orkar jag inte med, för jag känner inget behov av att "försvara" mitt val att op brösten. Jag gör det för att jag vill - punkt, liksom.

pickolina: Konstigt iaf att din läkare sa så om bh då... Men men.

P-piller ska man helst inte äta i samband med op pga att det ju som sagt höjer blodproppsrisken - som alltid är högre efter en op än annars, och då särskilt om man är still mkt efter op. Men det handlar oxå om individens hälsa i övrigt - har man en bra hälsa, inte röker och/eller är överviktig och inte har högt blodtryck, så är ju risken för blodpropp betydligt mindre - och ännu mindre om man äter minipiller. Jag op mej på VK, och de sa att jag kunde fortsätta med mina minipiler som vanligt, vilket va skönt att höra. De gör individuella bedömningar av sånt.

Nu ska jag sussa, har jobbat natt och är lite trött nu - men annars har det gått bra, känner inget alls i br.muskeln eller så, fast det är många tunga lyft och mkt rörelse...
    Zzzzz....

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9