• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Swing

Plastikkirurggruppen, Sthlm. Lennart Blomqvist. Sensommaren 2004. Jättenöjd!

• Nancy pancy

Hej!
    Är det någon som vet hur opererade bröst förrändras vid graviditet?

• KalasAnnah

Hej alla

jadu ;) tycker du ska ta kontakt med läkaren som har gjort operationen och be om ett bröstband. Tycker det är något som de ska stå för, dessutom så är det inget som finns att köpa på ICA direkt.

Idag är det 5 veckor sedan op, känns riktigt bra. Har inte börjat använda bygel-bh, men om jag vill så får jag enligt kliniken. Men jag tänker vänta, men ska jag på fest så har jag tänkt använda bygel-bh, får ju lite mer klyfta och lyft då, dessutom känner man sig finare i en snygg BH, men ser ingen vits med att springa runt med en bygel-bh på jobbet.
    Gjorde lite benövningar idag, man kände verkligen att man inte har varit aktiv de senaste veckorna, men kändes ändå helt ok. ska nog försöka komma igång lite, men tar det rätt lungt.

Nancy pancy - jag är inte helt säker men kan tänka mig att de förändras precis som vanliga bröst utan implantat, de kommer att bli större under graviditeten och kan komma att hänga när man har ammat klart. Det är nog otroligt olika från person till person, en del behåller sina fylliga bröst medans andra blir väldigt utammade, men det beror ju på hur länge du ammar, om du ammar överhuvudtaget.

Känner att jag är på väg att bli sjuk så nu ska jag gå och lägga mig.

Kram kram

• Abra

Budgetbrud2008: OK, kul med en till som är med i "Charles fanclub"! Visst kan han göra snygga boobs minsann, sanna mina ord! Extra kul att byta erfarenheter med dej då. du har säkert redan berättat det - men... När op du dej? Och hur mkt och vad? (Själv op jag mej för snart 6 v. sen, 375 ml anatom. geléh. FF.)
    tråkigt att du inte mår bra då, men bra att du får va ledig och bara sköta om dej själv. Är det ett fysiskt och/eller psykiskt tungt jobb du har?...

Nancy pancy: Det varierar mkt hur graviditet och amning påverkar sillisarna. Jag har sett många före-efterbilder där det inte varit nån skillnad ens. Beror nog mkt på om man har lite "slappare" bröst eller fastare kan jag tänka mej, samt om man har implantatet under eller ovanför br.muskeln - under är ju att föredra så man inte riskerar att få "dubbla bröst", som ett B i profil unjefär.

Det har snart gått 6 v. efter min op nu - och jag känner mej helt återställd, men har ändå tagit det försiktigt med träning, fast jag längtat efter det. Cyklar en hel del utomhus (har inte bil), har ett väldigt fysiskt jobb och har tränat lite situps, inte mer än. Men till veckan ska jag börja simma, köra spinnig, träna pilates och mer core-träning, ser jag fram emot. Jag har inte ökat nåt i vikt alls efter op (mer än nästan 1 kg på brösten då förståss ), och tycker inte kroppen förändrats nåt fast jag inte tränat, känner inte ens av nån sämre kondis, och det är ju skönt. Men om 2 v. när jag börjar styrketräna, då kommer jag garanterat va rejält mör i kroppen efteråt - har ju inte styrketränat på nästan 7 v. nu! Helt otroligt för att va mej... Men det har gått bättre än jag trott innan, har jobbat och haft annat att fokusera på istället, som tur är.

Jag ska ju fortsätta tejpa ärren under brösten i 6 mån efter op - och det är ett tips till er alla att göra om ni vill ha så osynliga ärr som möjligt - fast eran kirurg kanske sagt att en kortare tid räcker. Ibland får man tänka lite själv oxå, för alla läkare är tyvärr inte lika noggranna i sina rekommendationer - fast det ju vore önskvärt förståss.

((Kram))

• SlottsBrud2008

Abra

Vi är några stycken, antingen så älskar man honom eller så gillar man honom inte alls :p
    Opade mig 19 oktober 2006. Har 310/335 MF/FF. Har 70 E/F i bhstorlek.
    Ångrar dock att jag inte valde större implantat, dom är VÄLDIGT naturliga i storleken. OCh jag vill ha lite större än "normalt". Men men...

Men fysiskt... men det har varit ganska mycket privat sista tiden.
    Var med i en allvarlig bilolycka, var tvungna att ta bort våra hundar m.m..
    Så nu är det nog. Nu är det "Anna-Tid". :D

• langelin

Hejsan!
    Jag undrar ännu om ärren.. Min kirurg sa att jag inte behöver tejpa ärren efter 2 månader. Men jag tänker nog göra det! Men vad använder ni för tejp, hur ofta byter ni och hur tejpar ni???
    Jag fick med en tejprulle, micropore 3M heter det. Tar fast riktigt bra, så då jag har bytt var annan till var tredje vecka har jag riktigt fått dra loss tejpet och det känns ju inte bra... Men jag tejpar horisontellt, har förstått att man kan tejpa diagonalt över ärren oxå!? Kanske jag borde pröva det!
    Jag är oxå förundrad över att jag klarat mig så pass bra utan träning :) Trodde jag skulle bli ett överviktigt nervvrak ;) men det har gått riktigt bra, måste väl nog erkänna att magen vuxit "lite" men det är inte att undra på, jag är ett riktigt godistroll nämligen...

• SlottsBrud2008

langelin

Jag använde vanlig "kirurg-tejp", tunn brun tejp som sitter jättebra. Så det är säkerligen så som du har.
    Använd sån du fick av din läkare så blir det bra :)
    Jag tejpade bara längs med ärren, kände inte att det behövdes på andra hållet. Men gör som det känns bäst, alla är ju olika :)

• KalasAnnah

hej alla

langelin - jag är också lite fundersam över mina ärr, eller inte ärren isig kanske, men just det här med tejpen. de sa att det räcker om jag tejpar augusti ut, så ca 2 månader efter op ska jag sluta tejpa, men tänker nog fortsätta tejpa ändå. Jag tejpar en remsa över varje ärr, längs med ärret. Men jag känner nästan att jag får byta var 7-10 dag, visst det sitter fortfarande jätte bra, men kanterna börjar släppa lite även de långa kanterna om du förstår var jag menar, så jag inbillar mig att det inte håller lika bra om tejpen börjar släppa. Jag får inga sår eller utslag av att byta så ofta, så jag byter när det känns som det behövs, dessutom så sa sköterskan på återbesöket att jag kunde byta tejp efter 4-5 dagar. jag tycker det är lite jobbigt att alla får så olika direktiv, men det är väl trotts allt bäst att följa de råd man fått från sin klinik, de har ju ändå sett en i verkligheten, ja ni förstår nog hur jag menar, är lite kass på att förklara :)

Mina ärr är lätt ljusrosa, med en liten mörkare "knopp" eller förhårdnad i varje ända. Men de blir finare och finare för varje gång jag byter tejp. men sen kan jag se att det ligger ett vitt lite upphöjt streck under huden, antar att det är de inre stygnen. Någon som också har det?
    Jag tror att ärren kommer bli väldigt tunna o fina, men man är ju så otålig. jag glömmer ibland att det bara har gått 5 veckor sedan op. Kan inte låta bli att tänka "tänk om ärren kommer synas jätte mycket" tur man är lite logisk ibland så man kan övertala sig själv att det tar tid att läka.

Budgetbrud2008 Hoppas att du mår bättre nu och att du hinner komma ifatt dig själv. Ibland behöver man en time-out och bara vara och varva ner lite.

ha en trevlig helg alla

kram kram

• smilla20

Hallå tjejer!
    Angående tejpning så tror jag att man kan tejpa i ett halvår, lär väl inte bli sämre? Byta en gång i veckan är det som jag hört från flest källor är lagom. Dessutom(såklart) inte sola ärren på ett år.
    Jag tänkte köpa 3M micropore eller va sjuttsingen den heter!

Fått min sportbh på posten nu:

triumph.timarco.se/Product975b30f0-f30b-4732-9fac-b8f1f33e7324.aspx

Herrejävlar så hot jag känner mig i den nu med rispåsarna instoppade! Damn, so sexy! NOT! Riktig kärringbehå. Hade gett den till mormor men misstänker att hennes size inte är 75E.

För övrigt frågade jag min kirurg vad jag bör undvika nu knappt 2 v innan op. Han svara bara rökning och olika mediciner(ipren mm). Han nämnde inte alkohol, E-vitamin och omega3 men tar de säkra före de osäkra å hoppar alkohol och drar ner på fisk, vitlök och avocado. Tack för de tipsen tjejer!

Ha en härlig helg, själv ska jag jobba häcken av mig haha! Kramar!

• Rat

Pickolina och Swing-
    Vet ni om det blev det nån träff i våras? Vi försökteju få till det. Själv tappade jag kollen helt. Tycker det skulle vara kul att ses nåt

Svar på tråden Bröstförstoring 9