Inlägg från: langelin |Visa alla inlägg
  • langelin

Bröstförstoring 9

Hejsan allihopa!
    Åj vad bra forum det här verkar vara :)
    Själv har jag opererats för precis en vecka sedan! Småa implantat, McGhan 410, anatomiska 190 cc. Ville ha småa med tanke på läkningsprocessen och komplikationer... Var nog väldigt rädd före att dom skulle bli för små men tycker dom är helt perfekta i storlek! Var helt totalt platt före operationen.

Jag tycker det är jättesvårt att veta hur mycket man vågar röra på sig... Jag har knappt alls varit sjuk och antar att jag ansträngt mig för mycket.. Inte gjort några tynga lyft el.dyl., bara vanliga vardagliga sysslor, men igår fick jag ett bakslag, var sjuk å trött och hade en väldigt obehaglig känsla i brösten. Satt/låg hela dagen.... Bättre idag!
    Nåjo, till min fråga: varför får man inte ha bygel-bh efter op???
    Jag skall på bröllop på lördag, kommer då att ha gått nästan 2 veckor från op. Vågar jag då ha bygelbh?? Vad kan hända..?
    Jättetacksam för svar!

• langelin

Tack kalasannah för ditt snabba svar :) har nu varit å provat klänningar i 3½ timme. Puh, jobbigt värre!! Skitjobbigt med såna klänningar som man måste dra över huvudet å hålla armarna rakt upp, min mamma var med mig i provhytten å hjälpte till ;) hehee... Kommer nog absolut att ha en vanlig bh på bröllopet, det är ju ändå bara en kväll, och som du skrev, om man sätter t.ex. en kompress över ärren har jag svårt att tro att det skulle göra något! De klänningar jag passade bäst i var ju förstås såna utan axelband överhuvudtaget... Visst ju att jag inte kan ha såna ännu men kunde inte låta bli att prova... Skall gå å prova bh:ar imårgon :) Får väl ta med två bindor att sätta på ärren då jag provar ;)

Adreatic: jag blev op. för en vecka sedan under muskeln. Skulle nog ha klarat av kontorsarb. 5 dagar efter op. Absolut. Det är armrörelser som gör ont. Alltså då du svänger armarna från kroppen. Att t.ex. skriva på datorn är inga problem för mig. Men att kläda av/på tröjor är skitjobbigt....Kan inte sträcka armarna uppåt, gjorde det idag då jag provade klänning, men det kändes INTE bra! Det blir ju oxå lätt att man spänner axlarna, vilket gör att man blir trött och lite svindlig.... Jag går hela tiden med axlarna framdragna, vågar inte dra dom tillbaka... Men, inget att oroa sig för! Det kommer säkert att gå hur bra som helst :) skall du opereras nu på onsdag?? Spännande!

• langelin

Någon som kan hjälpa mig??? Jag blir inte riktigt klok på detta hur brösten skall se ut.... Var helt platt före operationen och lade in endast 190cc, anatomiska under muskeln. Är jättenöjd med brösten då jag har bh på. Men tycker att brösten ser jättekonstiga ut utan bh.... Någon annan som känt så efter op.?? Har ju endast gått 1 vecka och jag antar att dom ändrar? Men på vilket sätt ändrar dom..? Mina är så långt utåt.... Bröstvårtorna pekar neråt/utåt... Och det är som mera bröst ovanför bröstvårtan än under! Borde man hitta en bh som trycker ihop brösten?? Tror ni att bröstens slutliga form mycket är beroende på hurudan stödbh man använt? Alltså olika bh:s trycker ju på olika sätt... Tycker att den jag har, triumph tri action, endast plattar till brösten..Hjälp, svårt detta då man aldrig haft bröst ;)

Adreatica: lycka till imårgon :) Spännande!!

• langelin

Adreatica: nä, jag var otydlig, använder inte vanlig bh. Fick en stöd-bh (Z-bra) med från sjukhuset men den var jättespänd.. Och kändes ofräsch redan efter att man använt den dygnet runt i ett par dagar. Så det blir ju nog att inhandla flera sportbh. Jag tyckte bäst om triumph tri action, stadig och bekväm. Har oxå beställt en carriwell stöd-bh som jag hört många opererade skryta över.

Hur känns det nu kvällen före? Är du mycket nervös? Jag fick någon slags panik, gråtattack kvällen före, men sedan på operationsdagen var jag hur lugn som helst.... Och jag lovar, det är inte farligt alls! Jag skulle kunna göra om det direkt ;)man blir så bra uppassad på kliniken oxå!

• langelin

Carriwell bh:n finns t.ex. här: www.4mom.se/default.aspx som graviditetsbh. Det är alltså ingen amningsbh ;) utan en stöd-bh!! Har hört många som lovprisat den efter bröstoperation. Snygg e den ju inte... Men jag tror att den skulle vara jätteskön att ha nu första tiden! Borde ha beställt hem före op.!
    Lycka till ännu en gång!!

• langelin

Angående carriwell, nej, det är absolut ingen amningsbh!! Det är en stöd/sportbh som används t.ex. av maratonlöpare (pga av att den är så bekväm, inga skavande sömmar odyl samt att den ger så bra stöd) finns på mammasidorna eftersom den även används under graviditeten då brösten är sjuka! Har absolut ingenting med amning att göra... Man hittar den via länken och sedan på UNDER och graviditetsbh. Det är en stadig stödbh! Nåjo, nog om det...

Swing: tack för ditt svar :) skall se om jag skulle hitta en Stay in Place zip!

• langelin

Hurudana stretchövningar gör ni?? Jag skulle absolut behöva stretcha, men vet inte hur jag skall göra... Har efter op. börjat gå och spänna mig med axlarna framåtdragna, hrmmm...

• langelin

Snuttungen
    Stooort tack för ditt stretch-svar :) !!!
    1 ½ veckan sedan op. Får inte alls armarna uppåt... Nu skall här börja stretchas!!! Har jätteproblem att ta på mig tröjor! Trodde att man inte skulle stretcha...Voivoi... Känner hur det "pirrar" i bröstet då jag tänjer armarna uppåt ;)
    kram

• langelin

Snuttungen
    Vågar jag besvära dig igen...? Så, du är på fjärde bröst-veckan :) Funderar på i vilket skick du är nu? Hur långa promenader går du? Rör du dig helt obehindrat i övrigt? Tror du att du kan börja jogga snart?
    Längtar såååååå tills jag kan börja motionera igen!!!

• langelin

Snuttungen: tackar och bockar för att du ställer upp som informatör ;) Vad bra det låter att du i princip kan röra dig obehindrat efter 4 veckor!

En sak jag har mycket problem med är bilkörning! Att växla är jätteobehagligt!! Tydligen behövs bröstmuskeln för att få i ettans växel. Hoppas detta snabbt blir bättre,är nämligen i behov av bil varje dag...

Svar på tråden Bröstförstoring 9