Inlägg från: SlottsBrud2008 |Visa alla inlägg
  • SlottsBrud2008

Bröstförstoring 9

Tjoho alla tjejer!!

Nu dyker även jag in här...
    Gjorde min förstoring 19 oktober förra året (06 alltså) på ViktoriaKliniken.
    Har 310/335, full projektion på det enda, medium på det andra.
    Dock dyker tankarna på en ny op upp allt oftare, fick inte det resultatet jag ville ha och defenitivt INTE storleken..
    Men bröllopssparande först, sen tutt-sparande ;p

• SlottsBrud2008

Misha**
    Det är inga missformningar eller så.. bara det att jag ville ha mer fyllnad i överdelen av brösten, och visst - jag har mer än innan, mycket mer. Men inte så mycket som jag vill. Bristande kommunikation mellan mig och kirurgen skulle jag tro..
    Charles där är ju ganska så restrektiv med att lägga in stora implantat, iaf har han varit det innan.. Får se hur det blir...

• SlottsBrud2008

Abra

Jodå, vi pratade om vilket resultat jag ville ha, vilken storlek och sådär. Provade lite olika implantat och blev tom orolig mellan konsultationen och open och pratade med en sköterska och bestämde större implantat än vad vi sa från början.
    Sen ändras ju synen på dom, i början var man ju bara sååå lycklig för att man faktiskt hade bröst.. eller sådär (hade en full b innan men tyckte INTE om formen på dom).
    Jag vill ha lite större än propertioneliga... det har jag INTE nu. Är ganska lång (177) och visserligen ganska smal men dom är inte som jag tänkte att dom skulle bli...

Men dom är helt okej!!! Absolut. Och dom är tusen gånger bättre än innan :D

• SlottsBrud2008

Abra

Jag upplever inte mina som tunga, har ju inte så stora implantat heller.

• SlottsBrud2008

Abra
    jag är ganska tunn och sådär.. (177 lång - 54 kg) så när jag känner på "utsidan" (mot armhålan) så känner man att det inte är ett vanligt bröst. Men jag känner dom aldrig "innifrån" eller sådär. Inte när jag ligger ner, hoppar, sitter eller springer. Dom är precis som vanliga bröst :)

• SlottsBrud2008

Det där med storlekar är verkligen knas.
    Men man kan ju tänka lite såhär...

en 70F är samma i kupan som en 75E, som är samma som en 80D som är samma som en 85C.
    Ungefär!
    Ett "hack" upp i omkrets innebär även att kupan blir större.
    Jag har ungefär 65 runt under brösten och använder mestadels 70f/70e. Beror lite på märke och sådär. Så egentligen kan man säga att jag har samma tuttstorlek som någon som har 85C. Knasigt.. men sant :)

• SlottsBrud2008

Persnilia

Det är en DJUNGEL av info där ute.
    Men jag kan iaf försöka svara på lite av dina funderingar...

* Om du vill ha en "fejk-look", så ska du välja koksalt. Det är det inlägget som får tuttarna att se mest "slitz-aktiga" ut.. (som jag eftersträvar, fast med gele :D)

*Gele står VERKLIGEN INTE rätt ut även om man ligger ner. Dom är väldigt följsamma och anpassar sig efter kroppen.

*Snitt under bröstet är det mest "säkra". lättare för infektioner och sådär via armhhålan. Och ärret syns i princip inte alls, det ligger ju i "vecket" mellan bröst-bröstkorg.

*Återbesök SKA du åka på. Man oroar sig SÅ mycket över hur många saker som helst.
    Det är alltid bra att få ett "det ser bra ut" från läkaren om någonting skulle gå fel senare!!

• SlottsBrud2008

Jag berättade för min mamma på ett lite udda sätt...

Hon visste inget om att jag skulle opa mig och ringde min mobil precis efter open, så jag vaknade alltså ur narkosen av att hon ringde och berättade då.
    Hon blev inte glad kan jag säga...

Vi har ingen bra relation överhuvudtaget men det gick bra iaf...

P-piller ska man inte äta 4 veckor innan open, inte vitlök (blodförtunnande), ej avokado (e-vitamin alltså blodförtunande). Ingen rökning och ingen alkohol...
    Det var vad min läkare sa!

• SlottsBrud2008

pickolina
    Jag vet faktiskt inte. Men tydligen så blir alla (iaf alla dom jag pratat med) som opar sig på ViktoriaKliniken rådda att inte äta dom fyra veckor innan och fyra veckor efter...
    Risken för proppar ökar ju desto mer stilla man är så det är väl det dom tänker på...

• SlottsBrud2008

pickolina

Men precis!! Det är mycket mystiskt.
    För mig som reagerar tok-mycket på hormonerna i p-piller var det inte direkt en trevlig upplevelse att sluta och sen börja igen. Hela kroppen blev ur balans och jag blev deppig deppig deppig och ARG. (som vanligt när man mixtrar med hormorner alltså :p)

• SlottsBrud2008

pickolina

Nej, roligt var det inte..
    Men jag fick ju mina boobs iaf :D Får se om det blir några nya efter bröllopet..

• SlottsBrud2008

pickolina

Verkligen!! Sure, jag är inte helt nöjd. Men det är sjuukt mycket bättre än innan och jag slipper lägga flera timmar om dan på att tänka på det...
    Så, heja tuttarna :D:D:D haha

• SlottsBrud2008

För mig så var det faktiskt sådär lätt som kirurgerna säger, tom lättare!!
    Visst, det är klart att det gjrode ont. Muskeln var ju INTE van. Men det gick över fort och jag kunde "leva normalt" igen efter bara 2-3 veckor. Visst, jag lyfte inte tunga saker och så vidare - men det SKA man inte göra när man har gjort en så pass stor operation. Dels pga ärren och för att det inte ska bli några komplikationer..

• SlottsBrud2008

Abra

Jag upplevde dom aldrig som två "ballonger" faktiskt..låg med kuddar under ryggen (så att jag halvlåg/halvsatt) i ungefär 1 vecka. Det tar ett tag innan man kan ligga på sidan och mage bekvämt. Efter 3-4 veckor kunde jag röra mig obehindrat i sömnen. Blev tom rädd när jag vaknade på mage för att jag hade "gjort sönder" brösten :D

Jag tränar inte över huvudtaget, men läkarna brukar ju ha en rekomendation på hur länge man SKA vänta iaf, om det känns bra då så är det bara att köra :D

Jag hade ganska mycket känselbortfall i början, hela "undersidan" av brösten kändes som när ett ben sover ungefär. Bröstvårtorna var oxå utan känsel ett tag
    Nästan allt är borta nu, har en liten "fläck" på undersidan av högra bröstet där det fortfarande känns som att det "sover". Dock ingenting som stör mig alls!!
    Det är svårt att säga NÄR jag fick tillbaka all känsel eftersom den kommer gradvis.. men det kan ju ta upp till ett år för vissa.

Jag lyfte ganska mycket ungefär 4 veckor efter op, var tillbaka på jobbet och hade en ganska tung tur (körde budbil). Men det funkade inte alls, kändes som att ärren skulle spricka. Muskeln kändes helt okej men ärren var ju inte helt läkta så jag sjukskrev mig det sista av min uppsägningstid där.
    Det viktigaste är att du själv känner efter. Kroppen brukar oftast tala om när man gör något som man inte borde.
    Men första veckorna SKA man ta det lugnt med lyft...

• SlottsBrud2008

oj va långt det blev

• SlottsBrud2008

Tjolahopp

Jag köpte faktiskt en sport-bh på EKO för ett tag sen. Tänkte att "den är nog bra att ha när man är ute med hundarna och går lite fortare". Men jag kan säga dig att tittsen rör sig inte en millimeter oavsett hur mycket jag hoppas och stutsar :D
    Kommer inte ihåg vad det var för märke men den är ganska tjock i tyget och med när där bak på ryggen!!

• SlottsBrud2008

Mina ärr är tunna och fina, bleka är dom oxå. Dom har faktiskt varit fina hela tiden...
    Men som jag har förstått det så gör Charles på V-K väldigt fina ärr. Han syr väl med en speciell teknik har jag för mig!?

• SlottsBrud2008

Abra

Jag har för mig att han syr mycket "hårdare", det är därför ärren kan kännas extra knöliga i början innan huden har slätat ut sig.
    Jag opade mig 19 oktober förra året. Så snart ett år sedan.

11-timmars pass... oh my. Jag kan inte ens tänka på 7-4 utan att må dåligt.
    Blev sjukskriven igår, till den 2:a september. Skönt.. tid till bara mig.

• SlottsBrud2008

Abra
    Det var nog därför, mina var väldigt "gropiga" de första veckorna men nu är de som sagt helt släta :) Jupp, gjorde min op på VK jag med, var på Akademikliniken och pratade med dom oxå men fick MYCKET mer förtroende för Charles, även fast han är lite nonchalant och sådär. Han vet ju iaf vad han håller på med :)

Jag jobbar med bemanning... blev sjukskriven i tisdags för depression... Har varit ganska tufft sista tiden.
    Så nu har jag en månad att "komma ifatt mig själv"... .

• SlottsBrud2008

Abra

Vi är några stycken, antingen så älskar man honom eller så gillar man honom inte alls :p
    Opade mig 19 oktober 2006. Har 310/335 MF/FF. Har 70 E/F i bhstorlek.
    Ångrar dock att jag inte valde större implantat, dom är VÄLDIGT naturliga i storleken. OCh jag vill ha lite större än "normalt". Men men...

Men fysiskt... men det har varit ganska mycket privat sista tiden.
    Var med i en allvarlig bilolycka, var tvungna att ta bort våra hundar m.m..
    Så nu är det nog. Nu är det "Anna-Tid". :D

Svar på tråden Bröstförstoring 9