Abra
Jag upplevde dom aldrig som två "ballonger" faktiskt..låg med kuddar under ryggen (så att jag halvlåg/halvsatt) i ungefär 1 vecka. Det tar ett tag innan man kan ligga på sidan och mage bekvämt. Efter 3-4 veckor kunde jag röra mig obehindrat i sömnen. Blev tom rädd när jag vaknade på mage för att jag hade "gjort sönder" brösten :D
Jag tränar inte över huvudtaget, men läkarna brukar ju ha en rekomendation på hur länge man SKA vänta iaf, om det känns bra då så är det bara att köra :D
Jag hade ganska mycket känselbortfall i början, hela "undersidan" av brösten kändes som när ett ben sover ungefär. Bröstvårtorna var oxå utan känsel ett tag
Nästan allt är borta nu, har en liten "fläck" på undersidan av högra bröstet där det fortfarande känns som att det "sover". Dock ingenting som stör mig alls!!
Det är svårt att säga NÄR jag fick tillbaka all känsel eftersom den kommer gradvis.. men det kan ju ta upp till ett år för vissa.
Jag lyfte ganska mycket ungefär 4 veckor efter op, var tillbaka på jobbet och hade en ganska tung tur (körde budbil). Men det funkade inte alls, kändes som att ärren skulle spricka. Muskeln kändes helt okej men ärren var ju inte helt läkta så jag sjukskrev mig det sista av min uppsägningstid där.
Det viktigaste är att du själv känner efter. Kroppen brukar oftast tala om när man gör något som man inte borde.
Men första veckorna SKA man ta det lugnt med lyft...