Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
EN fråga till bara!
Tycker ni att era nya boobs är tunga?? Tyngre än de ni hade innan?
För själv känner jag konstigt nog ingen skillnad alls!! Va innan op rädd för att de skulle kännas för tunga och skumpiga!
Iaf trodde jag att det skulle kännas mkt mer än innan iaf när jag ändå la in 750 ml - nästan 1 kg ju! Men icke!
Abra
Jag upplever inte mina som tunga, har ju inte så stora implantat heller.
Hej
man märker att folk börjar läka och må betydligt bättre, det händer inte fullt så mycket här inne längre :) så det är ju positivt att folk har börjat jobba eller åkt på semester.
Jag jobbar som tusan, vet inte om det är för mycket ansträngning, men jag känner inget i brösten eller i musklerna, så jag antar att det är bra, försöker verkligen tänka på hur jag rör mig osv.
Idag är det 3 veckor sedan op, innan trodde jag inte det var möjligt att må sähär bra efter, jag tycker nästan att jag har varit mig själv de senaste 10-12 dagarna, med vissa begränsningar såklart.
Ville gentligen inget utan bara säga hej och höra hur det går för alla. För den delen så börjar mitt blåmärke försvinna, det är en hel del kvar, men inte alls så lila,blått,rött, grön,gult. Nu är det "bara" röd-gult :) så det känns bra
ha en bra dag alla
kram
Ojoj. Nu har man träffat en kille också :D Så nu är dom "invigda". Topp betyg och jag är sjukt glad :D
Normalliten: Hoppas du gillar Stay in Place! Jag har använt dom i alla år och är inte ens intresserad av att prova något annat.
Förresten är jag mycket nöjd med dom två 'graviditets-bh:ar' (tillverkade av Carriwell) som jag beställde från amom.se efter tips på BT. Storlek M passade bra till mina 75D och dom är sköna att ha hemma på fritiden, nästan som en tunn variant av sport-bh (men inget att sporta med). Lätta, mjuka utan sömmar och känns inte alls. Bra köp för ca 150 kr styck, finns i svart och vitt och leveransen gick snabbt.
Budgetbrud2008: mina bröst anses jättesnygga, men jag hade faktiskt velat ha mer fyllnad upptill, jag också! Helst runda geléhallon, men i Sthlm är det ju tydligen nästan hopplöst att få det. Hur som helst är jag 99% nöjd.
Apropå D, DD och E så har jag D i tunnare modeller (t.ex. min favorit Ladyform från Triumph) men behöver oftast DD (som är lättare att finna utomlands) i lite stelare t-shirtmodeller osv. Enligt min uppfattning har DD mer 'put' än D. E är (oftast) för stora/breda i omkretsen m.m. för mig. Jag upplever inte DD och E som exakt samma.
Hej
Abra: Jag känner inte heller, mina implantat, bara om jag lägger mig på mage och har brösten tryckta mot underlaget, då känns det verkligen inte som mjuka och naturliga.
Annars tycker jag dom både känns och ser naturliga ut. vad gäller storlek så vänjer man sig fort. Jag tycker inte alls att mina ser stora ut längre....men det var visserligen inte meningen heller, snyggast är ju när det ser naturligt ut.
jag trodde också att man skulle uppleva dom som väldigt tunga, men jag tänker inte alls på det, inte ens på innebandyträningarna eller löprundorna. Det var bara första dagrna efter operationen som jag trodde att dom skulle falla till golvet och gick med armen under för att dom kändes grymt tunga då.
Swing: Jag kommer säkert bli nöjd med de nya BH:arna, lite osäker på storlekarna, men vill ju att de ska sitta riktigt tight när jag springer.
Jag tror vi läste samma tråd på BT, för jag var också in och beställde två Carriwell - jag sover ofta i dem och tycker de är supersköna, men skulle aldrig träna i dem eftersom de inte ger något direkt stöd
Jag gjorde ju min op i Sthlm och har fått runda geléhallon och valde det mycket med tanke på att jag ville ha fyllnad även upptill - något som saknas efter att jag har ammat barnen Den naturliga "droppformen" finns ju där ändå
Jag trodde ju att jag skulle få stl 75C efter op - men har nu 70D-70DD. 70E sitter inte bra för jag upplever dem, precis som Swing beskriver, för breda - medan D och/eller DD är mer "kupa". Tyvärr finns ju inte DD i alla modeller/märken så då får man istället prova sig fram...
Abra: Jag kan inte säga att jag känner mina inlägg, men däremot tycker jag att jag ser att det är inlägg eftersom de är så perfekt rundade. Att ligga på mage på t ex stranden är inte så skönt, så då väljer jag att lägga en handduk under magen så jag kommer upp och brösten "hänger över kanten" om du förstår vad jag menar (fast de inte alls hänger).
Tunga är de inte, utan känns som en del av mig, men visst skumpar de lite mer än mina skinntorra bröst gjorde innan op då jag t ex springer - och då känns det givetvis att de är tyngre.
Jag upplever dem inte heller som stora - tog ju inte så stora inlägg just med tanke på att jag ville de ska passa min kropp. Kupan är precis som du beskriver större och visst D-DD är väl på gränsen till stort (åtminstone större än jag själv ansåg vara normalt innan op).
Visst är det bra att man kan ändra uppfattning om något så fort
Budgetbrud2008: OK, låter ju bra. Känner du dina implantat nåt då? Om du känner på brösten eller ligger på mage och så?
Uncovered: Oj då - man får väl gratulera då! Höll boobsen? När gjorde du din op?...
KalasAnnah: Roligt att höra att det går så bra för dej att jobba då! Och skönt för dej att blåmärket som besvärat dej så äntligen håller på att försvinna! Själv ska jag som sagt jobba ett 11-timmarspass nu, men ska ta det försiktigt, så det går väl bra hoppas jag.
Swing: Vadå - är det svårt att få runda geéhallon i Sthlm?? Vad grundar du det på?... Inte efter vad jag hört iaf... Förresten - adressen du länkade till funkade inte för mej iaf... Är den rätt? Vad är eg. utmärkande för just en graviditetsbh - vet du det?? Har jag länge undrat över. Trodde det va att man kan öppna en "lucka"bara i dem vid amning... Men så är det inte med alla el.? Tack för din info om din erfarenhet av bh-storlekar förresten, bra att få lite tips sådär!
Peisy: Skönt då! Känner du inte ens implantaten på nåt ställe om du känner mkt på brösten, då du t.ex. ligger ner?...
Normalliten: Tack för strand-tipset med handduken under!
((Kram))
Abra
jag är ganska tunn och sådär.. (177 lång - 54 kg) så när jag känner på "utsidan" (mot armhålan) så känner man att det inte är ett vanligt bröst. Men jag känner dom aldrig "innifrån" eller sådär. Inte när jag ligger ner, hoppar, sitter eller springer. Dom är precis som vanliga bröst :)