Bröstförstoring 9
Funkar nu?
Funkar nu?
Ja!!!!!
the artist formarly known as "29 okt 2005(fd majbrud2006)"
Smilla 20: Att dö av narkosen är nog det som oroar mig minst just nu. Det kommer man ju aldrig att märka i så fall! :)
Risnylonisarna är det knäppaste jag någonsin provat. Frasar. Luktar illa efter en stund också! Sött!
Oroar mig i stället för att jag ska uppleva dem för små. Jag vill ju inte ha stoora bröst eftersom jag är så liten i kroppen men jag har läst om så många som ångrar att de inte tog lite lite till. ska man sejfa och ta lite extra eller hur tänker ni andra?
Pust, nu blir det frulle och scrubs!
Normalliten: Vad trevligt med någon i min storlek ungefär! :) jag hade med mig en bild på konsultationen som jag visade. Kirurgen bedömde att jag skulle behöva mellan 250 350 för at få önskat resultat. Jag får nog överlåta till honom helt att bestämma för jag är inte kompatibel alls med ristestet.
Han sa inget om att jag skulle gå med sportBH efter op men det antar jag att alla gör...eller? Funderar på att köpa en i förväg för man är väl inte så rörlig direkt efter och jag vet heller inte om det följer med någon från kliniken. Om man ska shoppa sportisar, är det exakta storlekar med dom eller lite godtyckligt 70A-C t. ex? Annars blir det ju väldigt svårt att veta i förväg. Hur gör/gjorde ni? Nåt bra ställe att beställa dem från?
Jag upplever det som så jobbigt att alla kirurger säger olika om risker med olika implantat, val av implantat, utseeende på implantat och lämplighet med snittställe. Man blir så utelämnad till kirurgens preferenser. Jag är en sådan person som vill veta allt om mitt "projekt/intresse". När det gäller min op så finns det mängder, mängder med info och de strålar inte samman någonstans. Jag tänkte att om jag införskaffar så mycket information som möjligt så måste de ju överensstämma i slutändan...men icke. Jag blir vansinnig!
Jag har fullt förtroende för min kirurg men ändå så ifrågasätter jag nu i princip allt som han sade till mig på konsultationen:
* silikonimplantat var bäst pga att koksaltlösningen kan reagera med silikonhöljet så att det försvagas så att koksaltimplantat har lättar för att gå sönder.
* Gelehallon står alltid rätt ut, även om man ligger ner.
* Snitt under bröstet är bättre vid ev komplikationer (ok, det köper jag).
* Jag behöver inte komma på återbesöket "om allt känns bra"! Jag var lite stressad så jag vet inte om han menar återbesöket efter 6 mån eller det efter 1 vecka. Den vill man ju ABSOLUT komma på!!
Känner mig både lite utelämnad och överpåläst på en gång. Nån som förstår?
Nu har jag ju valt flytande silikon men man undrar ju om all info man får hos varje kirurg stämmer eller om mycket handlar om kirurgens egna preferenser, vad han helst vill arbete med...
Men tackför all info!!
Har suttit och surfat lite under dagen och fastnat på ett passagen-forum där det diskuteras skönhetsoperationer. Frånsett alla bittra människor som skriver ner alla bröstimplantatsinlägg så finns det ganska många historier om misslyckade bröstoperationer.
Jag har börjat fundera lite. Hur vanligt är det med komplikationer som blödningar, infektioner och kapselkontraktion?
Tittade på Allergans/Inameds (tillverkare av implantat) hemsida, och de har gjort undersökningar där de kommit fram till att 23% (!) opererar om sina bröst under de första fyra åren och att av dem så beror runt 90% på komplikationer. Resten ville bara byta till större implantat. Brrrr!
Otäckt att tänka på.....även om jag fortfarande är fast besluten om att göra min op. Finns det verkligen INGENTING man kan göra för att förebygga kapselkontraktion som är min primära bekymmersfundering? Nån som vet eller har egna erfarenheter av komplikationer av olika slag?
Tack Pickolina! När du säger att de "kliade". Var det själva brösten som kliade eller var inuti?
Måste ha kännts konstigt i så fall.
Skulle man kunna få ta del av de övningarna och kosttipsen kanske? :)
Abra: jag suder åt mig av allt man kan lära sig här på forumet! Vill du lära mig stretchövningarna också? :)
Tack på förhand!!!
Ni är så trevliga tjejjer! :)
Hej tjejjer! Jag är inne och läser varje dag även om jag inte skriver något. Ni verkar ha så trevligt! :)
I måndags fyllde mina nya bröst -3 veckor, alltså tre veckor kvar till operationen. Längtar till att få det gjort. Jag är knäpp men jag gillar hela konceptet med den här operatione. Gillar att vänta och längta efter något, ska bli spännande med narkos, vakna på en klinik, se dem första gången, nyfiken på hur jag kommer att må, sen två veckors ledighet då jag bara ska måna om mej. Har börjat att förbereda lite förströelser till "konvalecenstiden", beställde igår en DVD-box med serien"i vår herres hage", en serie som gick på 70 och 80-talet samt repriserades runt 95. Älskade den och ska kika igenom första säsongen på DVD!
Tänkte även att jag skulle köpa mig en sportBH ifall att jag är för klen att gå ner och handla på ett tag. Kikade här på stan, uppsala, men jag hittade ingen som var knäppt i fram. Några tips på vart man kan beställa en för humana priser? Man undrar ju vad man får för storlek. Jag är en 70B vill ha C men det vet man ju inte riktigt....kan nog bli en fyllig C. Tar tacksamt emot tips på BH man kan beställa som är lämpliga första tiden. Ha en riktigt bra dag nu! Kikar in här då och då på jobbet! Man får ju inte jobba ihjäl sig! ;)
Jag är snurrig i huvet! De fyllde - 4 veckor i måndags!!! :)
Kalas Annah: Skönt att allt verkar bra med din op. Situps tror jag att du ska vänta med för det tar väldigt mycket på bröstmusklerna. Jag gör väldigt mycket situps varje dag och lite diverse övningar för ben och rumpa, men jag har rejäla bröstmuskler! Kirurgen, under konsultationen, sade att jag hade väldiga bröstmuskler! Detta pga alla situps varje dag! Var lite försiktigt med dem!
Ha en bra dag!
Skrev lite tidigare idag och kollade om det var någon som visste vart man kunde beställa en sportBH som funkar bra efter op. Hittar ingen här i u-sala. Nån? :)
Hej smilla!
Nix, jag ska operera mig i stockholm på proforma clinic. När ska du operera dej? I uppsala? Vilken sportbh modell skall du beställa? Jag tycker att det är svårt när man inte vet vilken stl man får. Man kan ju bara önska! :)
Ni som gjort bröstop, skulle ni tro att denna bh skulle vara bra att ha direkt efteråt?
sportbras.timarco.se/Product7e9a86f0-8ad0-4fca-b6ad-8a83b52cfb31.aspx
...eller verkar den här bättre? :)