Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Hejsan allihopa!
Åj vad bra forum det här verkar vara :)
Själv har jag opererats för precis en vecka sedan! Småa implantat, McGhan 410, anatomiska 190 cc. Ville ha småa med tanke på läkningsprocessen och komplikationer... Var nog väldigt rädd före att dom skulle bli för små men tycker dom är helt perfekta i storlek! Var helt totalt platt före operationen.
Jag tycker det är jättesvårt att veta hur mycket man vågar röra på sig... Jag har knappt alls varit sjuk och antar att jag ansträngt mig för mycket.. Inte gjort några tynga lyft el.dyl., bara vanliga vardagliga sysslor, men igår fick jag ett bakslag, var sjuk å trött och hade en väldigt obehaglig känsla i brösten. Satt/låg hela dagen.... Bättre idag!
Nåjo, till min fråga: varför får man inte ha bygel-bh efter op???
Jag skall på bröllop på lördag, kommer då att ha gått nästan 2 veckor från op. Vågar jag då ha bygelbh?? Vad kan hända..?
Jättetacksam för svar!
langelin - kul att allt verkar ha gått bra med operationen, ser själv fram emot min egen i slutet av juni. Om jag kommer ihåg rätt så är nog anledningen till att man inte ska ha bygel-bh att det skaver mot stygnen. Fast det beror väl på var snittet är lagt? Men har hört att man ska vänta med bygel-bh till man är helt läkt, men att man kan göra undantag ex fest eller så, ja bara för en kväll, men att man du ska lägga ex en kompress emellan så att det inte skaver direkt på ärret.
Hoppas att du blev lite klokare av mitt svar, annars tycker jag att du kan ringa till kliniken som du är opererad på och höra vad de tycker.
lycka till o ha det så trevligt på bröllopet
kram kram
Tjena tjejer,
Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig med att beskriva hur ni kände er efter operationen, skulle det vara möjligt att jobba måndag om operationen är på onsdag tror ni? Kan tyvärr inte ta mer ledigt :(
Vad jobbar du med. Om du skall få snygga ärr är detviktigt att du tar det lugnt och undviker lyft 2-3 veckor. Jag gick tillbaka efter 4 dagar vid min förra op, jag jobbar på kontor.
adreatica:
Jag ska operera mig på citadellkliniken i landskrona, hos Peter Cosmo. (finns en hel tråd till hans ära;))
Vad det gäller jobb tror jag att det är väldigt individuellt. Beror nog också på vilket ingrepp du gör. En väninna gjorde en bröstförstoring och var tillbaka till jobbet efter bara tre dagar! Vet dock inte om hon lade implantatet över eller under bröstmuskelt. Generellt är det väl så att läkprocessen tar längre tid om man lägger den under.
Själv räknar jag med att vara sjukskriven 2-3 veckor eftersom jag gör ett större ingrepp (bröstförminskning + lyft + vårtgårdsförminskning + förstoring med 400 cc implantat under bröstmuskeln!)Men då har jag ett lite mer fysiskt krävade jobb också.
Bara att känna hur det känns. Gör inget dumt bara för att du "måste". Hälsan går före allt.
Kram på dig och lycka till!
Tack för era svar! Jobbar själv på kontor, så det blir inga lyft, enbart handväskan :) (som dock kan bli rätt tung, ska därför rensa) Får hjälp med att handla och allt sånt efter op... Ska lägga in 375cc gelehallon under muskeln. Hur blir det med rörelserna, kommer allt att gå i "slow motion"? Förstår att man inte kan sträcka sig snabbt och så...
Misha** Antar att det är nedräkning nu :)
Kram kram
Japp, så var man på väg.. Ska bli omhändertagen av syster närmsta veckan så jag kommer ine ha tillgång till dator, men jag hör av mig om hur det gick så fort jag kan;) Då var det bara att hålla tummarna och tänka goda tankar..
Kram på er allesammans!
Tack kalasannah för ditt snabba svar :) har nu varit å provat klänningar i 3½ timme. Puh, jobbigt värre!! Skitjobbigt med såna klänningar som man måste dra över huvudet å hålla armarna rakt upp, min mamma var med mig i provhytten å hjälpte till ;) hehee... Kommer nog absolut att ha en vanlig bh på bröllopet, det är ju ändå bara en kväll, och som du skrev, om man sätter t.ex. en kompress över ärren har jag svårt att tro att det skulle göra något! De klänningar jag passade bäst i var ju förstås såna utan axelband överhuvudtaget... Visst ju att jag inte kan ha såna ännu men kunde inte låta bli att prova... Skall gå å prova bh:ar imårgon :) Får väl ta med två bindor att sätta på ärren då jag provar ;)
Adreatic: jag blev op. för en vecka sedan under muskeln. Skulle nog ha klarat av kontorsarb. 5 dagar efter op. Absolut. Det är armrörelser som gör ont. Alltså då du svänger armarna från kroppen. Att t.ex. skriva på datorn är inga problem för mig. Men att kläda av/på tröjor är skitjobbigt....Kan inte sträcka armarna uppåt, gjorde det idag då jag provade klänning, men det kändes INTE bra! Det blir ju oxå lätt att man spänner axlarna, vilket gör att man blir trött och lite svindlig.... Jag går hela tiden med axlarna framdragna, vågar inte dra dom tillbaka... Men, inget att oroa sig för! Det kommer säkert att gå hur bra som helst :) skall du opereras nu på onsdag?? Spännande!
hej
Jag undrar också över när ni tror att man kan vara tillbaka på jobbet. Jag jobbar som frisör och rör armarna väldigt mycket, håller fönen ganska långa stunder dessutom. jag kommer vara hemma i 18 dagar och hoppas att det ska räcka, men det är klart det beror väl helt på hur bra det läker, ska lägga in under brsötmuskeln med ett snitt under bröstet, hoppas verkligen att det räcker med 18 dagar, men vad tror ni. Ni som gjort era operation, hur pass rörliga var nig efter 2 veckor?
tacksam för svar
kram kram
inte lätt att laga mat och skriva inlägg samtidigt, men ni förstår säkert vad jag menar även med alla fel skrivningar