Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Jag håller med dej Smilla20! Jag gör det heller absolut inte för att det är "trendigt" (hade faktiskt ingen aning om det), och vill ha allt annat än "Slitz-bröst" = otanurligt stora och klotrunda! Jag vill ha samma form som mina egna, och en strl större bara, inget "överdrivet" alltså. Ska ha anatominska för att få ett så "naturligt" resultat som möjligt, viket är det viktigaste för mej. Vad ska du själv ha? Eller du kanske redan op dej?...
/Kram!
Hej hej.. behöver lite råd.. har läst era inlägg o börjar bli nu lite mer konfunderad.. ska opereras på torsdag nästa vecka o jag har ej tagit reda på nåt om för och nack delar med olika implantat.. De min läkare sa till mig va att jag skulle ha gelehallon max 300mloch runda..eftersom jag e så ung (21) så passar de bra på min kropp. Sen va de allt typ.. Har ni några råd till mig va jag ska göra, ska på inskrivning på måndag o vore bra o veta lite mer va man ska säga o fråga läkaren mer.. Tack tack
Hej
LauraLey vart ska du op dig??
Vad får du betala?
Bakom eller framför muskeln?
MVH Lena
Abra: Det lutar åt runda geléhallon för mig. Jag hoppas att få ett naturligt resultat även med dem, tydligen jobbade den plastikkirurgen jag ska till helst med det pga risken för rotation. Men det verkar vara högst individuellt, från kirurg till kirurg så anatomiska är säkert det bästa för just dig och för din plastikkirurg att jobba med! Någonstans mellan 300-400cc ska jag ha! Ska på konsultation på måndag hos Liss&Liss i Uppsala men operation hinns tyvärr inte med förrän i augusti! Kram!
LauraLey: Gå in på qvinna.info. Där finns massa bra frågor du kan ställa. Välj ut de som känns viktiga för dig! Kram
smilla20: OK, på det viset. Vad har du får bh-strl, mått å så annars nu då? Har du tänkt ut en massa frågor till konsultationen? Har jag iaf... Ska på min nästa måndag (28/5). Är nästan mer nervös för DEN än för själva op!! Jag ska nämligen åka tåg, tunnelbana och spårvagn fr. Karlstad till Saltsjöbaden i Sthm, och jag hittar inget alls där... Har redan köpt alla bilj. iaf, och fått beskrivet för mej hur jag ska hitta...
Är det så att om man har "runda geléhallon" så blir inte brösten onaturligt runda för det?... Fast det beror väl på ens förutsättningar, vad ens bröst har för form innan op och så förståss... Eller? Vet du att runda blir den bästa formen för just dej? Ja, suuupervårt detta med hur mycket man ska ha i - verkligen!! Man får väl lita på att kirurgens rekommendationer är de bästa, utifrån vad man beskrivit att man vill. Har du gjort "ristestet"?
LauraLej: Du kan oxå läsa mycket bra på:
www.mylava.net! Fråga gärna annars, jag har läst en hel del info om bröstop., men vet långifrån allt!
((Kram))
Hej på er:)!
Abra: Jag är inte heller så förtjust i styrketräningen på gym - kanske även jag springer iväg och inhandlar en Pilates-video för att slippa det ;) (tack för tipset). Jag tycker ditt upplägg låter perfekt, så det blir nog bra :)
Jag har tillsammans med min kirurg valt runda geléhallon som inlägg. De anatomiska är också runda i formen - det är bara i profil du kan se att de är droppformade - inte förrän kirurgen visade mig droppformen kunde jag se den. Jag är 41 år och har ammat två barn, så jag har en "naturlig" droppform - denna behöver inte förstärkas :D Jag var väldigt osäker före konsultationen, men gick på kirurgens rekommendationer. Risken för rotation ansåg hon vara minimal så det var inte det som avgjorde valet - det var mer mina individuella förutsättningar för att nå det resultat jag var ute efter. Jag är så glad att jag gjorde som hon sa.
Kram på er! :)
Abra: Jag har en liten 75B, är 169cm, 56 kg. Det ska säkert gå bra att hitta! Själv har jag lika bra lokalsinne som en guldfisk så för mig skulle det bli problem :)Jag läste någonstans om att ett gäng plastikkirurger hade fått titta på massa bilder och skulle se vilka geléhallon som var anatomiska och vilka som var runda. Men tom de hade stora problem att se skillnaden så runda behöver inte se mer onaturligt ut än anatomiska tydligen!
Jag har gjort ristestet, vet dock inte om man ska räkna med att en halv dl "försvinner" eller inte, alla säger olika!
Jag är mest nervös inför operationen. Tycker det är jobbigt att bara ta en spruta och sen är jag väldigt nojjig över att få komplikationer...
Har du bokat in op.?
Kram!
Normalliten: Bra att du är nöjd! Ang. anatomiska el. ej, så har jag själv inga hängbröst alls - de är små, runda, toppiga och fasta, som typ "tonårsbröst" fast jag är 31! Jag gillar dem eg. med formen och så, men vill ha större för att känna mej mer kvinnlig pga att jag är lång och muskulös/vältränad. Inte "biffig" alltså! Så jag tror att anatonmiska blir bättre på mej, just för att få lite mer "häng", så det ser mer naturligt ut. De ska inte "stå rakt ut" liksom, det ser ju helt onaturligt ut.
smilla20: Själv gjorde jag "ristestet" nyss. (Hade iofs í bulgur ist. för ris, de är ju mindre korn.) Jag hade i 3,75 dl (=374 cc/cl) i två ihopknutna nylonstrumpor, och det skulle alltså motsvara 4,25 dl (=425 cc/cl) silikon - vilket är MYCKET mer än jag trott innan att jag "behövde" för att känna mej "lagom" bystig. Ser helt proportionerligt ut på min kropp faktiskt, inte alls någre "jättebomber", som det låter som tycker jag. Har det på mej nu, och tänkte faktiskt ha det under sportbehån på jobbet i natt, ist. för silikoninläggen jag haft i den vadderade bh:n förut ett tag. Känns iofs lite "dumt" å gå runt med bulgur på sej, men ingen mer vet ju det! Så att de får "vänja sej" vid att jag är mer bystig liksom.
Jag har bokat op, den blir 25/6.
((Kram))
Operation imorgon..riktigt nervös nu. Man blir lite lätt hypokondrisk när allt kommer till kritan. Något speciellt man ska tänka på så här dagen innan?
Inte bära smink var det första. Var riktigt nära att slinka där med mascaran imorse, hehe
Lycka till Misha**
Hoppas verkligen allt går bra! Min op är på ons, närvös jag med :(
Vart ska du operera dig?