• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • mamma-till-2

Hej Abra!

Storleken känns jättebra. "Vi" några gram större än jag först hade tänkt. Det ångrar jag inte på. Du är lång och ståtlig och kan bära upp en D.

• vanilj70

Var på konsultation i går och det gick bra. Kirurgen kändes helt rätt och han gav mig god tid ca. 1 1/2 tim. Jag kan få en återbudstid redan den 25/5 men måste då betämma mig senast i morgon vid lunch. Pendlar mellan att vara helt säker till att inte veta alls så vi får se om jag tar den tiden eller väntar. Hu det är så stort beslut är så nervös att jag ska ångra mig.

• Bianca73

Hej Vanilj70

Jag har velat och velat i 10 år. Ville vänta tills jag hade fått barn. Nu efter op ångrar jag absolut inte. Hoppas jag inte får några komplikationer, har ommöblerat en hel del där framme...Men det känns sååå bra!

• snuttungen

vanilj70

Ta op-tiden!

Jag fick en tid en vecka efter konsultationen, hade en del ångest över att det gick så fort men nu snart 3 veckor efter så är jag SÅÅÅÅ glad att jag gjort detta! Jag hade förstås funderat ett tag innan jag kom till skott, men tänkte ändå att "hjälp vad håller jag på med". Har förstått att det är rätt vanligt att känna så även om man verkligen vill göra detta...

Kramis

• adreatica

Är det ngn som har lagt in gelehallon FM eller FX, har inte hittat några bra bilder, verkar inte vara så vanligt... :( Tittar gärna om det finns bilder som ni vill dela med er!

• snuttungen

adreatica,

jag har McGhan 410 FM, alltså anatomiska geléhallon, 310 cc i varje. Gå in på Victoriaklinikens hemsida och klicka dig fram till före-efter-bilderna på bröstop. Där finns en hel del bilder på FM.

Jag är jättenöjd med mina. Har bilder på mylava, har samma nick där.

Kram

• Tjolahopp

Snuttungen:
    Håller på att vela fram å tillbaka! Inte pga. att jag inte vet vad jag vill för detta har jag velat så länge! Men vet ej om jag kan vara ifrån det praktiska på skolan? Hur känndes det andra veckan? Tror du jag klarar av att bära en skyddsväst över dem samt ev. slag mot bröst? Inte lätt för dig att svara på kanske men skulle bli jätte tacksam om du berättar lite om läkningstiden?

• snuttungen

Tjolahopp,

slag emot dem låter inte nyttigt! Du kan få en blödning som ytterligare förlänger läkningstiden, och som dessutom kan öka risken för kapselbildning om jag förstått saken rätt. Vet inte hur det är att bära skyddsväst, men är inte den väldigt tung och trycker emot tuttarna? Jag har en 21-månaders kille som har råkat sparka till på tuttsen ett par gånger, inte jättehårt, men det var tillräckligt för att göra redigt ont. Får jag gissa så tror jag inte du klarar av det fysiska på skolan...tror inte det är bra heller. På Victoriakliniken är det väldigt noga med att man ska vara rädd om de nya kompisarna, inte bära tyngre än 1 kg de första 3 veckorna, inte köra bil med manuell låda den första veckan, inte träna just bröstmuskulaturen på 3 månader osv. Så, kolla noggrannt upp vad din kirurg säger.

Vecka 2 känner man sig annars nästan som vanligt. Det ömmar i dem som vid amning, men i alla fall jag är och var (snart 3 veckor nu) helt rörlig, utom vad gäller att sträcka sig efter saker. Då tar det emot och kan kännas obehagligt, men det gör inte ont.

Lycka till tjejen och var rädd om dem när du fått dem.

Kram kram

• Misha**

Heeej alla igen:)

Pga. begravning blev jag tvungen att flytta min operationstid..till tisdag nästa vecka!!! Fick snabbt fastställa implantatstorlek med dr cosmos över telefon eftersom de behövde beställa dem idag.. Gud, nu blev det verkligen intensivt.

Han sa att 400 cc skulle sitta perfekt på mig. Jag sa att jag inte brydde mig så mkt om storleken utan det viktigaste var formen, så jag klarar visa mig naken igen:/

400 cc låter stort när jag ser vad ni andra lagt in..
    Jag är 180 cm lång, 69 kg och mkt vältränad. Vill inte att brösten ska vara i vägen när jag utför fysisk aktivitet osv.

En till fråga: Hur funkar det att läsa efter en operation? Jag har nämligen en jättetenta den 31:a maj och måste tentaplugga veckan efter operationen..hoppas inte hjärnan sviker bara för att kroppen gör det

• snuttungen

Misha**

Inga problem med att plugga till tentan. Jag skriver på ex-arbetet och har gjort det både före och direkt efter op:en för snart 3 veckor sen. Slappade i 2 dagar efteråt för att jag hade lust med det, men jag hade definitivt kunnat plugga dagen efter op:en.

Jag tror att 400 cc blir bra på dig. Jag är 170 lång väger 50 kg och har 310 cc, och du är ju både längre och tyngre så det blir nog bra med 400. Tycker mina blev mycket proportionerliga och är jättenöjd med formen.

Kramis

Svar på tråden Bröstförstoring 9