• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • snuttungen

Abra,

Charles är jättebra, när han inte är stressad!!! Han var väldigt snabb att dra infon om hur op går till och ev komplikationer. Sedan får man klä av sig på överkroppen och han "inspekterar", dvs han känner och mäter och kollar helhetsintryck av din figur, och kommer fram till vilket implantat han tycker ger bäst resultat. Sedan får man ta på sig en tight t-shirt och prova implantat under den och känna sig för. Det här momentet vet jag att många tjejer känner att de inte fått tillräckligt med tid, och att Charles i princip bestämt storlek åt dem. Du måste propsa på att få veta vad som är max han kan lägga in på dig och be att få prova flera olika storlekar innan du/han bestämmer er. Har du funderingar så skriv ner dem på ett papper innan och ta med dig, det är så lätt att glömma när man väl är där.
    Jag gjorde min op 26/4 på VK, men känner att Charles tog sig tid på min konsultation, kanske för att jag visste att han kunde köra över en om han var stressad, så jag sa åt honom från början att jag inte tänkte stressa för det här var viktigt för mig. Jag känner mig bara nöjd över det bemötande jag fått på VK, både av Charles och övrig personal som är helt underbara och jättegulliga. De tar väldigt väl hand om en.

Lycka till nu och kram på dig

• vanilj70

Idag är det dax för konsultation och jag känner mig osäkrare än någonsin,
    vill jag verkligen det här för min egen skull?
    vilken storlek vill jag ha?
    vilken typ, profil mm?
    vilket resultat önskar jag?
    Vet ingenting idag men det kanske är vanligt. Får lita på att kirurgen vet vad han gör och att vi tillsammans kommer fram till vad som blir bäst.

• KalasAnnah

vanilj70 - lycka till idag, kan vara bra att ha med en lista på alla dina frågor, annars finns det risk att man går därifrån med en hel del frågor obesvarade. men jag tror att de kommer att hjälpa dig och välja allt från storlek, inplantat etc, de är ju så vana o har gjort detta tusen gånger.

Men jag börjar också tänka mer o mer på storleken, har ca 6 veckor kvar innan op, är rädd för att de blir för små, men samtidigt får de ju verkligen inte bli för stora, men läkaren som ska göra det sa att jag inte kan lägga in mer än 335cc med det inplantatet som han anser passar mig bäst. jag har tänkt säga att han ska göra de så stora som möjligt så länge det ser fint och "naturligt" ut. För 335 kan ju inte bli enormt stora med tanke på hur jag ser ut idag? Jag vet att ni inte kan svara på min fråga, kanske bara behövde skriva av mig lite, börjar bli lite nervös.

ha det bra alla!

• snuttungen

KalasAnnah,

Jag har 310 cc och enligt mått-tabell så har jag 70 C/D i storlek.

Jag är 170 lång och väger 50 kg, 70 runtom under bysten, har McGhan 410 FM, anatomiska geléhallon. Tänkte om det kunde vara en fingervisning på hur 335 cc kan bli storleksmässigt...

• Bianca73

Hej Abra

Lycka till, Charles vet vad han gör. Jag sa bara att jag ville ha bröst som passar min kropp, inga bomber.

• snuttungen

Vioola,

hur mycket har du lagt in och vilken sort av implantat? Runda eller anatomiska?
    Och vad hade du för storlek innan? Blir nyfiken eftersom jag är 87 - 88 över brösten och inte vet än riktigt vilken storlek jag fått. Hade 70 AAAAAAAA med ett minus efter från början.

• adreatica

Hej Tjejer,

Har varit inne och läst regenbunder på denna blogg.

Nu börjar jag dock bli riktigt nervös...ska operera mig om ca 10 dagar, hos Jan Jernbeck...var på rådgivning förra veckan, allt känndes jättebra. Ska lägga in MF 375cc under muskeln, han tyckte dock max 445cc, men rekomenderade 410, . Nu är jag dock lite orolig över att jag kanske kommer att tycka att de är för små. hmm
    Jag är 168 och väger 55kg...har en mindre b-kupa nu... skulle vilja ha en D.Nu kan jag inte bestämma mig 375 eller 410??? Vill ju inte ha bomber men ändå stora bröst ;)

Ni som har opererat er, stämmer ris-tricket överens med storleken efter operationen???
    Operationen är på onsdagen och jag hoppas kunna jobba på måndag, jobbat på kontor...

Är det ngt annat som ni anser man behöver tänka på???

Väldigt tacksam för svar!

• vioola

Hej hej

Jag kör alla mina mått ;)

174,5 cm lång
    ca 60 kg
    Bhstorlek innan ca 75A
    Bhstorlek efter 70D/DD. Mäter nu 73 cm under bröst och 89 cm över.

Jag la in 330cc runda geléhallon hög profil. Jag är så glad över att jag inte valde större! Skulle inte passat min kropp.

Jag tycker ristestet stämde rätt bra överens med slutresultatet.

Finns det någon här som flyttat ner sina implantat förresten? Det ska jag göra till hösten då mina ärr syns :(.

• Abra

Hej Snuttungen och Bianca73!

Varmt tack för era råd och er omtanke!! Jag åker ända från Karlstad till Sthlm för att va på konsultation på Victorakliniken, och såklart vill jag då verkligen få svar på allt från Charles, och vara helt "överens" och på det klara med vilken typ av implantat och hur många gram jag ska ha. Räcker verkligen 30 min för det?... Men jag ska komma ihåg att säga att jag inte vill stressa igenom det bara, så han tar det lugnt och vi verkligen förstår varandra. Jag tränar väldigt mycket, är bredaxlad, vältränad, 176 cm och väger 71 kg. Har nu fylld B-kupa, liten C, men vill ha fylld C-kupa och känna mej bystigare, utan att få som "2 stora, runda bollar". Allt handlar ju om proportioner, men jag har tänkt mej ca 310-320 g... Kanske mer. Får väl ta med bilder och lita på Charles. Hade ni andra bilder till konsultationen? Blev brösten som ni ville?

• snuttungen

Abra,

mina nya kompisar ser ut precis som jag ville ha dem, Charles förstod exakt vad jag menade. Jag hade inga bilder med mig, men det är en bra idé tycker jag.

30 minuter kändes helt okej när jag var där, men sen när jag kom hem fick jag tokångest över vilket beslut jag fattat på "bara" 30 minuter. Men, det var inget problem, jag ringde och pratade med Caroline på VK flera gånger och fick all info jag behövde. Sedan kollade jag på före-efter-bilder på VK:s hemsida och försökte hitta personer med ungefär mina förutsättningar som lagt in det jag skulle få, och då blev jag ändå mera säker.

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9