• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Misha**

Fan vad skönt och höra. Nu känner jag mig mycket lugnare.:)

Kram på dig.

• Abra

Hej snuttungen - gulligt nick förresten! !

Tack för ditt svar! Känns så skönt att prata med andra som har erfarenhet av op på VC! Jag har 2,5 v. sem. direkt efter op, och jobbar sen "bara" 2 långa pass på 11 h var. Har ett fysiskt jobb som kräver lyft av tunga paket och lådor, samt att jag behöver kunna sträcka armarna högt upp. Jag vill helst inte sjukskriva mej och vill inte berätta om op. för min chef och så. Tror du jag klarar av att jobba iaf? På VC sa de att det viktigaste är att man inte gör för snabba och tvära rörelser, tänker på hur man lyfter etc., och att jag kan jobba efter 2,5 v. Vad tror du om det?...

• Abra

Hej mamma-till-2!

Roligt att du är så nöjd! Hoppas jag oxå blir det! Jag hade iofs tänkt mej en stor C-kupa, D låter så stort... Hmm... Nu blir jag ju osäker! Jag tränar mycket, och vill inte ha stora, tunga, skumpiga bröst som "är i vägen", utan "lagom stora", men vad är eg. det?... Svårt detta!! Hur mycket har du lagt in? Och vad hade du innan och så? Vart op du dej?...

• Abra

TRÄNING!!

Nån som vet nåt om träning - hur det funkar i praktiken efter op? Har fattat att det är individuellt, men eftersom jag är värsta "träningsfreaket" så grunnar jag mycket på detta! Jag tränar body pump, yoga, tai chi och pilates, en slags "kickboxning", simning, spinning + att jag cyklar mycket ute till vardags. Älskar verkligen att röra på mej, och vill inte tappa muskler eller kondition!! Får väl räkna med en vill nedsatt styrka i just bröstmuskeln, att inte träna just den med någon vikt (eller bara lätt till en början?). Men bröstmuskeln är ju involverad i rätt många body pump-rörelser. Snälla, tips och råd från nån som vet tas tacksamt emot!! (((KRAM)))

• Abra

En VISS nedsatt styrka skulle det ju stå! Hmm...

• Misha**

Abra:

Jag tävlar i thaiboxning, tränar en hel del explosiva tynglyftningsövningar emellanåt, så det där med träning har också varit en stor fråga för mig.. Jag tänker ta det grymt lungt med träningen de närmsta tre månaderna, även fast kirurgen säger att det är "ok" med träning efter bara en månad. Räknar med att det tar sex månader innan jag kan träna för fullt igen. Det gäller nog att känna efter själv, ta det lungt i början och sedan öka succesivt. Jag skulle nog inte träna bodypump de första tre månaderna..rörelserna är ganska omfattande och man vill ju inte att något ska gå snett när man gjort ett såpass stort ingrepp.

• snuttungen

Hej Abra,
    ...och tack, det är min älskling som kallar mig det. Jag tycker det är lite humor eftersom jag är långt ifrån nån unge, har ju precis fyllt 40 hur det nu gick till, hi hi.

Jag är ju 3 veckor i morgon, och nog klarar man att jobba, men jag tror du kommer att känna dig ganska mör och öm i brösten om du ska lyfta tungt och sträcka dig högt i 11 timmar!!! Jag blir extra öm i tuttsen om jag lyfter Lillkillen 3 - 4 gånger på en dag, han väger 11 kg. Du får vara försiktig och skylla på att du har sträckt ryggen under träning eller nåt så slipper nån fundera. Som sagt, tappar du ett paket så låt det trilla så det inte blir de där häftiga rycken.
    Hoppas det går bra, men du kommer säkert att bli ordentligt trött och öm.

Kram kram

• Swing

Håller med snuttungen: låtsas som om du har ont i ryggen eller nånstans där, har sträckt dig, sovit illa eller nåt annat lämpligt.

Ursäkta att jag lånar tråden:
    Om nån av er tjejer från vår jättetrevliga "tutt-träff" i baren i början av hösten läser detta så vinkar jag hej till er! Har inte sett er posta här på länge. Om ni finns kvar här kanske ni har kvar min mejladress om det skulle bli aktuellt med en ny träff framöver.

Jag försöker minska ner mitt BT-beroende (men det är svårt efter 3-4 år här). Läser mest, skriver sällan. Har tagit intryck av den senaste tidens många åsikter om "bröstfixering" och att forumet inte är till för de som inte bröllopsplanerar osv. Tyvärr trivs jag inte så bra på Familjeliv, det forumet är lite speciellt.
    Kram!

• Bianca73

Hej Abra,

Mamma till 2 är mitt andra nick

Jag är 178-65kg och hade 80A innan. Nu: 80C/D i sports bh. Vi långa kan ju bära upp lite större bröst. Jag la in 350g. Men jag hade ju nästan inget innan...

• snuttungen

Äsch Swing,

bry dig inte om de som anser att BT bara är till för de som bröllopsplanerar...den här delen är ju ett debattforum, vilket för mig betyder att det är okej för vem som helst att diskutera vad som helst. Så ogin får man väl inte vara att man inte vill dela med sig en plats i tillvaron. Och förresten, om man ogillar diskussionsämnena här så är det väl bara att låta bli att kolla på debattforumet och hålla sig på bröllopsforum.
    Du har hjälpt mig en massa genom att svara på frågor innan min bröstop för 3 veckor sedan, och jag är säkert inte den enda som känner sig hjälpt av din närvaro.

Känn dig fortsatt välkommen vet ja.

Kram på dig!

Svar på tråden Bröstförstoring 9