Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Misha** Stort lycka till! Hör av dig när du kan igen och berätta mera!
langelin Tack för din förklaring, tror jag har en liten aning om hur det kan kännas, kan kanske jämöra med extremt mycket träningsverk, då man känner av varje muskel. Får se om det stämmer...redan imorgon :-O
Abra
Haha så får ni ett bröst var då! bra!
Ska operera mig imorgon på AK, 375 MF anatomiska under muskeln, men fortfarande funderar på 410 MX, mer projuktion med ca 9mm inget mer på bredden eller höjden. De har beställt båda implantaten så jag kan prova en sista gång innan jag är helt klar. Båda låter mycket, men när jag tittar och jämför med andra resultat( bilder) tycker jag inte att det blir så "stort" ändå. Vill ha en D-kupa. Mina mått idag, vältränad, 168, 54kg, liten B. Samma här, känns overkligt och pirrigt, men det är bara att köra, jag har ju velat detta länge och känner att jag skulle bli sjukt besviken om jag inte fick opereras imorgon.
Kram kram
Hej Ennasus,
en nyfiken fråga från en som haft sina anatomiska implantat i snart 4 veckor...varför tänker du byta mot runda istället för anatomiska? Är det bara formen du är ute efter eller har det andra orsaker? Kände du skillnad på koksaltimplantaten och de anatomiska geléhallonen? Jag menar hur brösten kändes om man "klämde" på dem.
Väntar på att mina ska mjukna, är nöjd med formen och storleken börjar jag också vänja mig vid.
Kram
Normalliten och snuttungen tack för era svar. hoppas verkligen att jag kan vara tillbaka efter 18 dagar, kanske inte klarar alla rörelser, men det mesta. Det är nu man ångrar att man startat eget och inte har någon direkt semester ersättning. Men det finns ju självklart mycket positivt med att vara egen också. Men men jag längtar som bara den nu, drygt fem veckor kvar. ringde och kollade ifall han hade några anmälningar, det hade han inte så det känns tryggt. allt känns verkligen bra.
Hoppas att det går bra för alla andra som har blivit opererade eller ska bli.
En annan fråga. För er som har åkt hem samma dag, hur lång tid räknar man att det tar från inskrivning till att man lämnar kliniken? lite nyfiken bara
tacksam för svar
kram kram
Hej Snuttungen:
Om vi börjar med koksaltet så känndes de väldigt mjuka efter ca 3 månader. Min man hävdar att de kändes som brösten gjorde innan jag fick barn. Mina nuvarande anatomiska är placerade över bröstmuskeln,de är inte av modellen softtouch, men då jag har fått kapselbildning på båda brösten är de inte speciellt mjuka (jag har inte kapslar som deformerat och flyttat implantaten)
Största anledningen att jag väljer runda gelehallon med softtouch är efter som Peter Cosmo på Citadellkliniken använder sig av en teknik där han med hjälp av bygelbh med bortklippt framsida samt ett kardborreband som försiktigt trycker nedåt och framåt och därigenom skapar dropform. Gå in på hans hemsida så kan du få se.
Då jag har ett väldigt brett bröst blir det lättare för mig att få ett snyggt mellanrum mellan brösten med de runda implantaten.
Någon som kan hjälpa mig??? Jag blir inte riktigt klok på detta hur brösten skall se ut.... Var helt platt före operationen och lade in endast 190cc, anatomiska under muskeln. Är jättenöjd med brösten då jag har bh på. Men tycker att brösten ser jättekonstiga ut utan bh.... Någon annan som känt så efter op.?? Har ju endast gått 1 vecka och jag antar att dom ändrar? Men på vilket sätt ändrar dom..? Mina är så långt utåt.... Bröstvårtorna pekar neråt/utåt... Och det är som mera bröst ovanför bröstvårtan än under! Borde man hitta en bh som trycker ihop brösten?? Tror ni att bröstens slutliga form mycket är beroende på hurudan stödbh man använt? Alltså olika bh:s trycker ju på olika sätt... Tycker att den jag har, triumph tri action, endast plattar till brösten..Hjälp, svårt detta då man aldrig haft bröst ;)
Adreatica: lycka till imårgon :) Spännande!!
langelin: Berättar mer om hur det har gått så fort jag jag kan!
Hoppas att brösten ändrar formen lite, vad jag har fått för mig så blir de mjukare allt eftersom och då antar jag att de även sitter bättre utan bh kanske sjunker en aning...men en fråga ska du använda bh redan 1 vecka efter op?
Kom på en annan fråga också, denna sport bh som man får på AK ska man använda i ca 6 månader, blir inte den rätt sunkig då, har ni köpt fler att varva emellan eller är det tvättstugan som gäller???
Adreatica: nä, jag var otydlig, använder inte vanlig bh. Fick en stöd-bh (Z-bra) med från sjukhuset men den var jättespänd.. Och kändes ofräsch redan efter att man använt den dygnet runt i ett par dagar. Så det blir ju nog att inhandla flera sportbh. Jag tyckte bäst om triumph tri action, stadig och bekväm. Har oxå beställt en carriwell stöd-bh som jag hört många opererade skryta över.
Hur känns det nu kvällen före? Är du mycket nervös? Jag fick någon slags panik, gråtattack kvällen före, men sedan på operationsdagen var jag hur lugn som helst.... Och jag lovar, det är inte farligt alls! Jag skulle kunna göra om det direkt ;)man blir så bra uppassad på kliniken oxå!
Får nog inhandla flera, men det är mer lockande att handla lite roligare underkläder, det får tyvärr vänta..en carriwell bh sa du...några tips på var jag kan beställa en jag med???
Känns rätt bra såhär kvällen innan, tänker ju på det hela tiden. Är kvar på jobbet än, får se hur det blir senare...värre antar jag...ser nog också fram emot en gråtattack eller två ikväll :) men en kompis kommer över så då blir det väl lugnare, tråkigt att pojkvännen är bortrest, kommer imorgon kväll. Imorgon kommer nog att gå bra, tror jag bara jag inte får vänta för länge emellan, men får nog tyvärr räkna med det :( Nu vill jag bara få det gjort känner jag!
Carriwell bh:n finns t.ex. här: www.4mom.se/default.aspx som graviditetsbh. Det är alltså ingen amningsbh ;) utan en stöd-bh!! Har hört många som lovprisat den efter bröstoperation. Snygg e den ju inte... Men jag tror att den skulle vara jätteskön att ha nu första tiden! Borde ha beställt hem före op.!
Lycka till ännu en gång!!