Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Jag tror självklart på dig som använder den, men JAG tycker inte att Carriwell SER så stadig ut på BILD. Hur som helst ska jag beställa en och testa. Är säkert jätteskön att sova i eller att ha hemma på fritiden när jag vill slippa byglar och sånt!
När jag springer använder jag endast Stay In Place till mina D-kupor. Det gör en hel del av makens kvinnliga elitmarathonkollegor också (men de är ju så tunna och smala och har ju knappt några bröst).
Snuttungen:
Jag märkte att implantatet inte gick att flytta på samma sätt som tidigare. har sett på bilder där kapseln deformerar flyttar bröstet uppåt eller åt sidan. Titta på Qvinna.info där visas flera exempel på misslyckade operationer.
Har din klinik lämnat någon kapselgaranti?? Det du skall hålla koll på är förändringar. Att det smärtar till tror jag är en del i läkningsprocessen.
Är du orologig ring din klinik och be om att få komma på ett extra besök.
ennasus,
nejdå jag är inte särskilt orolig. Jag är bara en sån där som gillar att ha koll på saker och ting, hi hi. Bra att veta ifall det skulle börja kännas konstigt tänkte jag. Sådär särskilt flyttbara är de ju inte såhär i början, men även det har ändrats till det bättre. Första veckan kändes tuttsen hårda som sten, men nu går det ju att klämma ihop dem lite. Fast jag ska ju inte massera eftersom de har ruggad yta...men stretchar gör jag, och det är ju en milsvid skillnad mot första veckan. Nu är jag ju helt rörlig igen. Det tar emot lite i höger muskel, men det kanske beror på att jag är högerhänt (?) så den muskeln är segare än den andra på att ge efter. Vet att de ska betraktas som 2 separata operationer och kan läka olika snabbt. Tack för att du svarar på frågor! Känns bra att fråga nån som redan gjort detta.
Kramar
Och jo, jag har en kapselförsäkring som gäller i 5 år.
Kraaam
hej alla
det dycker ständigt upp nya frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med
1, får man inte sminka sig dagen innan op? eller har jag fått helt fel för mig?
2, Har läst att en del gör strectch övningar, varför och hur gör man dessa? är det något som läkaren har rekomenderat och kommer att visa efter op?
Hoppas att någon vet.
tack på för hand
kram
Dagen innan operation kan du vara precis som vanligt och sminka dig.
På operationsdagen brukar det vara så att man ska vara ren och helt neutral. Dvs. osminkad och utan nagellack, ringar, örhängen, piercingar osv. samt ha duschat och tvättat sig med Descutan. Ev. ska Descutan även användas kvällen före operationsdagen. Det här borde du få information om från kliniken när det närmar sig.
Jag gjorde inga stretchövningar, men är heller inget träningsfreak.
Hurudana stretchövningar gör ni?? Jag skulle absolut behöva stretcha, men vet inte hur jag skall göra... Har efter op. börjat gå och spänna mig med axlarna framåtdragna, hrmmm...
Hej igen!
Har inte haft någon uppkoppling på en vecka men är nu tillbaka och skummat ikapp vad ni skrivit.
Jag kunde ju fått en op tid imorgon men fegade ur då jag kände mig för osäker på strl. så nu går jag med rispåsar i bh.n på kvällarn för att känna vad som blir rätt. Har jag tur kan jag få en återbudstid den 8/7 om jag kan betämma mig tills dess vill säga.
En sak till.
På konsultationen rekomenderade kirurgen Mentors runda gelehallon Moderate Plus Profile 300-350ml. Jag är dock mer inne på 250-300. Sedan rekomenderade han släta och inte texturerade som jag var mest inne på. Vad säger era kirurger i den frågan. Han sa att det finns en något (om än liten) större risk för infektion med den texturerade ytan (bättre fäste för bakterier)och att med den släta så har man en chans att massera bort/stoppa en kapselbildning medan man med den texturerade inte kan göra något om man märker att det börjar hårdna. Vad har ni fått höra och vad har ni valt?
langelin,
Om stretching. Vi fick 2 övningar med oss från VK. Den första är - För armarna sakta uppåt åt sidan tills fingrarna möts ovanför huvudet och ner igen, upprepa 6 gånger. Den andra är - sitt på en stol, sätt händerna på sitsen vid rumpan och "brösta upp dig", dvs dra axlarna bakåt och ut med bröstet, upprepa 6 gånger. Första veckan skulle man göra detta typ varannan timme, nu efter 4 veckor gör jag det 3 gånger om dagen.
Det hjälper verkligen och man känner hur man blir smidigare redan medans man gör övningarna. Fast man stelnar ju till igen däremellan i början.
Kram kram