Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Abra: Oj! Jag menade en med bågar(glömde skriva det viktigaste), får fråga han om det helt enkelt... Jag ska op på liss&liss i uppsala!
Kram!
Hallå!
Ni som har Mentors implantat vilken mjukhet har ni valt och hur känns dom? Undrar även om ni valt släta eller texturerade, eller hur det nu stavas
Jag kommer att välja Mentors runda gelehallon cohesive I,lutar det åt men jag har ännu inte betsämt om det ska vara släta eller inte. Svårt med alla beslut
adreatica:
Jag opererades för åtta dagar sen. Känns inte så mycket när jag bara sitter eller står, men när jag går kan det spänna till ordentligt i brösten, som om någon knyter en näve hårt där. La implantaten bakom muskeln så det en vara en trolig orsak till spänningarna.
Ont mellan brösten känner jag inte igen.. Kan tänka mig att det är spänningar i muskelfästet du känner.. Om du nu har lagt implantaten bakom förståss.
vanilj70: För mig och alla andra jag känner som opererats så känns det inte som om vi VALT så mycket. (Är väl både på gott och ont, kanske). Kirurgerna rekommenderade och vi tyckte inte att det kändes som så stor idé att ifrågasätta deras 'rekommendationer'. Jag ville t.ex. ha runda (tycker det är snyggt) men min läkare övertygade mig om att anatomiska skulle bli bäst. Kanske blev dom bäst på just mig (snygga är dom i alla fall!) men kanske hade det sett mer fejkat ut, enligt läkarens tycke (hade inte gjort mig så mycket, men på den kliniken gör dom bröst som ser naturliga ut och inte i jättestorlekar).
Man är full av frågor, även några år efteråt........ Lycka till med dina val!
Swing: Håller med dej - man går mycket på läkarens individuella bedömningar - därför är det superviktigt att själv vara påläst om ev. risker, olika typer av implantat, placeringar etc...
Är det på VK du op dej eller? Låter så på din beskrivning nämligen - för så tycker ju Charles oxå.
På konsultationen på VK gick det otrooligt snabbt med Charles i måndags - bara 25 min träffade jag honom! Om man ska va "kritisk" så va det alldeles för lite info om t.ex. implantatets placering i förh. till br.muskeln (för och nackdelar), olika implantattyper, storlekar etc. Jag sa att jag ville ha "Soft touch" på mina "geléhallon", och det hade han inte ens så man kunde känna på. Han frågade inte ens OM jag ville ha det som alternativ - utan det är nåt jag läst om här på nätet - TUR att ni finns! Så det gäller att va påläst!! Jag hade känt mej väldigt osäker efter bara 25 min konsultation om jag inte tagit reda på så mycket själv innan!
Men jag känner ändå att fördelarna med VK överväger helt klart - än så länge! Har ju inte gjort op än!
((Kram))
adreatica: Jo, jag har några frågor, 'nyfniken' som jag är!
Kändes det som du förväntat dej efter op?
När ska du ta bort stygnen, och hur länge ska du ha sporttopen, och hur mycket?
Har du fått några stretchövningar att göra? Hjälper de i så fall?
Brukar du träna annars?
((Kram))
Hej har följt denna tråd ett tag. Abra jag skall oxå opa mig på VK om tre veckor. Som de flesta har jag nu ångest om storlek, jag velar. Var det du eller Charles som valde storleken?
kanelbulle: (Kul nick! ) Oj vad roligt att du oxå ska op dej på VK! Då kan vi ju dela våra erfarenheter, och se om de skiljer sej åt eller så!
Ang. storlek så har jag sen några veckor tillbaks gått med sk "rispåsar" (i mitt fall ihopknytna nylonstrumpor fyllda med parfymerad bulgur ) för att känna efter vilken strl jag trivs med, båda rent praktiskt på träning och jobb, och såklart estetiskt, att jag tycker det ser lagom stort, fylligt och proportionerligt ut.
Jag har oxå läst att man får plussa på 0,5 dl om man sätter impl. bekom br.muskeln, för det "går liksom bort".
I mitt fall har jag 3,25 dl ris (bulgur ), dvs 325 ml, och det motsvarar alltså 375 ml silikon (om jag plussar på 0,5 dl, dvs 50 ml alltså) - hänger du med?
Jag vet att jag trivs med den storleken iaf - och på konsultationen provade jag ett inlägg som var 375 ml silikon, och det va den storleken jag trivdes bäst med, med tanke på att 50 ml förvinner bakom br.muskeln med. Viktigt för mej att få naturliga proportioner, men ändå fylligt - men absolut inga "runda stora bollar".
Hade även med flera bilder på hur jag önskar att resultatet ska bli, och INTE bli - så han ser hur jag tänkt mej. Och det kändes som han förstod direkt, och vi va överens snabbt.
Han valde "formen"/projektionen (FF) med tanke på hur min kropp annars ser ut, så det blir bäst helhetsmässig symmetri, och när jag provade de han tyckte va jag jättenöjd.
Hur upplevde du själv konsultationen, VK och Charles? Och varför känner du dej osäker? På vad?... Vilken typ av implantat har du/ni valt?
((Kram))
Ja vad säger man om denna konsultation.
Han var 45 min sen jag hade med mig man och dotter som är 1 1/2 år vid det laget var hon hysterisk. Så dom gick ut på en promenad, så ja jag var stressad och Charles var känndes det som stressad.
Men har gör ju snyggast bröst helt klart så vem bry sig
Storleks oro är för jag gick dit med att jag är så orolig vad andra skall tycka om det syns mycket om jag opat mig. Så jag liksom valde så lite som möjligt. Sen ångrade jag mig när jag börja känna att vem bryr sig om vad andra tycker.
Hur som Så lyckades Charles få mig att i alla fall acceptera 275 cc. Men tyckte att jag skulle lätt kunna ta 310cc. Men nu vill jag ha minst 310 cc efter att funderat ett tag på detta.
Kram
Jag opererade mig hos Lennart Blomqvist på Plastikkirurggruppen. Träffade honom på två konsultationer (en extra pga en av mina kroniska sjukdomar) plus en sista provning av storlek. Kändes inte stressat och jag fick längre tid än en halvtimme per gång (vilket jag anser vara ett absolut minimun). Klinikerna brukar ju inte ha så många provstorlekar att välja på och jag tror inte att det var soft touch jag fick känna på. Det är inte lätt att 'välja'.
Jag har opererat annat och varit och konsulterat ett antal gånger. Det är tyvärr snarare regel än undantag att kirurgerna är väldigt sena. Det verkar som om dom klämmer in konsultationerna mellan operationerna. Värst var Akademikliniken. En gång satt jag närmare 75 minuter och väntade på att få göra min efterkoll. Men är läkaren känd och efterfrågad får man väl stå ut, även om det är irriterande.