Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Zoria,
instämmer med Misha**, detta är verkligen inte vardagsmat som du uttrycker dig. Jag hade innan barnen en snygg fyllig B-kupa som jag verkligen gillade, när jag ammade svällde de upp till en gigantisk E-kupa för att sedan försvinna totalt. Kvar blev en AAAAAAAA-kupa, alltså bara tomt skinn med bröstvårtor på.
Denna operation var något jag gått och tänkt på i flera år innan jag till slut bestämde mig. Anledningen för mig hade inget med dålig självkänsla att göra, snarare fåfänga . Jag har alltid gillat mina bröst, utom när det blev bara tomt skinn kvar. Hade det varit en A-kupa kvar hade jag nöjt mig och inte gjort denna operation. Jag hade många och långa funderingar över vad jag egentligen höll på med och om jag verkligen behövde detta innan det var dags. Jag kan säga att det var verkligen inte någon vardagsmat, utan ett stort beslut att fatta. Såhär i efterhand så är jag SÅ glad att jag gjorde detta!
Vill tillägga att jag har inte köpt några jättebröst, utan bara vad jag hade en gång för länge sedan. Om jag inte säger något så är det ingen som lägger märke till att jag gjort en operation.
Så, det är knappast vardagsmat för de flesta kvinnor som gör detta, och det handlar inte alltid om dålig självkänsla heller. Det går knappast att dra alla över en kam, du får nog lov att fråga var och en om just deras personliga orsak till varför de genomfört detta stora ingrepp på sin kropp.
Kram på er alla
Hejsan allihopa!
Ännu en fråga till er som opererat er!
Har nu gått 2½ vecka sedan min op. och i två dagars tid har jag nu haft väldigt sjukt i "ärren". Någon annan som haft detta? Har knappt alls haft sjukt innan och inte alls i ärren. Men nu sticker det och bränner i båda ärren. Skulle ha för mig att jag läst att någon annan varit med om detta oxå??? Tror nog att det bara är en del av läkningsprocessen, men det kliar inte utan är ordentligt sjukt så lite orolig blir man ju. Skall på kontroll & stygnborttagning om tre dagar, så då får jag ju som tur kollat upp det! Har tejp på ärren som skulle sitta på till stygnborttagningen så jag kan inte se hur det ser ut, men lite sväld och rött är det nog :(
Någon som kan dela med sig av erfarenheter?
Iangelin: Vad menar du med "sjukt i ärren"?... Om jag får gissa så är det del i läkningsprocessen, som du säger. Men tur att du ska till läkare och ta bort stygnen snart då!
((Kram))
kanelbulle: tråkigt att du upplevde konsultationen så jobbig, och att den va försenad... Men det är ju resultatet som räknas! Och han gör ju snygga bröst - det är han ju iaf känd för!
Tänk inte på vad andra ska tycka om storleken - det är ju DIN kropp och DINA pengar!! Sträck på dej, va stolt över den du är och stå upp för dej själv och dina val här i livet! Du gör ju det för dej själv och inte för andra! DE betalar väl inget??
((Kram))
adreatica: Tack för ditt svar! Jag kan bara konstatera att kirurgerna har väldigt olika rekommendationer hur man ska göra med bh, stygnborttagning och träning efter op. Men så är det väl - "var och en blir salig på sin tro". Och man kan väl inte göra annat än gå på vad de säger.
Har du anatomiska implantat förresten?
Fick du några "regler" om träning INNAN op? Det har jag fått nämligen: att inte träna bröstmusklerna mer innan op - dvs inte på 4 v.!! Konstigt... Men Charles sa att det beror på att de blir mer spända då jag tränar. OK - 1 v. innan kan jag förstå - men inte 4!??...
Tränade br.muskeln igår iaf - tränar nämligen Body Pump, och där ingår ju mycket bröstövningar i det passet. Känner mej nästan lite "olydig"!
((Kram))
Zoria: Jag va oxå en som hade "fördomar" förut om bröstimplantat - och precis som du så trodde jag det handlade om osäkerhet, låg självkänsla etc. Stämmer säkert på vissa - men långtifrån alla!
Tänk på att 3 miljoner kvinnor i värlen har bröstimplantat - och är den i särklass vanligaste skönhetsop. i Sverige! Så säkerligen har du i ditt liv träffat många som haft det utan att du haft en susning om det! för de allra flesta vill ju ha ett naturligt utseende, proportionerliga bröst.
För min EGEN del så handlar det om ren fåfänga - jag älskar min kropp och allt den kan utföra och allt jag kan uppleva med hjälp av den! Tycker även om mina bröst, men eftersom jag är så vältränad, bredaxlat och "atletiskt byggd", så vill jag få mer "kvinnliga former upptill". Är annars mer "pojkflicka" och absolut ingen "bimbo-brud" som bara vill "va snygg".
Jag ser fram emot att känna mej lite mer "kvinnlig" i kroppen, och längtar efter det estetiska resultatet av mina 50 000:- jag betalar!
Det är människor med fördomar om bröstimplantat som får oss som op oss att känna det som att vi gör nåt "tabubelagt" och att vi behöver försvara vad vi gör. Men det ska vi ju absolut inte behöva göra eg.! Fördomar = okunskap!!!
Hej abra ja egentligen spelar det inte så stor roll att konsultationen blev stressig.
Han var trevlig och så, och ja som du säger jag vill bara utnyttja hans kunskap och få ett snyggt jobb gjort.
Jag har nu mailat honom och frågat om jag har möjlighet att välja storlek på op dagen såvida han godkänner valet.
Vi får väl se vad han säger. Jag vill ha en 75 c så jag vet inte hu mycket jag behöver.
Skall bli kul att följa dig med för att se om vi tycker lika dant om op osv
Abra
Ja har hört att det kan vara olika när det gäller vad läkare anser är den bästa metoden.
Jag har anatomiska implantat, MF 375.
Fick du några "regler" om träning INNAN op?
Efersom jag träffade läkaren 1,5 vecka innan operationen fick jag inga sådanna restriktioner och det tror jag inte att jag hade fått annars heller. Visst håller jag med om att 4 veckor är lite länge, 1 vecka ok... dessutom blir musklerna knappast större på så kort tid, eventuellt övertänade...kanske därför, för att de ska vara pigga och läka snabbare...jag skulle kanske köra pump men välja lite lättare vikter. Det är också svårt att säga att man inte får träna bröstmusklerna 4 veckor innan, allt är ju relativt, vissa har jobb där de lyfter mycket.
jag längtar så mycket efter att få röra på mig igen...1,5 veckor kvar tills jag får öka tempot i promenader...dock ännu längre till löpning så tills dess vill jag hitta en bra sporttopp. Några tips från ngn opererad eller ngn som vet? Dessutom måste jag hitta en bra stödbh, hur ser en sådan ut egentligen?
Tack alla för era svar!
Jag kan förstå dem som vill göra ett bröstingrepp när man har -AAAAAAA eller någon form av missbildning m.m. Och fördomar har alla, det är en lögn att på stå att man går ut på gatan fördomsfri, men jag är alltid öppen. Annars hade jag inte frågat. Trångsynt = okunskap. Men det som skrämmer mig är kvinnor som jag mött som har helt normala bröst, snyggare än mina och vill göra operation! Då tror jag att dagens "ideal" har gått för långt. Men, men... vad vet jag? Tack för era svar! En dag kommer jag väl själv hamna där ;)
Zoria,
bättre att fråga om man inte vet, så man inte går omkring och tror något i all evighet. Som sagt, jag trodde själv att jag aldrig skulle göra något sånt här, men som jag sa, man ska aldrig säga aldrig! Uppskattar att du vågade fråga och dessutom kommentera svaren och visa att du tagit till dig av våra svar.
Kram på dig