• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • langelin

Tack för dina stretchtips Abra :)
    Så du skall op. dig om 1 ½ vecka, spännande!!! Bor du nära kliniken? Det underlättar väl en hel del isf. Själv hade jag 5 timmars tågresa till min klinik, ingen rolig hemfärd....

Jag hade nog trott att jag skulle vara betydligt sjukare strax efter op. än vad jag var. Klarade mig själv från dag 1, kunde tvätta håret själv osv. Men nu efteråt då jag tänker på det så var det nog onödigt, varför skall man alltid vara så duktig och göra allt själv...? Nog borde man bara ha legat å låtit pojkvännen pyssla om en ;)
    Har egentligen inte alls haft någon smärta. Trodde ju nog att man skulle vara väldigt sjuk i åtminstone 1 vecka. Men detta är ju väldigt individuellt, en tjej som blev op. på samma gång som mig med bara lite större inlägg (240?) var jättesjuk efteråt och åt starka värkmediciner i två veckor. Och då hade vi ungefär lika stora implantat bakom muskel med samma kirurg.

Brösten är större än vad jag trodde att dom skulle bli! Hade hemska mardrömmar före op. om att dom blev så små så det inte märktes någon skillnad, att jag hade gjort av med en halv förmögenhet i onödan.... Ville ha små bröst pga att jag lever ett aktivt liv, rider, srpinger, skidar, osv. Men det var svårt före op., alla jag diskuterade med på nätet rådde mig att ta större implantat. Så jag blev jätteosäker. Var väldigtväldigt nära att ta större... Men det är nog bra så här, det jag var ute efter var att slippa mitt komplex och det har jag gjort :) :) :)

• Normalliten

Hej tjejer,

7 veckor sedan min operation. Brösten är sååå snygga! All svullnad har lagt sig, jag "formar" dem fortfarande lite (en till två timmar per dag när jag hinner) genom att lyfta BHn som ett band över - detta pga den tidigare assymetrin som kirurgen korrigerade i samband med operationen.
    Ny BH-storlek 70D och/eller 75C (beroende på märke).
    Har läst "ikapp" lite och vill passa på att rekommendera två olika BHar till er som letar vardagsBH utan bygel:
    En sportBH som går lite längre ner och är slät och skön är Triumphs Tri Action Sports Star.
    En riktigt snygg och skön vardagsBH är Calvin Kleins Perfectly Fit Wireless (Finns att beskåda på www.bodhi.se).
    I övrigt håller jag med Swing om att det allra skönaste är sömlösa träningsBHar. Sover med en sådan fortfarande och tycker det är fantastiskt skönt. Har även köpt en sådan "graviditetsBH" som många rekommenderat och tycker de är OK att gå i hemma, men inte tillräckligt OK för att ha på jobb eller träna i.

Började träna (powerwalk med stavar och löpträning) för ett par veckor sedan, 5-6 veckor efter op enligt kirurgens rekommendation, och är redan tillbaka i "normal" kondition. Tränar inte bröstmuskeln förrän 3 mån efter op (slutet av juli) och just armhävningar förrän efter 6 mån. Vill inte riskera något! Så fantastiskt att träna första gången och känna att jag faktiskt inte förlorat så mycket kondition - trots det långa uppehållet
    Har läst att någon blivit rekommenderad att inte träna så hårt före op... min kirurg sa tvärtom! "Ju bättre form du är i när du går in i detta, desto snabbar kommer du tillbaka till samma form", sa hon... jag tränade sista BP-passet med efterföljande Pilates kvällen före op och åkte sedan hem och duschade med descutan-tvålen
    Har haft svårt att hitta bra BH att löpträna i - köpte sist en Shock Absorber Plunge som är fantastiskt skön (fick ta stl 70DD!!! - tjohoo :) ) men tycker inte att den ger tillräckligt bra stöd för löpträningen. Har blivit rekommenderad Stay-in-place Supersport, men tyvärr inte hittat den någon stans. Vill inte handla på nätet då jag tycker det är viktig att den sitter bra både runt om och över bysten utan att klämma någonstans och vill därför prova innan jag handlar.

Fortfarande har ingen som inte vet om op sett eller sagt något och de som vet säger att de är väldigt välproportionerade till min kropp - vad ska de annars säga :) - och jag tycker även det själv! Det är så kul att klä sig kvinnligt!

Sköt om er!

Kram

• 3barnsmamma

Hej

Abra; Tack för svar.
    Hur var det på konsultationen då med Charles? Hört att han gärna vill bestämma lite när det gäller stl och inte lägga in för mkt. Jag vill ju ha 350-400cc, inte under 350, helst runda. Vet att han e superduktig, och gör jättefina resultat.
    Vad fick du för bemötande och omhändertagande däruppe då? Riktigt ompysslad va? Får du sportbh? Kommer du lägga bakom eller framför?

Alla andra; Har ni lagt framför eller bakom muskel?
    Hur ont har ni haft efteråt?

Kjam Kjam

• kanelbulle

Hej Hej åh vad roligt att se så många skriver igen.

Kul att höra alla så nöjda nu är det 6 dagar kvar för mig. Jag längtar så.

• KalasAnnah

Hej alla

Idag är det två veckor kvar till min operation, längtar massor, har inte blivit nervös, men det kommer väl, fast jag är mest förväntansfull. vill ha det gjort nu med en gång.

Tycker det är riktigt skönt att läsa om andra som har gjort det och att de inte är helt handikappade efteråt. Man vill ju kunna leva så normalt som möjligt så fort som möjligt.

Ni som redan har gjort er op har ni tagit bilder innan så att ni kan se o jämföra. jag menar förutom de som läkaren tar innan?

En annan fråga, vad ska man packa med sig, jag ska inte sova över, men behöver man ta med morgonrock ändå? tar gärna emot tips på vad som är bra att ta med och vad man ska tänka på. Jag vet att de från kliniken kommer att ringa veckan innan o berätta från vilken tid jag ska vara fastande, när jag ska komma dit etc, men det är ändå alltid bra att höra hur andra har gjort, man kan ju få många bra tips.

ha de

kram kram

• Abra

Iangelin: Ja, jättespännande - skräckblandad förtjusning!! Jag har 3,5 h tåg/bilfärd till kliniken, och min sambo tar ledigt från jobbet och skutsar mej dit och hämtar mej sen dagen efter (man ska helst va ute innen 9:00). Det är värt besväret om resultatet blir bra*hoppas!* Roligt att du mått så bra efter op! Jag är oxå aktiv och tränar ju mkt, vill inte heller ha för stora, men ändå att det märks skillnad såklart! Och jag ska ha i 375 ml., så det märks nog en del iaf. Jag har ni i ca 2 mån gått med 225 ml bulgur i en nylonstrumpa i sportbh till vardags, både på jobbet och träningen, för att andra inte ska märka så stor skillnad efter op. Särskilt vil´ktigt känns det på jobbet, så jag kan skylla på att jag sträckt ryggen eller nåt, om jag efter 3 v. sem. fortf. har ont då jag lyfter etc - eftersom jag har ett rätt fysiskt anträngande jobb. Känns småkomiskt att ha bulgur i bh:n liksom, men det är ju (nästan) bara jag som vet det!

Normalliten: Kul att du oxå är nöjd!! Hur mkt la du in, och vad hade du för strl innan op?... Låter tryggt och bra detta med din träning oxå - bra att ta det lugnt med bröstträning efter op. Har du höga vikter då du tränar Body Pump? Konstigt att min kirurg sa som han gjorde då, om att jag inte ska träna br.muskeln mer 1 mån innan op (men det har jag ju gjort ändå ).

3barnsmamma: Konsultationen gick snabbt (25 min), men jag litade på Charles (kirurgen) och vi kom överens snabbt. Efteråt fick jag prata med en sk "patientkoordinator" i ca 45 min - om allmänna frågor, info etc. - bra. Man kan ringa henne alltid dygnet runt t.o.m. oxå, om man har frågor ("jourtelefon") - jättebra service tycker jag! Ja, jag blev behandlad som "en prinsessa" på VK - och det kan man ju iofs förvänta sej då man betalar 50 500:- (+ tågresa och bensin 1400:- )!! Jag ska ha bakom br.muskeln, är vanligast och passar mej bäst, enligt Charles. Sportbh får jag ha efter 3 v. då jag tagit stygnen om jag vill, innan det ingen (!) bh alls. (Detta för att de anatomiska implantaten ska "hänga till sej" och bli så naturliga som möjligt i formen.)

((Kram))

• Simsalabim

tar det två månader innan man är återställd!!??

• pickolina

Simsalabim - Beror på vad du menar med återstålld? Återbesöket är efter 6mån för att man inte kan se det slutgiltiga resultatet förrän dess. Sedan kan brösten fortsätta att förändras ytterligare en tid.. Ett år kan man nästan säga i många fall. Om du däremot menar innan man kan leva "normalt" igen så handlar det ungefär om 2mån ja. För vissa går det snabbt och för andra tar det tid men man ska inte träna eller anstränga sig för mycket dom första 8v oavsett.

• Björk00

Hej alla!

Tack för alla inlägg. 5 juli har jag op tid, spännande:*) e lite orolig över att jag valt att operera mig på sommaren, kanske e dumt? Ni som vet, när kan jag visa mig på stranden? Har semester 5 veckor efter operationen. Hur länge e jag tejpad tex?

karm till er alla!

• Squirrel

Hej tjejer! Har foljt traden ett tag och tyckte det var val pa tiden att ga med sjalv! Min pojkvan tycker att jag ar besatt av brost, men det har jag alltid varit sedan jag upptackte att mina aldrig liksom kom till! Dags att gora mig sjalv glad och boka tid... Har efter mycket forskning mestamt mig for Jan Wieslander pa Plastikkirurgiska Institutet i Malmo. Nagon som har opererat sig dar?? Blir inte forran den 22a december.... Men man maste ju kunna ta ledigt ett tag. Bor i England dar det kostar dubbelt sa mycket!! Dessutom kanns det battre att gora det hemma. Tror att de ar duktigare hemma ocksa, har skickar de mer an garna hem folk samma dag. Som en fabrik nastan.

Har sa manga fragor!! Hur lange maste jag halla uppe med min poledancing kurs!? Kommer julafton att bli en enda pina och kommer jag kunna njuta av julglogg eller bara proppa i mig en massa verktabletter?
    Kanns skont att jag inte ar den enda som kanner mig smatt besatt! Ett tips till dem vars pojkvanner inte riktigt kan bli insatta: kop en massa tutt tidningar och kolla igenom dem med honom. NU kan han borja gilla tanken lite mer.

Kram pa er allihop
    Emma

Svar på tråden Bröstförstoring 9