• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Abra

kanelbulle: Fick du ansiktsmassage - vad lyxigt! Fick du någon middag då? eller va det mest kaffe, thé, smörgås och andra drycker eller?... Äter man vid sängen, eller nånstans tillsammans med andra? Sover man själv, eller delar man rum med nån? Kan tänka mej att man inte känner sej så socail direkt efteråt precis, eller?... Fick du börja med och lära dej några stretchövningar? Får man hjälp och "service" som mat och svar på frågor av nån när och om man vill dygnet runt?... Många "praktiska" frågor!

Kul att du redan är så nöjd då!! Vad hade du för storlek innan, och vad för typ av implantat satte du in?

Soulsista: Roligt att höra din rapport oxå1 Skriv gärna mer framöver!

snuttungen: Tack för ditt svar! Ang. tvätt så brukar jag alltid tvätta, och jag tror jag ska ta en liten slags "vagn-dragkärra" att dra tvättkorgen med, då vi bor i lägenhet. Funkar det bra att sträcka armarna uppåt alltså, och hänga och ta ner tvätt ganska högt uppifrån?...
    Min sambo har sagt att "Du kommer att få köra med mej hur mkt du vill!", men det känns inte bra att han formulerade sej så... Jag vill ju eg. inte köra med honom, utan att det skulle va en självklarhet att han hjälper mej då jag är nyopererad. Han är van att jag fixar det mesta i hushållet, som med tvätt, den mesta disken, handling, bäddning etc., hoppas han inte går och är "småsr" över att han kommer att få göra lite mer av det ett tag. Fast jag ju förståss kommer att göra så mkt jag har möjlighet och ork till. Till saken hör att vi nyss flyttat oxå, och har mkt tungt kvar att flytta, bl.a. hela gamla förrådet... Men det får bli hans uppgift det då, och jag behöver ju inte ha dåligt samvete för det eg.

((Kram))

• kanelbulle

Abra:Hej jo man fick soppa till middag. Och det är alldeles lagom man är inte på humör för någon tyngre man. Sen spenderar man sin tid i sin säng man orkar inte mer kanske man hasar sig till toaletten. Jag delade rum med 3 st till som gjorde samma sak. Alla var lika trötta så man sov nästan hela tiden efter op.

Dom visade övningar som man skall göra efter op.

Servicen är dygnet runt dom är helt underbara det är bara att ringa.

Jag hade en 75a kupa innan och fick 350 cc FM.

Kram.

Till er andra som är opererade har ni tappat känseln ovanför snittet? Kom känseln tillbaka.Jag har sämre känsel på höger bröst.

Kram

• snuttungen

Abra,

jag har en torkställning i flera våningar...hänga tvätten högt kan du nog inte göra första veckan i alla fall, då är man rätt stel om man har implantaten under muskeln. Men stretcha på, det hjälper snabbt.

Kanelbulle,

jag har fortfarande nedsatt känsel mellan ärren och bröstvårtorna. Inte helt okänslig, men som en bedövning som håller på att gå ur...känns rätt mysko faktiskt. Vet inte hur länge det dröjer innan det känns normalt igen, mina är ju snart 2 månader...

Kram på er

• norrlandsstinta

Hej på er alla!

Kanelbulle: visst känns det skönt att det äntligen är överstökat med operationen?! Är lite avundsjuk... Tiden går dock oerhört snabbt och snart är jag på tur, åker in till VK den 28:e. Känns tryggt att du var nöjd med deras service. Fick du förresten betala för ansiktsmassagen? Hur länge fick du vänta från det att du kom in tills det var din tur för operation? Hur många opererade sig samma dag? Har hört att det är mycket vanligt med nedsatt känsel efter op men att det i de allra flesta fall går över med tiden.

Abra: stoooooort lycka till på måndag!!!! Blir superintressant att även höra din rapport och se om du håller med de andra VK:arna.

Alla som är "klara" redan:
    Hur "lite" får man egentligen göra de tre första veckorna. Första veckan tänker jag ta det superlugnt (blir t o m uppassad av min mor första fem dagarna ), men sedan planerar jag korta utflykter till t ex skansen och gröna lund med familjen. Är det helt uteslutet tror ni?

Kvällskram!!!

• snuttungen

Hej på dig Norrlandsstintan,

Utflykter efter 5 dagar klarar du nog av, bara du inte lyfter nåt tungt. Låt alla andra bära väskor, ungar och picknick-korgar. Du kanske fortfarande kan vara lite extra trött också, men korta utflykter fungerar ju i alla fall.

Kram kram och ha det skönt på VK

• Abra

kanelbulle: Så tacksam för ditt snabba svar - guld värt nu när det är sååå nära och man börjar tänka på mer detaljer liksom! Ingen narkosläkare har ringt till mej än - kanske han gör det imorgon. När ringde han dej?... Har några andra frågor jag tänkt på: Kan man ha nån fuktkräm i ansiktet och stylingprodukter i håret efter att man duschat i "Descutan"-lösningen? Mitt hår spretar nämligen åt alla håll om jag inte har det - ser ut som ett virvelmarssvin typ! Jag har för mej att sköterskan på VK sa till mej att man kan ha bodylotion på benen och fuktkräm i ansiktet, men ingen kräm på överkroppen, för då kan tejpen ha svårare att fästa. Håret kunde jag tvätta i vanligt shampo och balsam innan oxå - skönt. Förresten - väcker de en på morgonen då man ska iväg vid 9-tiden - eller måste man ha med väckarklocka?... Ang. storleken - blev boobisarna den storlek du hade tänkt, är de mkt svullna?

Norrlandsstinta: Tack för lyckoönskningen - den värmde! Klart jag kommer att skriva om hur det va sen - är hemma igen på tisdag vid 13-tiden!

snuttungen: Jag hänger tvätten i torkskåp och tvättar väl ca 1 v. efter op. Får väl se hur jag känner mej då... Ska komma ihåg att stretcha mkt. Men vad är mkt eg?... Vad tycker du? Ang. din minskade känsel så har jag hört att det är ett vanligt symtom efteråt, men går över med tiden.

((Kram))

• kanelbulle

Godmorgon alla.

Fy vad uselt man sover på rygg halvt uppsittande. Hela svanken värker. I början sov jag bra trots ställning för jag var väl helt däckad.

snuttungen: skönt att jag inte är ensam om känslan. Det känns också som muskeln spänner så på inlägget att det liksom känns avdommnat när man ligger ner. Som man har en för trång bh på sig som man vill ta av så man känner sig fri.

Norrlandsstinta:Ja lyckat till det kommer gå så bra. Jag skulle oxå gjort det den 28 egentligen men flyttatde tiden för att min man har en grej med sitt företag den 29 och jag behövde hjälp med barnen. Man betalar ingenting för massagen. Man får oxå en liten påse med lite prov krämer mm och en bra hudfärgad tejp till att tejpa med längre fram. Den påsen står vid eran säng. Det är så lyxigt allt.

Abra: Narkos läkaren ringde mig 6 dagar innan men tydligen brukar dom ringa först kvällen innan. Jag tog inte descutan i ansikte eller hår. Hade ansiktskräm och lite consealer och maskara. Fråga om håret du, det är nog inga problem. Dom väcker dig med frukost. Vi var inte klara förren efter nio på morgonen jag åkte vi halv tio. Charles kom ner till oss för att kolla läget innan vi åkte hem.

Storleken ja... När jag skulle ritas så bad jag han säga vad som passar mig med höfter mm och vad tyckte han han har ju trots allt jobbat med detta ett tag och väljer ju inte för stora inlägg. Så det blev 350 och jag är nöjd mycket nöjd hade blivit ledsen om det blev mindre.Observera att jag vid två tillfällen haft epost kontkakt om detta innan op dagen så han var förberedd för detta, annars kanske det är svårt att byta storlek på op dagen som jag gjorde. När man tittar ner ser det jätte bra ut och i spegln ser det jätte bra ut men jag har nog inte vant mig vid profilen ännu hi hi den är större. Men den är perfekt för mig och min kropp.

Svullna??? Jag antar det men svårt att säga, det känns värre till kvällen. Vi får väl se om dom krymper nämvärt. Jag berättar med tiden.

• snuttungen

Abra,

jag stretchade varannan timme i två veckor, sen blev det kanske 4 gånger om dagen i ett par veckor till. Nu strectchar jag någon gång då och då, när jag kommer på det.

Kanelbulle,

vad jobbigt att sova halvsittandes...kan du inte ligga ner? Jag sov liggandes på rygg från början, och när det kändes som jag ville byta ställning så hade jag ett extra täcke i sängen som jag rullat ihop till en rulle och knölade in under ryggen för att kunna ligga på sidan lutad med ryggen mot den. Då petade jag också in en kudde på framsidan som stöd för brösten.
    De kommer att krympa lite litegrann, men mest kommer de att sjunka neråt. Jag är jättenöjd med mina 310 cc. Det var det mesta Charles tyckte jag kunde ha, och jag håller med honom. Mer hade inte blivit bra. Han har verkligen öga för proportioner.

Kramisar

• KalasAnnah

Hej hej

Nu är det inte många dagar kvar, och jag har börjat fundera på små saker.
    Till er som redan har gjort era operationer, vad har man på sig under själva ingreppet? Att man inte har kläder på överkroppen har jag förstått, men underdelen då? bara trosor. kan ju vara bra att veta så att man inte kommer i några minimala halvt genomskinliga string trosor, hade kännts väldigt pinsamt att stå framför läkaren mer naken än man redan är.

Super tacksam för svar angående vad man ska ha på sig på underkroppen.

lycka till alla som ska op:as imorgon

kram kram

• Abra

kanelbulle: Stort tack igen för ditt svar! Narkosläkaren ringer väl ikväll då, hoppas jag. Jag kommer att ha lite stylingprodukter i håret och lite smink på mej dagen för op, det verkar ju OK. På vilket sätt ska man tvätta sej med Descutan? I vilken ordning ska man tvätta kroppsdelarna?

Ang. detta med att muskeln är så spänd över implantatet i början - hur länge hade ni den känslan ni andra som op er? När släppte muskeln liksom?...

snuttungen: Tack för stretch-och sovtipsen!

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9