• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • kanelbulle

Kalas Anna: Jag hade bara trosor på mig resten som man hade på sig som strumpor morgonrock mm fick jag där. Jag hade hipster på mig. Känns bättre än string i alla fall. Men egentligen vem bryr sig

Abra: Jag bara tvättade på med descutanen funderade inte så mycket. Du tar ju på dig dina kläder sen. Och inför alla op tvättar man op stället när man förbereder för op. Då sover du Det löser sig. Det är ju stor risk att även du får ansiktsmassage. Då kommer dom lägga på någonting inför massagen så för mycket smink kommer du inte ha annars har du ju möjlighet att ta bort det då.

• norrlandsstinta

Hejsan, hejsan!

Snuttungen: tack för ditt svar! Låter bra att man troligen orkar med en liten tripp utanför hemmet efter en vecka. Får låta de andra slava lite extra helt enkelt, he, he .

Kanelbulle: vad lyxigt med massage OCH krämer och saker. Kul att leka prinsessa för en dag...

Angående lyft och max ett kilo och sånt så frågade jag om det när jag var på konsultation. Funderar nämligen över hur man under tre veckor ska klara av att inte lyfta mer än 1 kg när man har en 15 mån lillkille hemma. Charles sa att jag visst får lyfta om jag tycker det känns ok, det viktiga är bara att vara försiktig och inte göra några ryckiga rörelser. En av sköterskorna sa efteråt att det i och för sig inte är farligt men att jag inte kommer att vilja för att det känns så oskönt. Hur känslig är man förresten för beröring mot tittsen veckorna efter op? Kan man krama barn och make utan att det känns alltför obehagligt?

Hej, hej

• Abra

kanelbulle: Jag kommer oxå att ha på mej hipsters, vill inte känna mej som ett "sexobjekt" där på op-bordet precis, känns olustigt. Jaså, får man på en kräm/olja då de masserar ansiktet alltså? Har jag aldrig fått tidigare vid ans.massage. Men lite smink kommer jag att ha iaf - fåfäng som jag är! Nåt tips vad jag ska packa för att ha med mej inatt när vi åker vid 3-tiden? Vad hade du för packning? Det får väl inte va för tungt ju, måste kunna lyfta väskan även efter op... Funderar på att ta med mej cd-freestyle och skivor, bok, tidning, underkläder, en neccesär med lite i, nattlinne, öronproppar (sover lättare då ), väckarklocka och tofflor. Ska ha på mej mjukisbyxor och en framknäppt tröja.

Norrlandsstinta: Låter ju härligt med picknick i det gröna - klart du ska med och att du med gott samvete kan låta de andra bära det tunga!

Guuud va jag börjar bli pirrig inför op nu!!! Det är ju verkligen imorgon jag ska göra det - så vid den här tiden imorgon så har jag mina "nya kompisar" på mej! Känns overkligt nästan! Svårt att fatta vad det eg. innebär på nåt sätt. Min kropp har ju sett ut som den gör i många år nn, och kommer att förändras. Iaf till viss del... Hoppas boobisarna kommer att kännas som "kompisar" oxå, och inte som "ovänner"! Underar just när de kommer att kännas som en "naturlig del" av mej igen... Den som lever får väl se!

((Kram))

• kanelbulle

Abra: Ingen risk att man känner sig som ett sexobjekt, operation och allt. Men man slipper känna sig naken. Nattlinne behövs inte, jag vet inte om du kommer orka sätta på dig det dom har ett slags nattlinne som man sätter på sig när man kommer dit och tofflor och strumpor och morgonrock.

Tidningar finns i överflöd.

Lycka till.

Norrlandsstinta: Bra att höra om 1 kilosgrejen. Man orkar verkligen inte mycket, så man är försiktig trots allt. Men idag var jag äntligen ute och gick mm mannen drog barn och hund mm. Det är fortfarande för obehagligt att dra barnvagn mm men det släpper säkert om en vecka. Varje dag blir bara bättre och bättre skönt. Än så länge är det obehagligt att krama. Jag är antagligen lite rädd plus det känns som två kanonkulor uppe på kroppen. Men det börjar ge sig vänstra sidan före den högra i läkning. Antagligen är högra muskeln hårdare eftersom jag är högerhänt.

Kram.

• KalasAnnah

Abra - Lycka till imorgon, håller tummarna och hoppas att du skriver o berättar hur det gick :)

läste igenom några papper som jag fått av kliniken där står det att man ska ta med sig ett nattlinne eller urringad T-shirt, varför när man inte ska sova över. är det något man ska ha på sig under tiden man väntar på op ???
    Jag hade tänkt åka dit i vanliga kläder och ta med mig morgonrock, strumpor, underkläder och ett par joggingbyxor och en skjorta att ha på mig när jag ska åka hem. det måste ju räcka. eller??

Det är väl inte hela världen om man skulle missa något, man vill ju inte släpa med sig hela garderoben, men sen vill man ju inte ha fått med sig fel kläder.men när jag tänker efter så sa de när de ringde och medelade vilken tid jag skulle vara där att det räckte med morgonrock o strumpor. så jag vet inte vad jag är nojig för egentligen, men det är väl själva op kanske.

En annan fråga - fick min mens idag,tre veckor sen,(stress antar jag) är det något de behöver veta inför op, eller är det bara att gå dit o se glad ut och allt är som det ska? eller ska man ringa o fråga?

Tacksam för svar

ha de

• Abra

Kanelbulle och KalasAnnah: Tack för era svar och lyckönskningar! Narkosläkaren har inte ringt till mej än - så jag började tänka om det blivit nåt fel i bokningen och blev orolig. Ringde upp "akutnumret" på VK, och då sa hon (Jessika?) att det kan va nån siffra fel i tel.numret de fått bara, men att hon kände igen mitt namn inför imorgon, så jag står med iaf! *skönt* Håller på att packa in de sista kläderna i våra garderober, och har tvättat i kväll. Vi har ju nyss flyttat, så jag måste fixa en del nu innan op. Ska ta och äta en middag snart oxå, får ju inte äta eller dricka nåt efter kl.1 i natt (6 timmar innan jag ska va på VK). Sen blir det bilfärd från Karlstad till Sthlm och Saltjöbaden kl.2:30 i natt. Har sovit ut länge idag, för jag tror inte det blir så mycket mer sömn nu innan op iaf.

((Kram))

• Swing

Jag hade mens både då och under en annan operation. Det sista jag gjorde innan jag gick till operation var att gå och byta. Sen bytte jag efteråt. Upplyste inte om det. Funkade bra.
    Sov över på min klinik och hade med nästan ingenting i en mindre kasse. Tamponger, tandborste+tandkräm, hårborste, ansiktskräm, glasögon, cerat, mobil. Mjuka byxor, sandaler, framknäppt tröja. Kände inget behov av att "aktivera" mig med tidningar, musik o. dyl. efteråt utan njöt bara av att få ta det lugnt och vila, och att det äntligen var gjort.

• KalasAnnah

Swing - Tack för dit svar, känns bättre nu.Men man blir ju lite nojig för det är första gången man gör något sånt här, vill ju inte äventyra resultatet för att man inte berättade.

ska kolla över min packning idag för sen så ska jag jobba järnet i två dagar, känns skönt faktiskt för då kanske man tänker på annat.

Ha en bra dag

• Emma1978

Hej!

Har varit inne och läst lite men inte skrivit tidigare. Jag har en operationstid om ca 2 v ska sendan åka till Grekland och gifta mig om ca 8v. Nu är det så att jag är orolig för att det inte ska hinna läka ordentligt jag vill ju inte gå omkring och ha ont på mitt bröllop. Jag har talat med kirurgen om detta och hon säger att det inte ska vara något problem men kan ändå inte sluta oroa mig. Vad tror ni som har gjort. Jag skulle ju kunna vänta till efter men jag vill ju gärna vara fin till den stora dagen.

• ennasus

Misha
    Behöver höra lite med dig. Nu är det en vecka sedan jag opererades hos Peter Cosmo.
    Hade det jätte tufft dag två till 6 ont svårt att ta djupa andetag och ganska ont av bygel BH:n. Igår tog jag stygnen på ögonen ( har inte kännts någonting) och brösten. Fick det underbara elastiska bandet att ha ovanför bysten, som om jag inte hade svårt att andas tidigare. Skulle egentligen börjat jobba idag men har tagit ut fler fridagar kan man inte andas kan man inte jobba . Har du också haft problem med trycket över bröstet om när försvann då det???
    Annars är jag jätte nöjd lyftet har gjort mina bröst till ett par "pigga" snyggingar, kul att ha små söta bröstvårtor igen.

Svar på tråden Bröstförstoring 9