Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
norrlandsstinta - tack och lycka till själv :)
KalasAnnah: Oj, förlåt att jag fått för mej att du ska op dej på VK du med! Men de är säkert bra i Malmö oxå förståss!! Skriv hit så fort du orkar om hur det va!
kanelbulle: Bra att du ringde och fick svar, så du slipper oroa dej i onödan - aldrig kul. Jaså, så dina boobisar är oxå typ "strutformade" (i profil) och står rakt ut alltså? Hur många dagar va det sen du op dej nu? Hur har känslan i brösten förändrats från dag till dag för dej?...
norrlandsstinta: Ja, visst får man ett otroligt stöd och superbra tips och råd här!! Det hjälper en jättemycket!
TACK ALLA FÖR ATT NI FINNS HÄR, och delar med er av er själva!! Så fick jag det sagt igen oxå!
Du kan som sagt slappna av norrlansstinta, för du blir verkligen behandlad som en "prinsessa" på VK! och det är så fräscht och vackert allt där, även utomhusmiljön vid vattnet och så! Stort lycka till - ser redan fram emot din rapport efteråt!!
Själv har jag tagit det väldigt lugnt idag, och kommit fram till att följande oxå gör att det ömmar till rejält i bröstet: att hosta, skära i rå potatis (går inte - behöver hjälp), karva ur hård glass ur förpackning (går inte - behöver hjälp), ha på mej nåt annat än min enda (!) framknäppta tröja, öppna en 1,5 liter mjölk (svårt), resa mej upp ur och förflytta mej i sängen (jättesvårt, för "gunga" mej upp och hålla i benen, samt använda magmusklerna mkt - absolut inte armarna - aj aj, då hugger det till rejält!!)... Ni som op er för ett tag sen - hur länge kände ni det såhär??...
Annars gör jag de 2 stretchövningarna så ofta jag kommer ihåg - det rekommenderas varannan vaken timme de första dagarna iaf - men jag gör de så fort jag känner att det behövs, och ska fortsätta med dem ett bra tag framöver. Man gör de för att inte få förkortade bröstmuskler, för att förhindra framåtskjutna axlar och en "hukande" hållning, och förebygga att axlarna blir onödigt uppdragna och spända. Det är oxå viktigt att försöka andas med magen + hela bröstkorgen, fast det känns lite ömt uppe i bröstet då - men det är absolut ingen fara utan bara bra att andas "stort", och inte "krympa" andningen. Andningen syresätter ju oxå blodet och en bra blodcirkulation och syresättning av blodet påverkar ju läkningsprocessen positivt.
Oj vad mycket jag skrev nu! OK, låt stå iaf...
((Kram))
Hej
Ni som op er p VK, ser att de flesta lagt bakom muskeln. Varför? Jag skulle vilja ha framför muskeln istället. Å de flesta har anatomiska, hört att de bara lägger anatomiska å inte runda på VK ellre har jag fel?!!!
Kram
Lycka till imorgon tjejer tänker på er! Hör av er så fort ni orkar:) nu e de bara 7 dagar kvar för mig.
Norrlandsstina jätte nyfiken på ditt resultat med 195cc e verkligen ute efter samma resultat som dig, att byta ut BH inlägg mot in opererade;) utan att någon märker det... Jätte spännande:)
Kram o god natt!
3barnsmamma: Ja du har faktiskt fel - det stämmer inte - utan Charles utgår från ens individuella förutsättningar för ett så "naturligt" och bra resultat som möjligt. T.ex. så dealde jag rum med en tjej som op in RUNDA geléhallon soft touch FRAMFÖR bröstmuskeln - och hennes bröst blev jättefina och "naturliga" på just henne. Hon hade utammade bröst som blivit liksom platta och hängiga (hade 2 barn och va 34 år). Hon fick som tillbaks de bröst hon hade som de såg ut då hon ammade och de va mjölkstinna, och hon va jättenöjd över den rundade formen de hade i profil!
Som jag har förstått så är det som såhär, att om man har en hel del bröstvävnad själv, har lite plattare hängbröst, så blir resultatet bäst om man lägger implantater framför muskeln för att inte riskera "dubbla bröst" - alltså att ens "riktiga/gamla" bröst blir att hänga som "nedanför" implantatet, och orsaka som ett "B" i profil. Sen är nog oxå runda implantat att föredra om man har hängiga bröst, för att göra de mer fylliga. Om man har hängbröst och sätter i anatomiska implantat, så förstärks väl hänget ännu mer liksom, eftersom de ju är mer droppformade. Hänger du med?
Det är en hel vetenskap detta med bröstkirurgi verkligen!! Eller hur??!
Har du bestämt dej för klinik än?
((Kram))
Vill bara säga att nu 3 dagar efter op är mina bröst så otroligt svullna att de verkligen står rakt ut som 2 stenhårda projektiler, och skinnet på brösten + bröstvårtorna är maximalt uttänjda så mycket att brösten - bröstvårtorna är helt glansiga, ser helt sprickfärdiga ut!! Och de är så varma när man tar på dem.
Fast jag känner mej mycket bättre i övrigt nu - är inte ens dåsig av tabletterna så farligt längre, och det gör bara lite ont då jag skrattar. Tur är väl det - jobbigt att gå runt och va allvarlig i flera veckor! Särskilt svårt för mej kanske, som har nära till skratt och att se det komiska i olika situationer som uppstår här i livet.
Jag är iaf nöjd med storleken på brösten - fast det ju såklart inte går att se slutresultatet än på långa vägar. Tååååålamod är det som gäller - inte min starka sida tyvärr!*suck*
((Kram))
Hejsan allihopa!!
Jag har varit ett stort fan av detta forum, men inte blivit medlem förrän nu!
Jag opererade mig på VK i tisdags. Allt gick jättebra. O som det ser ut nu kommer slutresultatet bli finfint.
Det enda som bekymrar mig är att jag har så svårt att sova.. är jättetrött, men har så ont i ryggen att jag bli knäpp! Är det någon mer som har det problemet? Har ni lyckats lindra det eller är det bara att vänta tills det går över?
Kram Kram!
Kendra: jättekul att du oxå skriver - och att du dessutom op dej på VK som många andra (inkl. jag själv) gjort!
Hur kom det sej att du valde just VK? Va det så som du trott/föreställt dej att det skulle vara och kännas?
Själv sover jag på rygg, med 3 kuddar under huvudet - alltså lite halvsittande. Hur länge behöver man sova på rygg unjefär - nån som vet??... Annars gillar jag mest att sova halv på mage.
Tråkigt att du har ont i ryggen då Kendra, men det är väl inte så mycket att göra nåt åt just nu tyvärr. De sa på VK att många brukar få ont i ryggen efter op pga just mycket ryggläge, om det är nån tröst att du inte är ensam iaf. Själv tränar jag ju en hel del, och är stark i ryggen pga det - är nog därför jag inte har nåt ont där.
Berätta gärna mer om allting, typ!
((Kram))
Hej Abra!
Usch va trött jag är, har sovit till o från max fyra timma i natt! Vill tillbaka till kliniken, var så bekvämt där!
Jag kollade bara på VK eftersom jag hade hört talas om det o så rekomenderade Medical Finance det stället.
Ångrar ingenting. Tyckte stället var toppen!
Jag fick gå in näst sist av alla, så när Charles skulle rita på mig svimma jag :( Så pinsamt! Sen hade några kompisar slagit mig med en gummilist två dar innan så mina ben var fulla med enorma blåmärken. Sjuksystrarna undra vad jag hade gjort. haha.
Lite kul att vi bara var blondiner den dagen.. :)
Kendra: Va det pga det positiva du läst här på BT om VK som delvis gjorde att du tog beslutet att op dej där, eller? Så va det för min del iaf.
Förstår att det är jobbigt att sova lite, men du är väl sjukskriven/har sem. några veckor nu framöver iaf va? Så du kan ta det lugnt hemma menar jag, och sova lite när det nu blir. Sömnen har varit lite avbruten och väldigt ojämn för min del med.
Inge kul at svimma precis - men du slog dej inte eller? Kanske har du lågt blodtryck och antagligen va du väl väldigt spänd och nästan glömde bort att andas? Själv tyckte jag situationen va olustig och minst sagt annorlunda - men jag försökte tänka på resultatet och att jag verkligen vill detta istället.
Men vilka kompisar har du eg.?? som slår dej med gummilister så du får blåmärken!!? De verkar inte särskilt snälla iaf!
Delade du rum med nån/några? Hur många va ni som op brösten under dagen - och vilken tid op du? Hur mycket la du in förresten, och "vad"? Och vad hade du innan för storlek och så? Roligt om du vill berätta!
Själv va jag nummer 2 av 4 att op brösten i måndags på VK, op ca kl. 12:15, vaknade efter narkosen 14:15, å va helt groggy och jättetrött. Vi va bara brunetter som op i måndags - kanske har de bara brunetter ena dagen, och blondiner nästa - för att göra det enklare för sej?
Sköt nu om dej själv på samma omtänksamma sätt som de skötte om dej på VK!
((Kram))