Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Visst är det konstig, det där med storlekarna före och efteråt och implantatstorlekarna. Innan man opererar sig tycker man att det borde skilja så mycket, men det gör det faktiskt inte! (enligt min åsikt). Det skiljer ju bara 35g/ml/cc mellan 270 och 315 och det gör faktiskt ingen större skillnad. Tänk så här: det är bara en tredjedel i ett decilitermått.
Jag var sömnlös i flera veckor och funderade över 40g hit eller dit dygnet runt. Efteråt var jag jätteglad att jag valde den större storleken. D-kupa klär mig och min kropp.
Hej alla
Sista dagen innan op, känns faktiskt inte så nervöst, men det kanske kommer. Har hur mycket som helst på jobbet idag så jag har annat att tänka på. känns ändå som om jag är ganska förbered på vad som ska hända. men min man verkar lite nervös. Han vill inte att jag ska ha ont, men det är ju bara att gilla läget, det kommer nog att kännas en del.
Abra- kan inte hjälpa dig med dina frågor men jag lovar att skriva om hur det har gått och hur det känns etc.
Ha en bra dag alla
kram
Hallå.
En fråga till er som gjort op innan mig.
Nu har en vecka gått och på högersida så har jag mellanbrösten fast på höger bröst fått en liten utbuktning och det lisksom knastrar till helatiden när jag rör mig och är ömt vid beröring. Någon annan som fått det? Undrar vad det kan vara och om jag skall oroa mig?
Abra: Grattis till dina nya behag
sommar2000: detta med bh-storlek efter op är jätteindividuellt pga att det beror på så många olika faktorer, som: vilken storlek man hade innan op, ens längd och vikt, hur bred bröstkorg man har etc...
Är bh-storlek så viktigt eg.?... Själv tycker jag det viktigaste är ens egen kropps proportioner, att det ser så "naturligt" ut som möjligt, liksom bröstens form och hur de känns.
((Kram))
KalasAnnah: Det hjälper ju inte att va nervös - fast jag tror att de fleta är det iaf. Jag menar - det är ju inget man gjort förut eller gör varje dag precis , och resultatet vet man inte heller förrän efteråt - t.o.m. först efter 6 mån. Det kommer att gå jättebra för dej, och du kommer att känna dej så ompysslad och trygg där på VK - stort lycka till!! Spännande att höra från dej sen!
Kanelbulle: Tyvärr kan jag inte säga vad det kan bero på... Men är du orolig tycker jag att du ska ringa till VK och prata med de där.
En fråga till er andra - när började brösten mjukna på er, ochbinte kändes så hårda och ömma längre?...
Själv har jag sovit 12 timmar idag, äter fortfarande alla tabletterna (inkl. alla smärstillande), brösten är som sagt varma, hårda och som "2 projektiler" som står rakt ut! De är liksom "strutformade" i profil - men det hoppas jag beror nog oxå på den breda, vita tejpen som sitter över brösten för att trycka ner dem i 1 v. efter op. Jag vill ju inte ha några "strut-bröst" liksom!!
Storleken känns som sagt mindre än vad jag trodde det skulle bli - ändå la jag i 375 ml (anatomiska gelehallon FF)! Men sen ser de liksom olika stora ut beroende från vilket perspektiv jag ser dem. Ser jag på dem uppifrån verkar de mindra än då jag ser på dem i spegel framifrån. Och från sidan i spegel ser de som sagt mer "strutformade" ut. Men sen tror jag det är mycket min egen otålighet, jag får väl ha tålamod och tänka att det t.o.m. tar ca 6 mån innan det slutgiltiga resultatet. Det va ju faktiskt bara i förrgår jag op mej!
Kan tillägga att det t.o.m. gör ont/känns obehagligt att hosta, skratta, gråta och snyta sej - man använder ju tydligen bröstmuskeln till mer än jag trodde innan! Så nu gäller det att hålla sej så "neutralt allvarlig" som möjligt i iaf 3 v. då!
((Kram))
ennasus:
Bh:n och bandet är verkligen inte kul att ha på sig! Mitt problem var främst att bygeln tryckte på någon nerv under bröstet och skavde hela tiden. Dessutom nötte bandet sönder den lilla hud jag hade kvar på brösten. Det var såååå skönt att bli av med dem efter fyra veckor! Man vänjer sig dock..
Jag fick lov att ta av både plåster och band för några dagar sen pga. allergisk reaktion mot lokalbedövningen. Allt som vidrör mina bröst irriterar och just nu känns de väldigt sårbara, trots att det gått över fem veckor sen operationen.
En annan "biverkning" upptäckte jag för drygt en vecka sen då gul vätska började rinna ur ett av ärren. Jag trodde givetvis att det handlade om en infektion och blev livrädd. Det visade sig vara sårvätska, dvs ett gammalt blåmärke som rinner ut. Det är inget farligt, utan bara bra att det kommer ut. Tvätta noga med mild tvål och vatten var det enda råd jag fick.
Annars har allt gått bra och jag har inte ont alls inne i brösten längre. Däremot känns de väldigt ömmtåliga eftersom jag går utan plåster nu och ärren svider och skaver mest hela tiden. Inga tunga lyft eller träning den närmsta tiden med andra ord:(
Så..alla ni som planerar en operation: var medvetna om att det är ett stort ingrepp och att det innebär risker! Man kan aldrig räkna med att vara i tipptopp form fyra-fem veckor efter operation. Komplikationer kan alltid inträffa. Men det är sällan det handlar om något farligt, däremot kan läkningsprocessen förlängas. Jag tycker många är helt inkörda på rekommendationerna: tre veckor vila..men efter fyra är det fritt fram att träna å allt man vill! Jag har än så länge inte hört någon som börjat träna efter redan fyra veckor (och då snackar jag inte om snabba prommenader!) Jag tycker man ska ta det lungt och låta läkningen ta sin tid. Man känner ju bäst själv vad man orkar, och ska absolut inte pressa sig själv. Okej..nu börjar jag snacka massa gojja..ska lägga av;)
Kram allesammans och var snäll mot era kroppar!
Misha**: Tråkigt att det blivit komplikationer för din del, och att du haft det ont och bsvärligt med dina "nya kompisar". Skickar en stykekram till dej! Du op dej hos Peter Cosmo va? Med hans speciella teknik för att forma brösten med bygelbh och så. Förresten - när slutade brösten att "ömma inifrån" på dej?
Jag har själv tänkt ta det superlugnt med träning - inte träna nåt på 2 mån - iaf inget som har med vikter att göra, eller som belastar kroppen mkt. Det viktigaste för mej är att brösten återhämtar sej och läker fint och bra, och att jag tar det lugnt och gör lugna, långsamma rörelser så jag inte riskerar inre blödningar, att ärret under brösten spricker eller kapselbildning.
Jag har fått rekommendationer att för att riktigt va på den säkra sidan - inte motionera nåt på 6 v., inte ens snabba promenader eller cykla. Fast jag kommer att cykla försiktigt iaf, redan om 3 v., för jag börjar jobba då och har inget körkort, och busstiderna passar inte med jobbtiderna. Eftersom jag har ett fysiskt ansträngande jobb, så ska jag först efter 2,5 v. sem. sjukskriva mej pga "ryggskott som jag fått då vi flyttat", och sen när jag börjar jobba efter 3 v. ska jag säga att jag inte kan lyfta tungt pga ryggskottet, så jag får utföra de mindre fysiskt ansträngande uppgifterna på jobbet. (Vi har som olika stationer där man gör olika saker nämligen.) Jag tycker eg. inte om att ljuga, men samtidigt vill jag inte säga till alla på jobbet och till chefen att jag op brösten - bättre då att säga att jag fått ryggskott.
Så i mitt fall är det numera mest jobbet jag är bekymrad över, och inte träningen. Men om 3 v. känner jag mej förmodligen mkt bättre än vad jag gör nu, när det bara gått 2 dagar. Fast det är ju fortfarande jätteviktigt att även då det inte gör lika ont tänka på att jag ska ta det väldigt försiktigt, inte lyfta tungt, snabbt och "ryckigt". De sa på VK att det är nästan ännu viktigare då, när man liksom känner sej "bra".
((Kram))
Hej alla
nog sista gången jag skriver nu på några dagar, ska till pkc i malmö i morgon klockan 07:30 så det blir att gå upp tidigt, får ju ha lite marginal när man ska köra. Men det känns helst ok, ska äta lite nu för sen får jag inte ät efter 22. men maten oroar jag mig inte så mycket för, snarare att inte få dricka, dricker ganska mycket vatten under dagen annars, men får ju dricka fram till halv fem i morgon i alla fall.
ha det bra o håll tummarna i morgon. jag återkommer med en uppdatering senare
kram kram
KalasAnnah: Lycka till imorgon till dig med Norrlandsstinta jag har för mig att ditt är i morgon med va?
Abra: Jag ringde och frågade faktiskt. Jag skall inte oroa mig alls för det är antagligen luft som knäpper och det ömma typ ett blåmärke. Det jobbiga är att jag är hemma så mycket att jag hinner oroa mig. Detta lugna liv passar inte mig. Jag har gått upp i vikt för att jag bara långsamt rör mig.
Jag skrattade igenkännande om att när man kollar ner på brösten ser dom inte så stora ut men i spegeln oj oj. Fast dom är helt rätt till kroppen.
Mitt vänstra bröst har hängt till sig bättre än det högra men i spegel ser det helt jämna ut. Men jag har inga smärtor alls övehuvudtaget i vänster sida inte i ärret heller längre. Det verkar som höger sida ligger ett par dagar efter.
Jag undrar oxå om denna citronform på brösten kommer bli skidbacke och ungefär när.
När det gäller storlek så är det konstigt för jag känner en som har 410 cc och ligger mellan c-d 75 så hur kan man ha under 300 cc och ha c-d och ändå har båda haft 75 a från börja?? Skumt
Hej kära siliconkompisar
!
Ja, nu är det inte många timmar kvar. Imorgon kl 07.00 kliver jag in på VK för att bli lite ompysslad, typ .
Jag måste säga att jag känner mig otroligt lugn och det har mycket med er att göra. Vilken fantastisk hjälp man kan få av många i samma situation!!! Som jag fattat det är ju VK rena rama drömstället, lyxigt, lyxigt.
Känner mig helt trygg i mitt beslut och att Charles ska göra ett bra jobb.
Björk00: Jag kommer att få inlägg på 195 och det känns helt rätt för mig. Vill att det ska se så naturligt ut som möjligt. Längtar efter att handla underkläder igen där inte alla bh:ar är för stora. Det är mer min egen känsla jag är ute efter, inte vad som syns utåt. Troligen kommer inte många i min omgivning att se någon skillnad eftersom jag haft inlägg sista halvåret. Nu vill jag stoppa inläggen innanför huden istället för utanpå .
KalasAnnah: LYCKA TILL! Tänker på dig också imorgon. Vet ju vad du går igenom.
Kram på er, skriver rapport när jag är tillbaka!!!