• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • snuttungen

Kanelbulle,

jag har ju också gjort min op på VK, och de har sagt till mig att jag inte alls behöver använda någon sport-bh om jag inte vill. Det är helt okej att gå bh-lös. Däremot, om man absolut VILL använda bh så ska man ha antingen en sport-bh eller en vanlig utan byglar.

Ha det skönt på semestern!

Kramis

• norrlandsstinta

Hej alla glada!

Tack för alla svar.

kanelbulle: håller tummarna för dig om tre dagar ! Det blir kul att höra din rapport från VK. Det är ju inte länge kvar för mig heller nu. Vill veta ALLT!!!

Jag har också två småbarn hemma. Den minsta är 15 mån och det känns trist att inte kunna lyfta honom på tre veckor. Försöker mysa så mycket jag kan nu sista dagarna. Min femåriga tjej kommer säkert att ha mycket frågor runt bandagering och allt sånt. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Självklart kommer hon att få veta i framtiden men inte nu. Hon kommer i alla fall att märka skillnad. Vad kommer du att säga till dina barn eller vad har ni andra sagt?

Abra: perfekt information, tack för din research. Blir bra att kolla in efter op.

langelin: Det blir 195 cc ML för min del. Ringde och kollade i dag om jag skulle få testa något större storlek, men de fanns inte hemma. Gjorde saken enkel för mig. VET att det kommer att bli bra med 195, vill verkligen inte ha några jättebröst utan bara BRÖST helt enkelt!!! Men ni vet hur det är - man funderar hit och dit när datumet med stort D börjar närma sig.

Kram

• kanelbulle

Hej hej

Norrlandsstinta: Hej jo jag kommer berätta allt.

Jag läste lite längre ner att du hört om du får prova lite större storlekar men att det inte finns inne det gör mig så nervös. Jag har nämligen både ringt och mailat dem om att jag vill ha större än det jag valde från början till svar har jag fått att det går bra det finns lite lager och på email av läkaren om samma fråga just för att verkligen vara på säkra sidan att vi har tid att diskutera på op. Vad gör jag ringer igen????

Nu antar jag att just din ML kanske det var så på. Men jag vill verkligen ta det större av de vi provade. nä fy vad stressad jag blev nu jag som är ett sånt kontroll freak. Ringer jag igen om samma fråga tror dom väl jag är knäpp eller nåt.

Men tänk om jag åker dit på onsdag och dom säger nä vi har inte det inne.

Vad gör jag???

• kanelbulle

Förresten

Snuttunge tack för ditt svar.. Det låter toppen.

• norrlandsstinta

Kanelbulle: Du behöver nog inte vara orolig om de har sagt att det ska finnas hemma. Du ska ju dessutom operera dig på en annan klinik där de säkert har andra regler och andra rutiner. Jag tror att du kan vara lugn

• kanelbulle

Hej igen oj då hi hi, jag trodde det var samma klinik som mig. Vilken tur att jag inte hunnit ringa då ha ha. Det hade väl stått i journalenatt jag är en väldigt besvärlig patient.

Ja jag får ta och slappna av nu, jag är väl lite nervös.

Tack för att du svarade så snabbt.

• kanelbulle

Men här är jag igen...

Norrlandsstinta: Du har ju skrivit VK längre upp. Har du ändrat klinik? Det är ju dit jag skall.

Kram

• norrlandsstinta

Oj, oj. Jo visst är det till VK jag ska. Sorry, vad jag är förvirrad. Ring till dem igen imorgon.

Sov gott!

• Abra

Kanelbulle: Ja, just det - du ska ju oxå op dej på VK - spännande! och berätta verkligen ALLT för oss sen efteråt - lova!! Ang. bh så ska man enligt VK:s rekommendationer inte ha nån bh (eller sportbh heller) de 3 första v. efter op(om man har anatomiska implantat - men det är väl det enda Charles där jobbar med har jag förstått. Eller hur?...), men sen kan man gärna ha en mjuk sportbh eller liknande. Bygelbh kan man först ha efter 6 mån, men vid enstaka tillfällen om man vill annars, och då gärna skydda ärren med en liten kompress. Stygnen tas ju bort efter 3 v., och man ska tejpa ärren i hela 6 mån. för bästa resultat. Och innan stygnen tas bort ska den första tejpen sitta på hela tiden. Första veckan får man ett "bandage" runt brösten, som man inte ska ta bort ens när man duschar - kan torka torrt med hårfön. Så sa de till mej iaf!

Kalasannah: OK, blandar ihop alla dessa kliniker och "nicknamn" vi har - sorry! Ang. sjukskrivning så sjukskriver de en i 2 v. direkt efter op, vilket man har rätt till enligt lag efter en skönhetsop av det här slaget - om man VILL det alltså!

Iangelin: Får jag fråga vika aktiviteter du inte kunde va med på efter op?

Norrlandsstinta: Men "VK" menas alltså Victoriakliniken i Saltjöbaden, som Charles äger och är enda kirurgen på. kanske du inte "kopplade" vad förkortningen stod för bara?

F.ö. så är det flera grejer jag tycker verkar så bra med just VK, och det är att Charles är expert på plastikkirurgi, och har just specialinriktning bröstop, som han ofta är utomlands och föreläser om. Han har tydligen en speciell teknik men bl.a. jättenoggranna mått som han gör på ett särskilt sätt, för att få ett så "naturligt" och symmetriskt resultat som möjligt. Han har ett väldigt gott rykte, och gör ingen reklam för VK, utan vill bara att det goda ryktet ska va den enda reklamen, dvs nöjda kunder/patienter. Och jag har faktiskt aldrig hört/läst om nån som blivit besviken på resultatet, han gör skitsnygga boobis helt enkelt! Och visst kostar det kanske ca 15 000:- mer än hos de billigare kirurgerna, men för mej är iaf ett gott rykte, kompetens och förtroende värt mkt när det handlar om min egen kropp - för det är ju ett stort ingrepp eg., och då vill jag verkligen känna mej 100% trygg med vem som får skära i mej (usch vad otäckt det lät! ).

((Kram))

• langelin

Abra: vilka aktivitet jag inte kunde vara med på efter op.? Det mesta egentligen under två veckors tid. Annars tycker jag om att hitta på saker och méd på det mesta så därför var det lite jobbigt då kompisarna ringde å fragade om jag t.ex. kommer med till simhallen, ut å gå, shoppa, ja allt möjligt. I går var jag å cyklade för första gången. Gick helt ok, lite obehagligt för bröstmuskeln bara och då jag kom hem hade brösten svält upp till nästan dubbel storlek.. 15-20 km var väl allt för påfrestande, men det var så roligt...

Är det annars någon som har detta på klart på vilket vis musklerna skärs av och hur de ligger över inlägget? Eller om någon vet någon sida där det beskrivs? Fast man kanske inte vill fundera på såna saker före op. ;) men nu efter op. är jag väldigt nyfiken på detta var musklerna är sydda och hur de går...

Svar på tråden Bröstförstoring 9