• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • kanelbulle

rosali 1: Bra ide, det skall jag ta med mig ett linne och en blus man kan knäppa framifrån. Det skall vara varmt i veckan såg jag och då kanske huvtröja blir för varmt. tack för tipset.

• norrlandsstinta

Hej hopp!

Tack KalasAnnah för ditt svar. Vi verkar resonera ganska lika. Tror minsann att jag och du ska opereras samma dag, 28 juni på VK. Iiiiiiii vad pirrigt det börjar kännas :-0. Kommer också att ta med en blus till hemfärden.

• KalasAnnah

Björk00 jag ska opereras den 28:e. Känner mig lite vilse med alla namn o nummer, men tror att jag kommer lägga in runt 335cc, det var det vi pratade om. anatomiska gelehallon? om det heter så. Jag vet vilket inplantat jag ska ha och vilket fabrikat etc, men har inte lagt det på minnet, men allt är inte bestämmt till 100% med storleken, utan han sa att han ville testa o se undertiden, men att vi kommer ha någon typ av konsultation även samma dag så att vi verkligen ör överrens, han menar att jag kan ju ha ändrat mig från den dagen jag bokade op. det är ca 4 månader sedan. känns helt tryggt att ha det på detta sättet. jag ska op:as på pkc i malmö. fick jätte bra känsla för dem redan när jag bokade tid för konsultationen, så jag ser verkligen frmemot att bli omhändertagen av dem.

norrlandsstinta ja vi ska opereras samma dag, börjar tänka på det mer o mer faktiskt. köpte en kort ärmad skjorta nu i veckan som jag tänkte ha på när jag åker hem. Kommer att får en BH av dem men kommer nog köpa med mig en extra hem så att jag kan tvätta den ena och slippa vara utan under tiden.

Ha det bra

• Squirrel

rosali1 :

Tack for svaret! Skont att hora att du blev nojd. Han har inte blivit diskuterad sa mycket, sa man vill ju hora lite. Jag ar nastan lka radd for sjalva operationen; har aldrig blivit sovd forut! E de bra med smartlindringen och allt sant? Sov du over dar?
    Jag ska nog halla mig till jul musten, och ha russin och mandel vid sidan av. Onskar sa jag kunde gora det snarare!!

• Abra

Squirrel och Norrlandsstinta: Kul att ni oxå hittat hit - varmt välkomna! Håller med om att detta är en superbra tråd ang. bröstop!! Hoppas ni fortsätter skriva mkt!

((Kram))

• Abra

Norrlandsstinta och KalasAnnah: Då är vi iaf 3 st som ska op oss på VK snart då!! Kul att vi kan dela våra erfarenheter och funderingar tillsammans här! (Jag ska op mej om 1 v.!! Alltså mån 25/6.)

Fr.o.m. idag får jag alltså inte dricka någon alkohol på 3 v. *stackars mej!* , och efter op inte äta nån vitlök på ca 2-3 v. (är blodförtunnande). Och det allra allra sorgligaste...*snyft*... det här är den s-i-s-t-a veckan jag får träna på ca 2 mån.!! Kommer verkligen att sakna det... Men ska börja "mjukträna" redan efter 3-6 v. Börja med cykling ute , promenader, sit-ups, spinning, core-träning, pilates (DVD hemma, ska köpa), simning och gymträning. Kommer dock att sakna Body Pump, Body Balance och Powerstrike nåt grymt... Älskar de passen, men då det är mkt bröstträning i dem, så måste jag iaf vänta tills 2 mån efter op, då även de inre stygnen läkt.

Ang. vilka jag berättat om op för så är det: sambo (såklart), mamma, 2 tjejkompisar + den enes sambo, brorsan + hans sambo, och 2 arbetskamrater. Känner att det inte angår fler, det är min kropp, och jag gör vad jag vill med den. Avskyr fördomar, och väljer därför att berätta om det för människor jag litar på och har förtroende för. sen om nån frågar i framtiden så kanske jag säger att jag gjort en op om de märker det och frågar, men annars inte. Får se hur jag känner det efter jag gjort op.

Just nu känns det såååå spännande, pirrigt, roligt, "hemskt" - ja ALLT på en och samma gång!!!! Och ang. bh/top efteråt, så väntar jag till efter op att köpa en sån, för jag vet ju inte nu vilken storlek jag kommer att ha och så. Vi har ju fått många bra tips på bra bh:ar/sport-topar, så jag ska kolla runt efter dem och prova mej fram vilken jag trivs bäst med. (Är eg. ingen bråska för mej - ska inte ha nån bh alls i 3 v. efter op. p.g.a. anatomiska implantat.)

((Kram))

((Kram))

• Abra

Ang. bh.ar efter bröst op. så har jag följande att rekommendera efter att ha gjort en hel del efterforskningar i ämnet (de med 3 utropstecken efter har fått särskilt bra omdömen):

¤ Champion, "Action shape Top" (450:- ), bäst i test, lätt att reglera i axelbanden och runt livet, med kardborrereglage i axelbanden, och sitter superbra - brösten rör sej knappt alls! !!!

¤ Swegmark, "Active" (bara 270:- ), oxå jättebra resultat i tester, 'andades' bäst i ett test, är bekväm och med vanlig bh-knäppning och spännbara, vadderade axelband!!!

¤ Triumph, "Tri Action Sport Star", en slät och skön sportbh som går lite längre ner

¤ Triumph, "Tri Action Fitness", en mjuk, FRAMKNÄPPT sportbh

¤ Triumph, "Tri Action Workout", en sportbh med breda axelband och ett brett, elastiskt band under bysten

¤ Triumph, "Tri Action PowerMove", en 'smart' sportbh med brottarrygg

¤ Calvin Klen, "perfectly Fit Wireless" (399:- ), en snygg och skön vardagsbh!!!

¤ Triumph, "Loretta soft", en mjuk bh UTAN bygel och "Soft Sense", en mjuk, formpressad bh MED ("dold") bygel

Lyck till med att hitta den rätta just för dej!

((Kram))

• kanelbulle

Hej allihop.

Nu är det tre dagar kvar för op på VK för mig. Har kännt mig helt lugn har ju två små som lyckas hålla mig igång från morgon till kväll så att jag inte hinner fundra, men i går kväll blev jag sjukt nervös. Fy hoppas allt går bra.. Känns lite bättre på morgonen. Nu har jag två dagars jobb som går i ett sen är det dax så jag hinner väl inte bli helt tokig innan.

Ang sport top måste man verkligen anväda dom jämt på dagarna? Går inte en riktigt bra bh utan byglar bra. Jag skall till Grekland i 3 veckor i slutet av juli och ja det är ju varmt där.

Kram

Abra: jag skall oxå till VK före er andra så glöm inte bort mig med

• KalasAnnah

Abra - jag ska inte operera mig på VK utan på PKC i malmö, men vem är petig :) tror dessutom att jag skrev fel innan om vilken typ av inlägg, det är inte anatomiska utan runda gelehallon.

Är det någon som vet ifall man får vara sjukskriven för detta? Jag ska vara ledig i 18 dagar efter op. sen hoppas jag att jag ska kunna börja jobba. har eget så jag har ju ingen direkt semester. men om det skulle vara så att jag behöver vara hemma för att det inte går helt som planerat kan man då sjukskriva sig? anmäler man sig direkt efter op, har nämligen 30 dagars karens. Tacksam för svar.

Ha en bra dag

• langelin

Norrlandsstinta: vad roligt att du oxå skall ha småa implantat. Jag har 190 cc, anatomiska under muskeln. Vi är tydligen lika långa å tunga oxå ;) jag e oxå 170 cm å ca 55 kg. Men jag hade inga bröst alls före op., verkligen ingenting! Nu är jag 70 cm under å 83 cm över brösten. Visst är dom små, men i och med att dom är "fylliga" och fina tror jag att dom ser större ut än dom e. Från sidan sett kan dom se riktigt stora ut.. Men framifrån e dom små ;)
    Jag ångrar inte att jag inte tog större. Skonsammare för kroppen med små inlägg och omgivningen märker ingenting :) Har du bestämt hur stora implantat du skall ta?

Före op. berättade jag åt min pappa, pojkvännen å bästa kompisen. Dagen efter op. berättade jag åt mamma. Straxt före och efter op. hade jag velat berätta det för flera personer men jag är väldigt glad idag att jag inte gjorde det! Värst har nog varit att hitta på ursäkter till varför man inte kan komma med på diverse aktiviteter. Men jag får ju ta igen det sedan...

Svar på tråden Bröstförstoring 9