• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • KalasAnnah

Hej alla glada
    ingen vidare midsommar, inte i skåne i alla fall, det regnar från sidan o blåser.
    Men det är inte därför jag skriver.

Tog lite bilder idag, för att se hur jag såg ut innan op, bara sex dagar kvar nu. När man ser bilderna känns det som om man verkligen inte har några bröst alls, mycket beror nog på att jag svankar så himla mycket, har aldrig tänkt på det direkt, men eftersom jag svankar så trycks ju hela överkroppen ut, även revbenen under brösten så de ser nästan ut att vara lika höga, ja ni fattar nog vad jag menar. Läkaren sa att jag har något välvd bröstkorg, utåt alltså och detta kommer att synas mindre efter op, så det känns ju skönt.

Undra hur noga det är med att man inte ska äta vitlök, där jag ska göra min op har de inte sagt något om att man inte ska äta vitlök innan eller efter. Vad tror ni?

Ha en trevlig dag

• kanelbulle

Hej alla nu är jobbet gjort. Hi Hi

Ni som skall till VK kommer tycka att det är så trevligt. Helt klart rätt ställe vilken proffsig personal. Glad att jag valde VK.

Det jobbigaste är att vara så handikappad och att tänka på att man skall vara försiktig. Jag är redan deppig av att sitta hemma.

Snuttungen du har ju barn och gjorde detta. Hade du verkligen din man eller hjälp hela 3 veckor??

Hej Svejs.

• rosali1

Abra: Jag hade inte stora bröst innan, utan ganska normalt små, min 70C var lika stor som en 75B. Men det beror vad man jämför med..
    Och nu så är dom inte heller jättestora utan bara fylliga.
    Så jag är inte "2 bröst som är ute och går".

Om du vill ha en full 75C, så är det ungefär som en liten 75D vilket jag har ;) 75D=70E.

Stirra er inte blinda på bokstaven!!

Först så är brösten stora tycker man, sen blir dom mindre när svullnaden går ner och så helt plötsligt så växer dom igen när muskeln släpper :) Så kom ihåg att ta massa bilder på förvandlingen :)

Jag har nog haft ganska samma storlek hela tiden (eftersom mina bröstmuskler var ordentligt utstrechade), men annars så släpper muskeln efter nån månad..

Man kan ta nåt glas vin och så efter ca 1 vecka efter op, bara man inte blir berusad (då blir man oförsiktig).

Det med träning.. Tänk själv, har ni en "tajt" muskel innan op och ni stoppar nåt innanför det (implantatet) självklart så stretar ju muskeln emot och vill hålla implantatet hårt pressat inne, medans implantatet vill "komma ut till sin rätt" och pressar muskeln framåt.. Om däremot muskeln är strechad, så pressar den inte lika hårt mot implantatet.. Svårt att förklara i skrift, men hoppas ni förstår ändå :)

Ni har väl sett hur en op går till? Det används ganska mycket våld för att skapa fickan och för att få implantatet på plats.. Rekommenderas inte att kika på före op :) men efter..

Misha**: Din kille har så rätt så :)

Kram

• snuttungen

Kanelbulle,

grattis till dina nya kompisar! Visst är det skönt att äntligen ha tuttar!
    Till din fråga, nej han kunde inte vara hemma alla de 3 veckorna, men 1:a veckan fick jag heltidshjälp av honom, och vecka 2 - 3 var han mestadels hemma, men jobbade ca 2 - 3 dagar/vecka. Jag gjorde helt enkelt så att jag satte mig på golvet med minstingen när han ville kramas, så fick han själv krypa upp i min famn. Grytor och kastruller hade min älskling ställt fram innan han åkte till jobbet, sen tog han hand om disken när han kom hem. Jag fuskade nog lite i alla fall med lite för tunga lyft, men det verkar ha gått bra. De är snart 2 månader och jättesnygga, jag är så nöjd och känner mig så fin.
    Det där med deppig av att sitta hemma, det känner jag också igen. Jag är en sån där som nästan alltid pysslar med något, så jag tyckte det var jättejobbigt att vara "bänkad". Men du, trösta dig med att det går fort. Efter 2 veckor kände jag mig pigg och alert och kapabel igen, men då var jag ju tvungen att hålla mig i skinnet 1 vecka till, vilket kändes jättesvårt! När 3 veckor gått levde jag som vanligt igen, men lyfter försiktigt när det är tunga saker.
    Ha tålamod Kanelbulle, 3 veckor går fort!

Fråga gärna om du undrar nåt mer!

Glad midsommar!

Suss

• Bröllopstokiig

Misha**: Det låter rimligt det du skriver om träning. Själv har jag som sagt legat väldigt lågt med träning i 2 v. nu, tränade Body Pump 12:e juni och igår, plus Body Balance 17:e och 19:e. Ska ju op mej på VK nu på mån, så då är det 4 dagar sen jag tränade Body Pump. Hoppas det inte är nån fara. (Har 8,5 kg på bänkpressen i "Pumpen", plus att det iofs är många armhävningar oxå.) Ska komma ihåg att stretcha mkt innan op - hur mycket och ofta rekommenderar du?

KalasAnnah: Inget kul med regn idag nej. (Jag och min sambo ska till min brors familj och äta god mat - han är kock-, spela spel och så, så det blir nog trevligt iaf.) Ang. vitlök så kan man äta det innan op, men ska undvika det 2 v. efteråt pga att det förtunnar blodet och kan fördröja läkningen. Så säger de på VK iaf.

kanelbulle: Tack för de orden!! Så kul att du är nöjd, och att jag ska dit nu på mån. för op med! Gör det mkt ont efteråt??...Berätta allt!! Vad får man äta där? När och var?... Kan man ha typ spray eller vax i håret innan op, eller är det "förbjudet"?...(Fåfäng fråga, jag vet - men jag är lite fåfäng av mej serru'! Hade väl inte gjort en sånhär op annars iofs! )

rosali1: OK, ska inte stirra mej blind på en boklstav mer! Tack för din info om hur brösten "utveckas" efter op, är bra att veta! Usch, nu skrämde du mej lite med hur de "gräver" i muskeln för att hitta en fick bakom... Låter inte trevligt precis... Vill inte tänka på sånt nu innan... TUR att man är sövd iaf!!

snuttungen: Hur gör man med handling, tvätt, matlagning, disk och så de första 2 v. efter op? Hur gjorde du och ni andra här för att klara det vardagliga praktiska?... Min sambo jobbar nämligen heltid dagtid, så jag måste ju ordna en hel del själv iaf på nåt sätt om dagarna.

TACK FÖR ATT NI FINNS HÄR, och delar med er så frikostigt av era erfarenheter, tankar och råd!! En stor (((KRAM))) till er alla!!

• kanelbulle

tack för svaret snuttunge. Det kommer bli riktigt svårt att hålla sig i skinnet. vi får väl se hur det går.

Abra: Man tar det lugnt och läser till det är dax för op. Fick en ansikts massage innan skönt. Sen så går det så fort man får en spruta och vips vaknar man med ett tryck över bröstet och så var man klar. Det var svårt att hålla sig vaken men jag mådde inge illa utan slängde i mig en macka kaffe och nyponsoppa det var efterlängtat. Låg uppe på uppvak ganska länge till kvällen sen åkte man ner till sitt rum där läste jag lite tidningar osv
    var nog ganska pigg men det är klart det gör ont mest muskel värk faktiskt. Men bättre redan dagen efter. Men det är ruskigt individuellt kan jag säga. Det var inte alla som var så pigga.

Nu skall man bara härda ut den här läk tiden och ja jag har svårt att bara sitta och jäsa.

kram fråga mer om du vill

• Soulsistah

Hej alla!
    Gjorde min op i måndags, 325 cc geléhallon. Det borde ge mig ungefär..75 c tror jag.

Sitter nu här hemma och har..ganska okej ont :)De första dagarna var jättelätta, men igår började min bh trycka mot en nerv ( min amatörmässiga åsikt) och jag kunde inte röra mig...är bättre idag, men sitter mest stilla :)

Opererade mig på citadellkliniken av Tuve Mårtensson, någon av er som haft samma läkare? Tyckte annars att citadellkliniken var underbar, fräsch, jättetrevlig personal och jag ville inte åka hem därifrån :D

• snuttungen

Abra,

man klarar det mesta själv av "hemmajobb", laga mat är ju inte så tungt, men min älskling ställde fram grytor och kastruller åt mig de dagar han var tvyngen att jobba, och sedan diskade han dem när han kom hem. Jag lyfte aldrig grytorna från spisen, utan lagade maten och la upp på tallrikarna vid spisen och lät dem stå sedan. Tallrikar och glas plockade jag in i diskmaskinen, de är ju inte så tunga. Lägga in en tvätt gick också bra, sedan plockade jag plagg för plagg och hängde upp. Kan tänka mig att tvätten blir ett problem om du bor i lägenhet och måste ta dig till tvättstugan. Då måste du nog ha hjälp. Jag fuskade med 1-kilosgränsen och drog runt dammsugaren ett par gånger när min gube jobbade, för jag avskyr att trampa runt i gräs och grus vilket blir resultatet när man har 3 småkillar som leker i sandlådan och trädgården och springer ut och in. Spelar ingen roll att de tar av sig skorna i hallen, de har ju sand i alla fickor och veck på kläderna, hi hi, hur GÖR de??? Annars tyckte jag det gick bra med att fixa hushållet, om man bara tänker sig för och inte lyfter för mycket.
    Det där med att handla får du nog överlämna till din sambo. Han får väl handla på vägen hem från jobbet, eller så får ni storhandla så det räcker hela veckan, dvs du följer med och pekar vad ni ska ha och han packar och bär hem.
    Lycka till nu, det kommer att gå jättebra, bara du tänker ett steg längre och din sambo hjälper så mycket han kan.

Kram kram

• snuttungen

PS Jag höll på att bli galen på min älskling ett par gånger i veckan, för jag tyckte det kändes som att han jagade mig med en fåtölj för att jag skulle sätta mig ner och ta det lugnt.
    Och förresten, 1:a veckan hade jag inget emot den där fåtöljen, för då var jag rätt trött och sov ett par gånger på dagen också, kroppens sätt att återhämta sig förmodligen.

Kramis

• kanelbulle

Hej hej. Idag är det dag 3 eller dag 3 1/2 nu får man äntligen hoppa in i duschen.

Idag känner jag mig som mig själv i huvudet igen har varit lite groggy ända tills i går kväll, då jag satt i soffan och kände mig ganska klar i knoppen igen.

Antar att det tar tid för kroppen att göra sig av med allt lugnande och narkos rester mm.

En sak till vilket trevlig resultat. Det är ju jätte fina redan. Underbart. Förresten så blev det 350 cc som jag hoppats på.

Svar på tråden Bröstförstoring 9