• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • norrlandsstinta

Hej på er alla!

Upptäckte denna sida idag och kan bara inte sluta läsa, fantastiskt informativt. Ska själv operera mig på VK 28/6. Pendlar mellan att känna mig helt lugn och totalt utflippad. Vad håller jag på med...? Fast jag vill verkligen detta.... hoppas jag!? På konsultationen med Charles kom vi fram till 195 cc, anatomiska men minns ej om det var FF el FL eller allt vad de nu heter. Han var försenad och mycket stressad även på min konsultation.

Langelin. Ska ha ungefär lika stora (små) inlägg som du. Är supernyfiken på dina proportioner. Själv är jag 170 cm och väger ca 55 kg. Har nu liten 75 A och önskar 75 B. Vad har du för mått under bröstkorgen och över brösten efter op? Börjar fundera över om 220 vore mer lämpligt för mig. Förvirringsstadiet som sagt... Var opererade du dig? Vilka sorts inlägg? Blir fantastiskt glad om du svarar.

Kram till er alla som gett så himla bra råd!!!

• rosali1

KalasAnnah: Ta massa bilder före, i bh, bikini, toppar och även nakna :)
    Det är jättekul att sen efter op jämföra bilder.. Och då ser man skillnaden på ett jättebra sätt..

Squirrel: Jag är opad av Jan och är jättenöjd med resultatet. För min del blev det 300cc hp och det resulterade i en 70E (hade 70C före).

Din julafton behöver inte bli en pina, men du kommer att vara stel och du ska strunta i julglöggen :)
    Din kurs måste du vara ifrån ganska länge eftersom man använder sig säkert mycket av armarna och bröstmusklerna där (kan jag tänka mig), tyvärr..

Kram

• kanelbulle

Hej nu behöver jag ett bra råd från er som redan är opererade.

Vad fick ni på er på överkroppen när ni skulle åka hem, hur ont har man kan man dra på sig en topp eller det något man knäpper fram till bättre.

Är alldeles rådvill ang vad jag skall ha på mig.

Tack på förhand.

• snuttungen

Hej alla,

I'm back! En vecka på Mallis var underbart skönt, men pust så varmt det har varit... Har känt mig supersnygg i bikini med mina nya kompisar! Vilken härlig känsla att kunna ha en bikini utan inlägg!

Abra,

du undrade tidigare om jag inte hade ont alls... Nej, jag har inte ont alls, men jag kan känna att det känns, hmmm inte ont och inte direkt obehagligt, vet inte hur jag ska beskriva... det känns helt enkelt om jag lyfter tungt långt ifrån kroppen, typ med sträckta armar, eller om det blir ett häftigt ryck.
    Annars har jag lyft väskor från rullbandet på flygplatsen utan problem, hoppat och simmat i poolen på Mallis osv.
    Jag har inte ont, nej, men jag känner att det tar emot kanske är bästa beskrivningen, i ärren om jag är alltför oförsiktig.

Mina nya tuttisar är alltså 7 veckor nu, gjorde min op 26:e april på VK.

Kramisar

• Normalliten

Hej igen :)

Abra: Jag la in 300 cc runda geléhallon under muskeln. Innan hade jag 70-75 -----a och nu har jag en 70D el 75C (beroende på märke och modell). Innan barnen hade jag en 75B och var nöjd med den. Jag är 161 cm och väger ca 50 kg.
    Jag har inte så tunga vikter på BP:en då jag är ute efter fast kropp, men inte så mycket muskler. Är 41 år gammal och har tyvärr börjat se tendenser på att huden börjar tappa sin elasticitet

Kanelbulle: När jag åkte hem från kliniken tog jag på den sportBH som jag köpt på kliniken. Det är en Champion som är helt utan sömmar. Den kunde jag inte sätta på mig eller ta av mig utan hjälp! Därför använde jag den första tiden en sportBH som jag knäpper fram (Fila). Beroende på var man opererar sig och vilken typ av inlägg man har brukar ju en del kirurger rekommendera bygelBH medan jag t ex inte ska ha bygelBH alls förrän efter 6 mån. Undantag görs när jag är på fest eller har kundpresentationer (känner mig inte bekväm när jag står inför kunderna och har vårtstånd ;) vilket jag har ofta efter op), men jag ser då till att bygeln inte ligger mot ärren som jag har under brösten.

Björk00: Fråga din kirurg hur länge du ska vara tejpad. Jag ska vara tejpad 6 mån, men det är inga som helst problem med bikinin - tejpen sitter under bikinin och syns inte alls (trots att jag fortfarande använder den breda tejpen och inte har gått över till den smala ännu).

Min op gjordes dagen före Snuttungens och jag håller med om känslan. Har inte alls ont, men känner av dem. Det stramar emmellanåt lite i såren (som fortfarande inte har läkt helt) och det är inte förrän den sista veckan som svullnaden på ena bröstet lagt sig. Nu först känner jag att jag kan se/förstå hur de kommer se ut när de är "färdiga".

Må gott

• kanelbulle

Tack normalitet för svaret men jag skall tydligen inte ha någon bh alls första 3 veckorna och ja tänkte inte åka naken hem så jag undrade mest ang tröja alt blus eller nåt. Åh andra sidan kunde du inte få på dig sport top själv lär ju blus vara att föredra faktiskt det eller nåt som knäpps.

hej svejs

• norrlandsstinta

Hejsan, är nyfiken på vad ni berättat till folk i er närhet om er operation.

Jag har bara berättat för de allra närmaste (5 st) och vet inte hur många jag kommer att säga det till. Trivs samtidigt inte när jag går runt med "osanning" men å andra sidan är ju detta bara min ensak. Lite samma sak som att diskutera pengar på banken t ex... tycker inte riktigt andra har med det att göra. Är lite rädd att om man berättar för alltför många så associerar de alltid till "hon med silikontuttarna" när de tänker på mig. Samtidigt så står jag för vad jag gör. Hur resonerar ni? Många tankar nu när det bara är tio dagar kvar till op-dagen.

Trevlig helg på er!

• KalasAnnah

norrlandsstinta - jag har berättat för min familj, mina arbetskamrater(2) och några kompisar. Men tyvärr har inte alla fattat att det inte är något som jag inte ville sprida ut hur som helst, utan de har berättat vidare. Men men sånt som händer. Jag står ju helt klart för att jag ska göra en op men det hade ju varit skönt om inte alla visste, så det inte blir "hon med brösten"

Har valt att inte berätta för min mans familj, inte för att jag tror att de skulle ha så jätte mycket emot det, utan mest för att inte sprida det så mycket.

Nu är det bara 12 dagar kvar, börjar bli lite smått nervös, men det hör väl till. De ska ringa från kliniken i nästa vecka o berätta när jag ska dit, från när jag ska fasta etc. känns liksom mer på riktigt nu när det verkligen börjar närma sig.

trevlig helg

• rosali1

Kanelbulle: Jag hade på mig ett linne som jag drog på mig underifrån och en luvtröja med dragkedja..

En tröja som man måste dra på sig över huvudet är inte att rekommendera, man är nämligen ganska stel i armarna..
    Lycka till!

• Björk00

Hej!

Normalliten, tack för ditt svar, då kanske jag kan visa mig på stranden och i linne iaf, de e så många små praktiska frågor som snurrar i huvudet.

KalasAnnah, jag har 18 dagar kvar e helt sjuk nervös ena sekunden nästa iskall och tredje helt övertygad om att få kapselbildning för att till slut bara längta, Konstigt;) du har säkert berättat flera gånger men var och vad skall du lägga in?

Några fler som vill vara med på "pepptåget mot nya bröst sommaren 2007?

Em

Svar på tråden Bröstförstoring 9