Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Emma1978: Du kommer att känna dig ordentligt återställd efter två månader, så oroa dig inte! Ha ett underbart bröllop!
Hej mina vänner!
Nu har jag bara lite mer än 1 vecka kvar till min operation och har inte bestämt ännu hur mycket jag ska lägga in:( 225 eller 250cc. Tror jag läste att det var någon innan som hade lagt in 190cc e du nöjd? jag har 75a nu och vill ha 75b typ;) e lite orolig att 225 blir som två bollar alltså inte naturligt. Någon som har några kloka ord på min något krokiga väg fram.
Har en liten fråga till.. Ni som redan har opererat er, hur mådde ni efter 1 vecka? ska nämligen träffa några gammla kompisar helgen efter och de vet inte om min operation, några kloka ord här med?
Tack för allt så länge
Så va det klart då - op alltså!! Så skönt att iaf ha det bakom sej!
Op mej igår på VK: 375 ml anatomiska geléhallon FF, soft touch.
De känns faktiskt mindra än vad jag trott de skulle bli (jag hade 80 A-B innan op), och de står liksom rakt ut som 2 svullna projektiler! Jag har en bred, vit tejp-kompress (ca 10 cm brett) rakt över bysten, och 3 tejpbitar på stygnen under brösten. Detta fungerar som en slags stöd-bh, och den breda,vota tejpen ska jag ta bort 1 v. eftreråt (på mån), och tejpen under brösten samtidigt som jag tar bort stygnen (och 3 v). Man kan tydligen lätt ta stygnen själv hemma, med steriliserad sax och efter särskilda instruktioner jag fått reda på. Det är oxå superviktigt att inte lyfta tungt på 3 v., inte anstränga sej fysiskt heller under den tiden, samt utföra ALLA rörelser jättelugnt och sakta - absolut inte snabba, ryckiga rörelser. då är risken större för kapselbildning och inre blödningar.
Man får f.ö. gå "rumpgång" i sängen då man reser sej upp, , och använda magmusklerna. Man ska inte lyfta sej med armarna, för då tar det emot i bröstmuskeln och påfrestar den onödigt mycket, vilket gör ont och känns obehagligt. Alla rörelser där br.muskeln är involverad är obehagliga och ömmar mkt, som att knäppa en knapp, skära kött, öppna en mjölkliter, skala potatis - t.o.m. skratta, gråta och snyta sej gör att det ömmar till rejält! Så det gäller att hålla sej allvarlig!
Annars va det helt unbderbart på VK - rekommenderas verkligen!! Jag delade rum med en jättegullig tjej, vi fick ansiktsmassage och mask etc innan i ca 30 min - jättehärligt! Men tyvärr får inte alla det, utan det är i mån av tid, om tjejen som gör det inte har kundér på sin salong i Sthl city. Så vi hade tur då!
VK ser ut som ett SPA, känna som ett SPA, och har helt fantastisk personal som servar en dygnet runt med smärtstillande, stretchinstruktioner, vadhelst man vill dricka och äta (ja, nästan vad som helst iaf! Frågade inte om gåslever! ), det är typ "fågelkvitter/vågskvalp-musik i bakgrunden i alla rum (utom just opsalen då förståss), t.o.m. i hissen.
På rummen fick vi en liten fin nät-påse med brun kirurgtejp (hudvänligare, går inte att köpa på Apoteket konstigt nog, sa de) som ska räcka 6 mån, ansiktsprejvatten med rosendoft och 2 prover av en lyxig dag-och nattkräm med kaviar (!).
Jag hade med mej alldelas för mkt saker - man får ju tofflor, framkväffp nattlinne och morgonrock där, plus att de har en massa tidningar där. Och härlig musik spelar de ju alltid, så den musik jag hade med kom aldrig till användning.
Man får även värktabletter och pencillin för ca 10 dagars förbrukning med sej hem. Själv tar jag tabletter kl.8,14 och 21, samt på natten 1 stor Alvedon (1g) vid behov.
De säger att första dygnet är värst, och det stämmer nog.
Jag tror f.ö. att mina bröst nu ser ut och känns som "2 ömma och svullna projektiler" pga att de börjar svullna mkt (svullnaden är som värst 2-4 dygn), är tejpade "neråt" med den breda,vita tejpen, och att de inte påverkats så mkt av tygndlagen än, för att bröstmuskeln inte "släppt" än heller. Längter till om 3 v. då stygnen är borta, och brösten inte är lika ömma längre, hoppas jag.
Fråga bara på om ni undrar över nåt mer!
Nu ska jag se på "Allsång på Skansen" och sen "Morden i Midsumer"! Riktig sommar-TV!
((Kram))
Abra Hej vad kul att du skrev, tänkte faktiskt på dig för några timmar sedan och hoppades att allt hade gått bra och hoppades på en uppdatering, kul att läsa hur det gick för dig. Låter ju som om allt gick som det skulle och att VK är ett bra ställe. Skriv gärna igen och berätta, är super nyfiken.
känns det stort? eller bara väldigt ovant?
För min del är det dax på torsdag, spännande. Har börjat kolla igenom min väska, känner att man nog har packat för mycket, så ska nog ta bort lite. ska ju trotts allt bara vara borta några timmar.
Jag är inte speciellt nervös, utan vill bara att det ska bli gjort. Men fattar fortfarande inte om vi har bestämmt storlek eller inte. men det får vi väl se då, vi vet ju ungefär. men jag är typen som tar ut allt i förskott och oroar mig massor innan, sen visar det ofta sig vara helt i onödan. så jag försöker att inte tänka på op för mycket, tur jag har massor att göra på jobbet, så jag bara kan hoppa i säng när jag kommer hem i morgon kväll, ska åka hemifrån sex på torsdag morgon, skönt att få det gjort tidigt så man slipper gå o vänta.
Hej igen på er kära "boobis-vänner"!
Snälla - är det nån som kan svara på unjefär när "steg 3" sker i "bröstutvecklingen efter op"?
Och då tänker jag mej stegen såhär (när implantatet är bakom muskeln):
1) Brösten är väldigt svullna dag 3-4 efter op
2) Svullnaden har lagt sej och de verkar lite mindre
3) "Bröstmuskeln släpper"/slappnar av och brösten verkar lite större igen
Förstår ni vad jag menar? Ni som lagt in implantat bakom muskeln för en längre tid sen - när unjefär inträffade "steg 3" då alltså???
((Kram))
.. "är väldigt svullna dag 2-4" menar jag i ovanstående jag skrev! För mina är så svullna och ömma idag, det känns typ som lokalbedövning i hela brösten och de är varma och hårda! Men jag tror storleken och formen blir bra i slutändan ändå.
KalasAnnah: Stooort lycka till på torsdag!!! Du kommer att bli så nöjd - det är jag övertygad om!! Du måste oxå skriva en massa sen om hur du upplevde det - lova!!
När jag va på VK kändes det så "overkligt" på nåt vis - som att jag va i en dröm unjefär, och att jag skulle vakna när som helst! Det va ingen mardröm alltså - bara en stark "overklighetskänsla" - inget man gör varje dag precis! Har nästan inte fattat det än tror jag... Väck mej nån!
((Kram))
Ang. mens så hade jag och min rumskompis oxå mens under op-dagen, men det spelade ingen roll. bara att ha en tampong i, och komma ihåg att byta den sen. Visst blir det extra krångligt, men det är inga problem annars. Typiskt bara att man ska ha DET mitt upp i allt oxå - men så är det att va kvinna tydligen!!
Hej Abra!
Va roligt att höra ifrån dig:) och jag håller tummarna för dig KalasAnnah på torsdag. Börjar själv bli riktigt nervös... frågan, gör jag rätt ekar ju i huvudet typ hela tiden. Abra känns de otäckt att sövas jag e nog mest nervös över narkosen just nu, skulle du vija berätta lite om den?
Kram o god natt
Björk00: Narkosen är det absolut minsta du behöver oroa dej för - känns absolut ingenting1 Jag har blivit sövd för en annan op för ca 10 år sen, och då hade jag kanyl på handen och andades in narkosen genom en liten mask, men den här gången låg jag bara på en brits med armarna ut (som jesus på korset ), och de mätte blodtrycket när jag låg där, la olika "grejer" på min kropp som skulle mäta olika saker under op, och sen satte han in narkosemedlet i en kanyl jag hade i armen sen tidigare under fm, då jag fick dropp (alla får väl det tänker jag, i samband med op) - det va alltså ingen mask jag skulle andas i ens - utan jag skulle bara andas djupa, vanliga andetag. (Jag hade fått värktabletter innan i förebyggande syfte, och de vlev man lite skönt dåsig av oxå.) Och sen vips (!!) bara så låg jag i min säng i uppvakningsrummet, som jag låg i innan op oxå. Op tog ca 30 min, men jag sov i ca 2,5 timme. När jag vaknade va jag helt groggy, och allt kändes overkligt.
Fråga gärna mer om du vill!
((Kram))
Det är så konstigt detta med BH storlek och inplantat storlek.
En jag känner valde 315cc Anatomiska "Gelehallon" implantat och hennes bröstbredd är 13 cm.
Hon fick en BH storlek från A 75 till stor c till mellan D medans jag läste bla här på nätet en som satte in 270 och också fick samma BH storlek C/D hon hade också A 75 från början.......
Vad har ni haft för BH storlek från början och vad har ni nu när ni stoppat in "Gelehallon" anatomiska???
Någon som haft BH storlek A och stoppat in ca 315 "gelehallon" anatomiska vad fick ni för storlek?.....