Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Langelin,
det var så lite... Det där med bilkörning tyckte jag också var smått obehagligt i början. Ettans och tvåans växel alltså! 3:e veckan gick det bra igen tyckte jag, och nu när det gått 4 veckor och 2 dagar så är det som vanligt, inga problem.
vanilj70,
jag sover på sidan sedan 1,5 vecka tillbaka. Började med att stoppa in täcket under som stöd, men nu går det bra. Jag känner ju implantaten om jag lägger mig för mycket på dem...så sida/mage är inte skönt, men bara på sidan går bra.
Kram på er.
langelin: Jag tyckte också det var jobbigt att växla i början. Speciellt att lägga i ettan och ibland tvåan. Ett litet tips som jag tyckte fungerade bra var att varje gång jag var tvungen att stanna så la jag i ettan med vänster armen, det gjorde inte alls lika ont.
Nu har jag dock inga problem alls att köra bil.
Hej på er!
Tänk va ni bara är så bäst när ni delar med er av era olika erfarenheter, tips och råd - helt oumbärliga! Härligt forum det här!
Nu på mån ska jag på konsultation på VK. Jag har haft 3,25 dl ris (eller rättare sagt "bulgur"/småkorningt vete) i nylonsrumpor i 1 vecka nu, både på jobbet och på träningen - för att kolla hur jag trivsa med den mängden, hur det känns och funkar i vardagen. INGEN har märkt nån skillnad - iaf inte tittat mer än vanligt eller sagt nåt - fast jag har åtsittande kläder då jag tränar. Sen har det inte känts för tungt och "skumpigt" då jag tränat - så jag har bestämt mej för att 325 ml passar mej bra - PLUS 50 ml (=0,5 dl) som man får lägga till om man har implantatet bakom bröstmuskeln, alltså = 375 ml silikon. Är det så man kan beräkna? Att 50 ml "går bort" bakom br.muskeln? Nån som vet säkert?... Sen tar jag som sagt med bilder, och även mina "rispåsar" - för att visa Charles hur jag vill att det ska se ut, och INTE se ut (som 2 stora bollar). Är ju så viktigt att man får rätt form och storlek - så man inte ångrar sej sen efteråt. Inget litet beslut detta!!
((Kram))
Abra: På mig stämde det med ristestet :) Jag gick med 2,5 dl ris och mina implantat är 300cc och jag har mina bakom muskeln.
Det där med växling :) Jag har fortfarande lite problem med ettans och tvåans växel, men jag tar vänster arm till hjälp. Greppar tag i höger underarm, så går det utan problem :) Nu går det så automatiskt att jag inte ens tänker på det, haha..
Kram
Detta med storlekarna verkar olika. Jag menar en jag känner stoppade 300 gelehallon och gick från A70 till full B(hon har stoppat in bakom muskeln)
så hur kan det komma sig att vissa går frånA-B och Vissa från A-D?
Dum fråga kanske? :)
Swing: Ytterligare en BH-fråga.. :) Den Stay in Place du springer i - är det den som heter Supersport A-C(gamla Zipper) eller Supersport C-E (gamla SuperZipper)? Vilken storlek har du? Jag ska ju snart börja springa och tycker inte att de sportBHar jag använder till vardags är tillräckligt tajta för att ha när jag springer. Vill att det ska sitta åt ordentligt så det inte "skumpar" för mycket. Vill ju sköta om mina nya kompisar
rosali 1: tack för ditt svar, känns bra att det stämde på dej iaf! Och får som sagt lita på min kirurg - han bör ju kunna det här.
Sommar 2000: Jag vet inte vad det beror å - men alla är vi ju olika och har helt individuella förutsättningar, det spelar nog stor roll. Vad har du gjort/ska göra "i bröstväg" då?
((Kram))
rosali 1: Hade du mycket ont efter op? Hur känns det idag? Länge sen du opererade dej? Vart gjorde du det?...
((Kram))
Abra: Min operation var för 8 veckor sen på PKI i Malmö.
Jag hade knappt ont :) Visst var man lite stel, men inte värre än så.
Mina nipples kan ömma lite ibland, men annars känns det som före min op.
Jag är verkligen nöjd med resultatet och det blev en 70DD/E och före hade jag 70C.
Kram
Normalliten: Det är den sistnämnda jag har, f.d. SuperZipper storlek M. Den köpte jag till operationen. När jag springer har jag en Stay In Place för D-kupa i storlek S. Mycket besvärlig att klämma in brösten i, men sen sitter allt stadigt på plats. Om det inte är för varmt har jag gärna min SuperZipper ovanpå för extra stöd, och så stoppar jag ner MP3-spelaren mellan dom! Jag vill ha mina bh:ar tajta och hör verkligen inte till dom som gör det klassiska misstaget att använda för stor omkrets och för liten kupa
Champion har flera sport-bh, varav nån som lär vara väldigt bra i flera tester. Kanske ska prova även en sån? Huvudsaken är att det inte är något med formsydda kupor och en massa sömmar, hakar och jox. Jag vill ha det enkelt.