Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
KalasAnnah: Jag har lagt in under bröstmuskeln och snitt under brösten. Efter 2 veckor var jag nästan tillbaka i normal form, efter 18 dagar fick jag kommentarer (av de som vet att jag opererats) som sa "-Du är ju som vanligt igen!" så det märktes skillnad även på de 4 dagarna mellan 14 och 18... Som jag förstått det är det väldigt individuellt och är svårt för mig att säga hur du kommer må. Det ska även tilläggas att jobbar på kontor och inte har ett yrke där det krävs fysisk ansträngning... :)
Lycka till!
KalasAnnah
jag tror du fixar jobbet efter 18 dagar. Mina är 3,5 vecka nu och det enda som tar emot är att sträcka sig långt åt sidorna eller högt upp. Du får väl ta en extra fikapaus eller nåt.
Kramis
Morrn morrn!
Så har man jobbat natt igen då! Skönt att va hemma!
Jag har ett fysiskt tungt jobb - plus att jag tränar väldigt mycket, har makerade, starka muskler och är allmänt vältränad.
Träning är min stora passion, och därför är jag VÄLDIGT oroad över detta med att plasera implantatet BAKOM bröstmuskeln! Har hört en massa "skräckhistorier" om det - och speciellt om träning efteråt. Som att det ALLTID kommer att göra ont att göra bl.a. armhävningar, att implantatet lättare kan rotera, få kapselbildningar och att implantatet ser onaturligt och ojämnt ut då man spänner bröstmuskeln.
Ni som tränar mycket och har implantatet BAKOM br.muskeln - hur upplever ni att det är att träna efteråt? Kan ni t.ex. göra armhäningar utan att det gör ont när det gått mer än 6 mån efter op.??
SÅ tacksam för svar!!! Konsultationen närmar sej med stormsteg, och jag vet att Charles på VK helst lägger BAKOM br.m....
Ha en bra dag allihop!!
((Kram))
Hej Abra
Jag har ganska mycket erfarenhet, -93 lade jag in koksaltsinplantat under bröstmuskeln efter 3 månader hade brösten kasat ner så de inte längre satt under hakan de var både jämna, snygga i formen och såg väldigt maturliga ut inga komplikationer. Mitt ena implantat sprack -98 under tiden jag ammade mitt andra barn men då vi planerade barn nr tre valde jag att ta bort implantaten. -02 när jag ammat färdigt barn nummer tre satte jag in gelehallon anatomiska framför bröstmuskeln, nu har jag fått uttöjt skinn kapselbildning på båda sidorna implantat som syns jättetydligt de rör sig också så mycket att jag ofta har ont. Därför skall jag nu ta bort dessa ersätta dem med runda gelehallon under muskeln. Jag skall dessutom göra ett lyft då mina nuvarande implantat har streetchat sönder huden, har inget häng men huden har förlorat sin stuns.
Jag har tränat med båda mina implantat och inte lidit av dem när sex månader gått har jag inte haft någon begränsning alls redan efter tre månader tränade jag överkropp och byst på halsfart.
Lycka till på konsultationen.
ennasus: Tusen tack för ditt uttömmande svar!
Så du menar att det INTE gjort ont att göra t.ex. armhävningar eller lyft med vikter uppåt och åt sidorna, då det gått 6 mån. efter op? Har jag förstått dej rätt då?...*hoppas!!*
Kunde du alltså börja träna bröstmuskeln igen lite i taget redan efter 3 mån.?(Men man ska dock vänta tills 6 mån. med att göra armhävningar, har jag hört)
Stämmer ovanstående så blir jag mycket lugnare!!
Då tror jag att jag ändrar mej - IGEN - , och vill ha implantatet UNDER bröstmuskeln. Och då anatomiska geléhallon, soft touch. Sen vilken "profil" (form) jag ska ha, det litar jag på att Charles rekommenderar rätt, utifrån de bilder jag ska ta med och visa.
Jag har nu kört "ristestet" och kommit fram till att jag vill ha 325 ml - plus 50 ml, som "försvinner" då implantatet läggs bakom br.muskeln, = 375 ml silikon alltså! Låter mycket i mina öron, mer ser proportionerligt och fint ut på mej. Jag har 80B nu, och skulle gissa på att jag får en fyllig C-kupa, eller liten D.
((KRAM))
adreatica: Så att vi visst ska ha i 375 ml båda två - sammanträffande!
Vart ska du op. dej? Och vad har du för mått etc. innan?
Själv har jag som sagt 80B, 1,76 och 70 kg, vältränad, atletiskt byggd och bredaxlad - vill få lite mer kurvor upptill bara . Ska op mej på VK (=Viktoriakliniken i Sthlm) 25/6, och på konsultation 28/5.
Min sambo betalar det ena bröstet (25.000:- ), och jag det andra (25.000:- till), skulle man kunna säga . Han är iofs nöjd med mej som jag är, och jag gör detta BARA för min egen skull. Känns sååå spännande och sååå pirrigt!!! Overkligt på nåt sätt... Att JAG ska göra det liksom! . Är väl inte riktigt klok!
((Kram))
Abra:
Om du lyssnar på din kropp och avryter/undviker rörelser,
lyft som är smärtsamma kommer det att gå bra. Smärtan är din kropps signaler och då vi är helt olika som individer kommer vi alldrig kunna följa givna mallar, utan var du lyhörd.
Gud jag stavar ju som en kratta
Hej på er.
Jag undrar om någon vet var man kan kolla upp en läkare om dom har någon anmälning på sej?
Hej!
jinna: Hsan 08-786 99 00. Tror att telefontiden är mellan 13-15. Kram
Abra: Var på min konsultation igår. Tog bara en halvtimme. Efter att ha kikat på qvinna.info och andra hemsidor kände jag inte att han sa något man redan visste(Dr. Liss alltså). Men det kändes bra annars, han kändes proffesionell. Roligt att titta på implantaten! Men väldigt svårt att bestämma storleken dock. Har en 50 ml skillnad på så när jag sa 400cc så föreslog han 375 i ena och 425 i andra. Nu är jag rädd att det kommer kännas för lite om det läggs bakom muskeln men tror inte att jag vågar mer heller... hmm.. svårt! Du får berätta om din konsultation sen :)
Många kramar