Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Hej
Mrsfrida, tusen tack för ditt svar.
kraaaaaaaaam
Abra: Jajjemen - andfåddheten går över:D Nu blir jag inte andfådd längre. Har just idag lite ont igen i vänster sida, men har nog varit lite oförsiktig sista dagarna :-O
Att köpa en Pilatesvideo och köra hemma tror jag blir jättebra. Powerwalk + löpning i 2 månader, sedan lite golf och styrketräning har jag tänkt få bli min "mjukstart" tillbaka till BodyPumpen och de övriga passen. Kommer fortsätta som vanligt när de startar igen efter sommaruppehållet, men håller mig till träning hemma och styrketräningen på gymmet tills dess... Kör redan nu sit-ups på mornarna
När är det dags för din op?
Normalliten: Jag är sååå tacksam för dina svar ang. träning och om det som bekymrar mej inför op!! Ovärderligt! Får jag fråga lite mer?... *hoppas!* Vad tror du om simning? Efter hur lång tid efter op tänkte du börja gymträna, och vilka muskler? Och efter hur lång tid börjar du med Body Pump?
Jag ska på konsultation 28:e maj (börjar närma sej nu! ) Sen ska jag op 25:e juni = mån. efter midsommarhelgen!
Börjar känna mej pirrig nu!! Fattar knappt att jag verkligen ska göra det - men samtidigt så VILL jag verkligen!! Vill få lite (mycket?... ) mer kvinnliga former till min annars rätt "muskliga" kropp, som jag eg. trivs väldigt bra med.((KRAM))
Hej igen på er alla goá!
Vet ni varför det kostar så olika med bröstimpl.op.???
På VK tar de ju hela 50.000:- (inkl. kapselförsäkring 3.000:- för 3 år)... Ändå känner jag mej nöjd och trygg med mitt beslut att op mej där.
Anatomiska är dyrare än runda. Koksalt är billigast. Sen tar klinikerna ut så mycket dom vill och behöver.
Många kliniker har ju egna, tjusiga lokaler och det kan ingå övernattning, försäkring och annat.
Andra läkare har mottagningslokal och hyr in sig på operationsavdelningarna på vanliga sjukhus. Därför kan dom hålla nere kostnaderna och operationerna kan t.ex. ske på lördagarna när lokalerna är lediga.
Hej igen :)
Abra: Jag börjar gymträna ungefär samtidigt som jag börjar power-walka och löpträna, dvs om två veckor (can't wait;)) Kommer då börja med lätta vikter för överkroppen och träna armar, mage och rygg samt givetvis rumpa och ben och lägga på tyngder succesivt.
BodyPumpen kommer ha "nystart" i augusti/september och tills dess kommer jag träna annat :( Det betyder ca 4 mån efter op - skulle kunna börja redan i slutet av juli, men avvaktar pga semester och terminsstarten. När BP:en startar kommer jag köra alla övningar som vanligt, men hoppa över att göra just armhävningar till det gått 6 mån efter op. Min kirurg avrådde mig att träna bröstmuskeln de första 3 mån och just armhävningarna ville hon ju att jag skulle vänta med till 6 mån efter op.
Jag förstår att du är nervös och förväntansfull. När jag vaknade efter narkosen och hade ont (just då gjorde det skitont) var min första tanke - YES, äntligen är de på plats!!! Jag har inte ångrat mig en enda sekund :D
Är fortfarande lite svullen på vänster sida, men var på stan idag och köpte nya BH:ar (Jippea:))... min nya storlek är 70D eller 75C (beroende på modell och märke) - större än jag trott, men fortfarande i proportion till min kropp! Har även köpt två snygga bikinis och kan inte vänta till sommaren kommer och jag får användning för dem :D
Kram till er alla
Abra: Glömde svara ang. simningen. Jag tror det kan göra ont i början (gör lite ont att ha armarna uppåt, utåt och bakom kroppen första tiden), men du får känna efter själv. Simning är ju väldigt skonsamt för kroppen annars, så det kanske fungerar jättebra. Fråga din kirurg om just det på konsultationen. Skulle jag gå efter min kropp och min egen känsla så skulle jag kunna träna idag eftersom jag mår så bra, men jag har bestämt mig för att "stå ut" och lyssna på min kirurgs rekommendationer för att inte ta några extra risker ;)
Swing: Jo, det ante mej väl att det beror på såna saker att de tar så olika priser för op... Tack för ditt svar!
Normalliten: Härligt att höra att du är så nöjd och mår så bra redan!! Ang. träning så gillar jag eg. inte gymträning, funderar på att ev. skaffa hantlar och träna hemma istället, köra pilatsvideon, simning, powerstrike (typ "kickboxning), spinning, cykla ute, 'powerwalka' med stavar och ev. jogga - och sen börja med Body Pumpen och ev. lite Body Balance igen efter 3 mån (=slutet på sept.), och göra som du säger - vänta med armhävningar till efter 6 mån (=slutet på dec). Det låter ju vettigt, och skonsamt för kroppen - hoppas jag! Eller vad tror du? Tänker du säga till de på gymet och arb.kamrater att du gjort op? Syns det mkt?
Hallow girls!
Har ni läst om bröstop. på Aftonbladet - kolla annars följande länk:
www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1071985,00.html
Vad tänker ni - stämmer det?
Hej!
Trenden är ju tveklöst att man ska se naturlig ut. Men förhoppningsvis så gör ingen en plastikoperation för att vara "trendig"... Jag ska förstora brösten för att jag vill. Jag tycker det är kvinnligt med stora bröst och fick det inte naturligt. Kan jag göra det med lite hjälp, så varför inte?
Kram!