Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
xClueless: Jag har mina 360g under och upplever inte alls att dom är tunga! Jag känner ingen extra tyngd mot hur det var innan, för muskeln håller ju fast dom. De jag känner har också under och ingen har sagt något om tyngd eller att dom skulle vara ivägen osv. En kvinna jobbar som hästskötare och rider varje dag, no problem.
Pickolina hade sina 280g över. Hon tog ju senare ut dom av flera orsaker, bl.a. för att dom kändes tunga m.m....
Ja, jag har geléhallon. Hade en del egen bröstvävnad, fast 2 storlekar mindre än nuvarande. Från full B/liten C till D eller DD (i stelare modeller).
Dom mjuknade, men det tog nog några månader. Lite svårt att svara ang. tiden. Min man tyckte det tog längre tid. Men det var nog även grejen att han skulle vänja sig vid storleken osv. Förstår om det kändes ovant, han var ju van vid de "gamla" sedan 25 år....
Håller med snuttungen: låtsas som om du har ont i ryggen eller nånstans där, har sträckt dig, sovit illa eller nåt annat lämpligt.
Ursäkta att jag lånar tråden:
Om nån av er tjejer från vår jättetrevliga "tutt-träff" i baren i början av hösten läser detta så vinkar jag hej till er! Har inte sett er posta här på länge. Om ni finns kvar här kanske ni har kvar min mejladress om det skulle bli aktuellt med en ny träff framöver.
Jag försöker minska ner mitt BT-beroende (men det är svårt efter 3-4 år här). Läser mest, skriver sällan. Har tagit intryck av den senaste tidens många åsikter om "bröstfixering" och att forumet inte är till för de som inte bröllopsplanerar osv. Tyvärr trivs jag inte så bra på Familjeliv, det forumet är lite speciellt.
Kram!
Tack för era vänliga ord!
Repeterar lite för er som är nyare på forumet:
Om några månader har jag haft mina anatomiska géléhallon McGhan MM 360g i 3 år. Under (=delvis under) muskeln. Kirurg Lennart Blomqvist på Plastikkirurggruppen, Sthlm
Jag är 169 lång, vikt drygt 65 kg. Gick från full 75B/liten C till 75D (eller 75DD i stelare kupor).
Är jättenöjd, dom är snygga och känns bra. Allt har gått så bra och jag är så glad att jag gjorde det, trots att jag var 40+. (Hade ju önskat mig detta i mer än 20 år och tyvärr fått ställa in planerad operation några år tidigare).
Anatomiska är dyrare än runda. Koksalt är billigast. Sen tar klinikerna ut så mycket dom vill och behöver.
Många kliniker har ju egna, tjusiga lokaler och det kan ingå övernattning, försäkring och annat.
Andra läkare har mottagningslokal och hyr in sig på operationsavdelningarna på vanliga sjukhus. Därför kan dom hålla nere kostnaderna och operationerna kan t.ex. ske på lördagarna när lokalerna är lediga.
langelin: Det är helt naturligt att brösten sitter högt den första tiden. Bara bra, eftersom det annars skulle fresta på för mycket nertill (när man har snitten nånstans i bröstvecket). Ang. bh så använde jag själv Stay In Place Zip. Brukar sova i Swegmarks med nät, den är lagom mjuk och skön. Tycker faktiskt det är skönare med bh. Det känns lite läskigt att sova utan, även om det gått snart tre år. (Konstig jag är, va?)
Abra: Anatomiska geléhallon McGhan soft touch MM 360g bakom muskeln. Det känns väl bekvämt att sova med bh och att hålla ihop brösten lite.
Jag tror självklart på dig som använder den, men JAG tycker inte att Carriwell SER så stadig ut på BILD. Hur som helst ska jag beställa en och testa. Är säkert jätteskön att sova i eller att ha hemma på fritiden när jag vill slippa byglar och sånt!
När jag springer använder jag endast Stay In Place till mina D-kupor. Det gör en hel del av makens kvinnliga elitmarathonkollegor också (men de är ju så tunna och smala och har ju knappt några bröst).
Dagen innan operation kan du vara precis som vanligt och sminka dig.
På operationsdagen brukar det vara så att man ska vara ren och helt neutral. Dvs. osminkad och utan nagellack, ringar, örhängen, piercingar osv. samt ha duschat och tvättat sig med Descutan. Ev. ska Descutan även användas kvällen före operationsdagen. Det här borde du få information om från kliniken när det närmar sig.
Jag gjorde inga stretchövningar, men är heller inget träningsfreak.