• Abra

Bröstförstoring 9

Hej liny15 och Bianca43!
    Jag är oxå ny här, har haft lite mejlkontakt med liny15 innan, och läst många inlägg om bröstop här på BT, och fått väldigt bra tips och råd genom det. Jag ska op mej på VK 25/6, har 2 v. sem. sen. Ska på konsultation 28/5 - vad gör man på den hos Charles, och vad är viktigt att tänka på innan?...

• Abra

Hej Snuttungen och Bianca73!

Varmt tack för era råd och er omtanke!! Jag åker ända från Karlstad till Sthlm för att va på konsultation på Victorakliniken, och såklart vill jag då verkligen få svar på allt från Charles, och vara helt "överens" och på det klara med vilken typ av implantat och hur många gram jag ska ha. Räcker verkligen 30 min för det?... Men jag ska komma ihåg att säga att jag inte vill stressa igenom det bara, så han tar det lugnt och vi verkligen förstår varandra. Jag tränar väldigt mycket, är bredaxlad, vältränad, 176 cm och väger 71 kg. Har nu fylld B-kupa, liten C, men vill ha fylld C-kupa och känna mej bystigare, utan att få som "2 stora, runda bollar". Allt handlar ju om proportioner, men jag har tänkt mej ca 310-320 g... Kanske mer. Får väl ta med bilder och lita på Charles. Hade ni andra bilder till konsultationen? Blev brösten som ni ville?

• Abra

Hej snuttungen - gulligt nick förresten! !

Tack för ditt svar! Känns så skönt att prata med andra som har erfarenhet av op på VC! Jag har 2,5 v. sem. direkt efter op, och jobbar sen "bara" 2 långa pass på 11 h var. Har ett fysiskt jobb som kräver lyft av tunga paket och lådor, samt att jag behöver kunna sträcka armarna högt upp. Jag vill helst inte sjukskriva mej och vill inte berätta om op. för min chef och så. Tror du jag klarar av att jobba iaf? På VC sa de att det viktigaste är att man inte gör för snabba och tvära rörelser, tänker på hur man lyfter etc., och att jag kan jobba efter 2,5 v. Vad tror du om det?...

• Abra

Hej mamma-till-2!

Roligt att du är så nöjd! Hoppas jag oxå blir det! Jag hade iofs tänkt mej en stor C-kupa, D låter så stort... Hmm... Nu blir jag ju osäker! Jag tränar mycket, och vill inte ha stora, tunga, skumpiga bröst som "är i vägen", utan "lagom stora", men vad är eg. det?... Svårt detta!! Hur mycket har du lagt in? Och vad hade du innan och så? Vart op du dej?...

• Abra

TRÄNING!!

Nån som vet nåt om träning - hur det funkar i praktiken efter op? Har fattat att det är individuellt, men eftersom jag är värsta "träningsfreaket" så grunnar jag mycket på detta! Jag tränar body pump, yoga, tai chi och pilates, en slags "kickboxning", simning, spinning + att jag cyklar mycket ute till vardags. Älskar verkligen att röra på mej, och vill inte tappa muskler eller kondition!! Får väl räkna med en vill nedsatt styrka i just bröstmuskeln, att inte träna just den med någon vikt (eller bara lätt till en början?). Men bröstmuskeln är ju involverad i rätt många body pump-rörelser. Snälla, tips och råd från nån som vet tas tacksamt emot!! (((KRAM)))

• Abra

En VISS nedsatt styrka skulle det ju stå! Hmm...

• Abra

Tack för alla era svar om träning efter op! Ni är super!

Det verkar som att ni som är vältränade och har tränade bröstmuskler har mycket mindre ont efter op, hoppas det stämmer in på mej oxå! Undrar varför det är så eg.?...
    Vidare ang. träning så sa de på VK att man kan cykla och köra konditionspass ganska snart efter op, att det inte skulle vara någon ökad risk för inre blödning ellr så. Och deras statistik på kapselbildning är att bara 2% får det där, så det verkar inte va så stor risk att man får det heller - hoppas jag! Tänkte höra med er som tränar om man istället för Body pump kan träna annat för att bibehålla styrkan i de andra musklerna iaf? Vad tror ni om typ kickboxning (mkt arm & axelträning), pilates, yoga, poweryoga, tai chi, core, spinning etc.?... Där kan man ju undvika armhävningar om man vill, och anv. inte bröstmuskeln så mkt. Vill så gärna veta ännu mer om tränig efter op., oroar mej mkt för detta i nuläget! (((KRAM)))

• Abra

Hej igen!

Normalliten: Detta med att inte få puls eller svettas går aldrig att leva efter i mitt fall! Är igång och rör mej väldigt mkt varje dag, cyklar överallt dit jag ska (har ej körkort), så det går inte att undvika. Sen sa ju de på VK att det inte alls är nån fara, så jag litar på dem. Synd att alla kirurger säger så olika... Vad brukar du själv träna annars? Och hur har du tänkt gå tillbaka till träningen igen?

Vad tror ni om SIMNING förresten - det måste ju va bra och skonsam träning för hela kroppen?? Och visst är bröstmuskeln involverad, men på ett "skonsamt" sätt. Älskar att simma, gjorde det senast i em! ((KRAM))

• Abra

Snuttungen: På VK sa de bara att det är OK att konditionsträna rätt snart efter op, att det inte skulle va nån högre fara för inre blödningar eller så. Sen kan man ju cykla i lite lugnare takt och "powerwalka". Ang. "kickboxningen" (Powerstrike) så är slagen och sparkarna mot en mjuk pelare, så det borde gå bra.

Normalliten: Du verkar träna unjefär som mej. Hur har du succesivt tänkt gå tillbaks till den träning du utövade förut, som med Body Pumpen? Jag ska köpa en pilates-video så jag kan köra det hemma istället för yoga etc. Sen kan man väl istället för Body Pump köra på gym, få tips av tränare hur man kan lägga upp det - fast helst vill jag ju inte säga att jag op mej...
    Låter inte alls nåt kul att känna sej lättare andfått p.g.a. implantatets position!! Hur länge känner man av det så?? Det går väl över??...:-0

• Abra

Normalliten: Jag är sååå tacksam för dina svar ang. träning och om det som bekymrar mej inför op!! Ovärderligt! Får jag fråga lite mer?... *hoppas!* Vad tror du om simning? Efter hur lång tid efter op tänkte du börja gymträna, och vilka muskler? Och efter hur lång tid börjar du med Body Pump?

Jag ska på konsultation 28:e maj (börjar närma sej nu! ) Sen ska jag op 25:e juni = mån. efter midsommarhelgen!

Börjar känna mej pirrig nu!! Fattar knappt att jag verkligen ska göra det - men samtidigt så VILL jag verkligen!! Vill få lite (mycket?... ) mer kvinnliga former till min annars rätt "muskliga" kropp, som jag eg. trivs väldigt bra med.((KRAM))

Svar på tråden Bröstförstoring 9