Inlägg från: Misha** |Visa alla inlägg
  • Misha**

Bröstförstoring 9

Heeej alla igen:)

Pga. begravning blev jag tvungen att flytta min operationstid..till tisdag nästa vecka!!! Fick snabbt fastställa implantatstorlek med dr cosmos över telefon eftersom de behövde beställa dem idag.. Gud, nu blev det verkligen intensivt.

Han sa att 400 cc skulle sitta perfekt på mig. Jag sa att jag inte brydde mig så mkt om storleken utan det viktigaste var formen, så jag klarar visa mig naken igen:/

400 cc låter stort när jag ser vad ni andra lagt in..
    Jag är 180 cm lång, 69 kg och mkt vältränad. Vill inte att brösten ska vara i vägen när jag utför fysisk aktivitet osv.

En till fråga: Hur funkar det att läsa efter en operation? Jag har nämligen en jättetenta den 31:a maj och måste tentaplugga veckan efter operationen..hoppas inte hjärnan sviker bara för att kroppen gör det

• Misha**

Fan vad skönt och höra. Nu känner jag mig mycket lugnare.:)

Kram på dig.

• Misha**

Abra:

Jag tävlar i thaiboxning, tränar en hel del explosiva tynglyftningsövningar emellanåt, så det där med träning har också varit en stor fråga för mig.. Jag tänker ta det grymt lungt med träningen de närmsta tre månaderna, även fast kirurgen säger att det är "ok" med träning efter bara en månad. Räknar med att det tar sex månader innan jag kan träna för fullt igen. Det gäller nog att känna efter själv, ta det lungt i början och sedan öka succesivt. Jag skulle nog inte träna bodypump de första tre månaderna..rörelserna är ganska omfattande och man vill ju inte att något ska gå snett när man gjort ett såpass stort ingrepp.

• Misha**

Operation imorgon..riktigt nervös nu. Man blir lite lätt hypokondrisk när allt kommer till kritan. Något speciellt man ska tänka på så här dagen innan?

Inte bära smink var det första. Var riktigt nära att slinka där med mascaran imorse, hehe

• Misha**

adreatica:

Jag ska operera mig på citadellkliniken i landskrona, hos Peter Cosmo. (finns en hel tråd till hans ära;))

Vad det gäller jobb tror jag att det är väldigt individuellt. Beror nog också på vilket ingrepp du gör. En väninna gjorde en bröstförstoring och var tillbaka till jobbet efter bara tre dagar! Vet dock inte om hon lade implantatet över eller under bröstmuskelt. Generellt är det väl så att läkprocessen tar längre tid om man lägger den under.

Själv räknar jag med att vara sjukskriven 2-3 veckor eftersom jag gör ett större ingrepp (bröstförminskning + lyft + vårtgårdsförminskning + förstoring med 400 cc implantat under bröstmuskeln!)Men då har jag ett lite mer fysiskt krävade jobb också.

Bara att känna hur det känns. Gör inget dumt bara för att du "måste". Hälsan går före allt.

Kram på dig och lycka till!

• Misha**

Japp, så var man på väg.. Ska bli omhändertagen av syster närmsta veckan så jag kommer ine ha tillgång till dator, men jag hör av mig om hur det gick så fort jag kan;) Då var det bara att hålla tummarna och tänka goda tankar..

Kram på er allesammans!

• Misha**

Hejsan tjejer!
    Opererades i tisdags, 400cc hög profil. Första dan var jag mes lullig av arkosen och rösten kändes knappt als ga. lokalbedövningen. Skitbra med medicin mot illamående iallafall! Andra dagen kändes ok, lite spänt över bröstet men mådde i övrigt prima. Pigg och god aptit. Natten till tredje dageb hade jag riktigt ont, trots morfi,och kunde inte sova all. Fick feber, illamående ch frossa i morse, men tack ch lov har det mesta försvunnit nu.Brösten gör inte så ontlängre och skippar nog e sista mrindoserna.Tror dt vr alla pile som fick mig attmå illa..

Brösten är fö. ganska stora, stenhårda och något ojämna, men dr Cosmo sa att mkt hänt oc lika mkt ill kommer tt ghnda innan man kan se slutresutatet. Har än så länge inte kännt någon ångest eller oro. Bara at vara iskall och se till att man i förstahand läker ordentligt.

Kram på er!

• Misha**

Hejsan allihopa:)

Hemma igen..med fungerande dator och allt;)

Drygt en vecka sen jag operarade mig och brösten är verkligen enorma! Vet någon ugnefär hur mycket de minskar i storlek när svullnaden lagt sig?

La in 400cc på kirurgens rekommendation. Han sa att den storleken skulle passa bäst på mig i förhållande till min kropp och längd och ge det mest naturliga resultatet. (180 cm lång, väger 69 kg)
    Börjar så smått tvivla.. min pojkvän fick se dem för första gången idag och han sa bara: Oj! STORA!
    FÖR stora? Undrade jag såklart. Var ju livrädd för det. Då fånlog han bara: Det blir bra gumman..
    Är lite orolig att mina SM-planer i thaiboxning ska gå i stöpet nu för ett par tuttars skull. Man vill ju inte vara framtung då:/

• Misha**

adreatica:
    Jag opererades för åtta dagar sen. Känns inte så mycket när jag bara sitter eller står, men när jag går kan det spänna till ordentligt i brösten, som om någon knyter en näve hårt där. La implantaten bakom muskeln så det en vara en trolig orsak till spänningarna.

Ont mellan brösten känner jag inte igen.. Kan tänka mig att det är spänningar i muskelfästet du känner.. Om du nu har lagt implantaten bakom förståss.

• Misha**

Zoria:

Jag tror det är väldigt få här som tycker att det är vardagsmat.. En operation är dyr, smärtsam och innebär en hel del risker. I mitt fall är det nog det mest genomtänkta beslut jag har tagit. Jag har levt med ett komplex i många år och fått en genetisk defekt diagnostiserad. Även fast jag hade en uppenbar missbildning var det ett mycket svårt beslut att ta. Men nu är jag så glad att jag äntligen tog mod till mig och genomförde operationen:)Nu behöver det inte längre kännas jobbigt att visa mig naken inför andra..

Min pojkvän sa att han alltid älskat min kropp men att han gillade mig ännu mer nu efter operationen. Jag undrade om det var för mina nya stora bröst skull. Nej, sa han, det är för att du är så mycket gladare. Jag älskar när du skrattar. Jag älskar när du älskar dig själv. (Naaaaaaw! Lite väl smörigt, jag vet;))

Däremot finns det en riskgrupp bland kvinnor som förstorar brösten. Forskning har visat att just dessa kvinnor har en betydligt högre självmordsfrekvens än andra. Förhoppningsvis är de flesta kliniker i Sverige så pass seriösa att de inte tar emot den här typen av självdestruktiva kvinnor med extremt dålig självbild och självkänsla. Syftet med operationen går ofta att genomskåda under konsultationen..

Själv tycker jag det är viktigt att det är för min egen skull jag gör den här typen av ingrepp. Inte naivt tro att "fler kommer att tycka om mig om jag fixar shyssta tuttar". Då är man verkligen ute och cyklar.. Sen är det inte min ensak av vilka orsaker andra gör det..

Svar på tråden Bröstförstoring 9