Bröstförstoring 9
Angående kost innan/efter operation.. (tror jag snackar mer kost/träning än tutts i denna här tråden nu;))
Både Omega-3 och vitamin E är blodförtunnande i sig (varför man exempelvis inte ska äta dem i kombination med waran eller andra blodförtunnande medel). Det innebär att det tar längre tid för blodet att levra sig vid en blödning. Det kan innebära problem vid ex. en operation.
Höga doser omega-3 försämrar immunförsvaret, man testar det t o m som en ersättning för mediciner som ska försämra immunförsvaret bl a vid transplantationer. 10-15 g omega-3 från fisk är vad jag har sett testas men den siffran är några år gammal så jag är inte säker på hur det ser ut idag.
Högt intag av fleromättat fett kräver mer antioxidanter i kosten. Större risk för bildandet av fria radikaler vilket kan försämra immunförsvaret.
Jag talar alltså om höga doser här. Normala doser av omega 3 kommer inte ha någon negativ effekt på er hälsa, så ni behöver inte vara oroliga:)
Shit..jag börjar börjar gå utanför ämnet nu..men vissa saker brinner jag för. Ni får säga till om jag blir jobbig:)