Inlägg från: adreatica |Visa alla inlägg
  • adreatica

Bröstförstoring 9

Hej Tjejer,

Har varit inne och läst regenbunder på denna blogg.

Nu börjar jag dock bli riktigt nervös...ska operera mig om ca 10 dagar, hos Jan Jernbeck...var på rådgivning förra veckan, allt känndes jättebra. Ska lägga in MF 375cc under muskeln, han tyckte dock max 445cc, men rekomenderade 410, . Nu är jag dock lite orolig över att jag kanske kommer att tycka att de är för små. hmm
    Jag är 168 och väger 55kg...har en mindre b-kupa nu... skulle vilja ha en D.Nu kan jag inte bestämma mig 375 eller 410??? Vill ju inte ha bomber men ändå stora bröst ;)

Ni som har opererat er, stämmer ris-tricket överens med storleken efter operationen???
    Operationen är på onsdagen och jag hoppas kunna jobba på måndag, jobbat på kontor...

Är det ngt annat som ni anser man behöver tänka på???

Väldigt tacksam för svar!

• adreatica

Är det ngn som har lagt in gelehallon FM eller FX, har inte hittat några bra bilder, verkar inte vara så vanligt... :( Tittar gärna om det finns bilder som ni vill dela med er!

• adreatica

Swing, håller med snuttungen,

Ska opereras på onsdag och genom att läsa här har jag fått svar på många frågor som jag inte ens har reflekterat över och svar där läkare inte alltid vet...de flesta (manliga) har ju själva inte genomgått en bröstförstoring,:) de har fått det beskrivet för sig hur det känns! Dessutom tjänar de pengar på mig...

Swing
    Nyfiken på hur har det gått för dig efter operationen, hur länge sedan var det du opererade dig?

• adreatica

Lycka till Misha**

Hoppas verkligen allt går bra! Min op är på ons, närvös jag med :(

Vart ska du operera dig?

• adreatica

Tjena tjejer,

Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig med att beskriva hur ni kände er efter operationen, skulle det vara möjligt att jobba måndag om operationen är på onsdag tror ni? Kan tyvärr inte ta mer ledigt :(

• adreatica

Tack för era svar! Jobbar själv på kontor, så det blir inga lyft, enbart handväskan :) (som dock kan bli rätt tung, ska därför rensa) Får hjälp med att handla och allt sånt efter op... Ska lägga in 375cc gelehallon under muskeln. Hur blir det med rörelserna, kommer allt att gå i "slow motion"? Förstår att man inte kan sträcka sig snabbt och så...

Misha** Antar att det är nedräkning nu :)

Kram kram

• adreatica

Misha** Stort lycka till! Hör av dig när du kan igen och berätta mera!

langelin Tack för din förklaring, tror jag har en liten aning om hur det kan kännas, kan kanske jämöra med extremt mycket träningsverk, då man känner av varje muskel. Får se om det stämmer...redan imorgon :-O

• adreatica

Abra

Haha så får ni ett bröst var då! bra!
    Ska operera mig imorgon på AK, 375 MF anatomiska under muskeln, men fortfarande funderar på 410 MX, mer projuktion med ca 9mm inget mer på bredden eller höjden. De har beställt båda implantaten så jag kan prova en sista gång innan jag är helt klar. Båda låter mycket, men när jag tittar och jämför med andra resultat( bilder) tycker jag inte att det blir så "stort" ändå. Vill ha en D-kupa. Mina mått idag, vältränad, 168, 54kg, liten B. Samma här, känns overkligt och pirrigt, men det är bara att köra, jag har ju velat detta länge och känner att jag skulle bli sjukt besviken om jag inte fick opereras imorgon.

Kram kram

• adreatica

langelin: Berättar mer om hur det har gått så fort jag jag kan!
    Hoppas att brösten ändrar formen lite, vad jag har fått för mig så blir de mjukare allt eftersom och då antar jag att de även sitter bättre utan bh kanske sjunker en aning...men en fråga ska du använda bh redan 1 vecka efter op?

Kom på en annan fråga också, denna sport bh som man får på AK ska man använda i ca 6 månader, blir inte den rätt sunkig då, har ni köpt fler att varva emellan eller är det tvättstugan som gäller???

• adreatica

Får nog inhandla flera, men det är mer lockande att handla lite roligare underkläder, det får tyvärr vänta..en carriwell bh sa du...några tips på var jag kan beställa en jag med???

Känns rätt bra såhär kvällen innan, tänker ju på det hela tiden. Är kvar på jobbet än, får se hur det blir senare...värre antar jag...ser nog också fram emot en gråtattack eller två ikväll :) men en kompis kommer över så då blir det väl lugnare, tråkigt att pojkvännen är bortrest, kommer imorgon kväll. Imorgon kommer nog att gå bra, tror jag bara jag inte får vänta för länge emellan, men får nog tyvärr räkna med det :( Nu vill jag bara få det gjort känner jag!

• adreatica

Hej Tjejer,

Nu var man tillbaka...opererades i onsdags på AK, nu exakt 1 vecka sedan. Allt gick jättebra, hade inte så ont och åt Citadon de 2 första dagrna. Var tillbaka på jobbet i måndags och kanske därför känner en smärta mellan brösten, tungt att andas och försvinner men aning när jag trycker lite. Är det ngn som känner igen sig??? Börjar bli lite orolig. Har pratat med kliniken och de gav mig rådet att lägga en handduk ihoprullad mellan brösten, tycker inte att det hjälper så mycket dock. I em ska jag dit och ta bort stygnen och förhoppningsvis få mer info om vad det kan vara.

Annars tror jag att jag är nöjd med storleken och formen...längtar bara tills jag får slippa sporttoppen ;)

Hur känner/kännde ni er som har opererat er efter ca 1 vecka? Såååå tacksam för svar...och svarar gärna på frågor :)

• adreatica

Abra,

Ska försöka svara på dina frågor...
    Kändes det som du förväntat dej efter op?
    Trodde att jag skulle ha mer ont, kändes som massa träningsverk, och en annorlunda känsla att ha något tyngre i annars var det bara positivt.

När ska du ta bort stygnen, och hur länge ska du ha sporttopen, och hur mycket?
    Jag opererades i onsdags förra veckan, 1 vecka efter det (igår) tog jag bort stygnen, eller ja det som var kvar av dem i ändarna, inte alls farligt, som jag trodde. Sporttoppen ska jag ha sammanlagt från operationen dygnet runt i 3 veckor, sedan ytterligare 3 dagtid... efter det ska jag ha en stödbh, ytan byglar och en push-up är tillåtet efter ca 3 månader...

Har du fått några stretchövningar att göra? Hjälper de i så fall?
    Redan samma dag som operationen kom Jan Jernbeck in och drog upp mina armar rakt upp i luften, inga problem, ska inte göra några övningar men skulle dra upp armarna några gånger om dagen, annars så kunde jag efter 3 dagar göra det mesta, får dock inte lyfta mer än 1 kg i 3 veckor. Problem känner jag när jag ska resa mig upp från sägen och måste trycka på annars är det mesta som vanligt, inga problem att sträcka ut armarna, ta på sig kläder, det enda är att det går lite långsammare än vanligt.

Brukar du träna annars?
    Jo då annars tränar jag ganska mycket, springer ca 5 ggr i veckan och gör pass...får dock vänta med det efter 3 veckor får jag öka tempot i promenaderna, efter 6-8 veckor får jag börja springa...saknar det :(

Mitt problem som jag de senaste 2 dagarna mellan brösten har börjat ge sig, skötersakan sa igår att det var normalt, men att jag skulle äta mer alvedon (hade slutat med det) senare på kvällen rullade jag ihop en liten handduk mellan brösten och hade den i sportbhn, det hjälpte att trycka bort lite av svullnaden och samtidigt det onda.

Hoppas du har fått svar på vissa frågor...bara att fråga på :)

Kram

• adreatica

Misha**

Precis, hade svårt att förklara känslan, men känner igen mig, blev bara så orolig när det hade gått sååå bra i några dagar, sen kom det... ser ut attt ordna sig..

Nyfiken på hur det känns för dig..

kram

• adreatica

På Akademikliniken tar de 49 000 inklusive försäkring....då för alla gelehallon antar jag..

• adreatica

Abra

Ja har hört att det kan vara olika när det gäller vad läkare anser är den bästa metoden.
    Jag har anatomiska implantat, MF 375.

Fick du några "regler" om träning INNAN op?
    Efersom jag träffade läkaren 1,5 vecka innan operationen fick jag inga sådanna restriktioner och det tror jag inte att jag hade fått annars heller. Visst håller jag med om att 4 veckor är lite länge, 1 vecka ok... dessutom blir musklerna knappast större på så kort tid, eventuellt övertänade...kanske därför, för att de ska vara pigga och läka snabbare...jag skulle kanske köra pump men välja lite lättare vikter. Det är också svårt att säga att man inte får träna bröstmusklerna 4 veckor innan, allt är ju relativt, vissa har jobb där de lyfter mycket.

jag längtar så mycket efter att få röra på mig igen...1,5 veckor kvar tills jag får öka tempot i promenader...dock ännu längre till löpning så tills dess vill jag hitta en bra sporttopp. Några tips från ngn opererad eller ngn som vet? Dessutom måste jag hitta en bra stödbh, hur ser en sådan ut egentligen?

• adreatica

Hej Tjejer,

Har varit inne och läst men tyvärr varit dålig på att skriva...men stort tack till alla er som ändå har fortsatt så vi andra får bra och intressant läsning!

Idag är det exakt 3 veckor sedan min operation, (bröstförstoring på Akademikliniken)

Så här har det gått: Jag är glatt överraskad över hur bra det har gått, nu känns det nästan som vanligt...i alla fall de flesta rörelserna. På morgonen när jag vaknar känns de lite ömma, tills de har fallit på plats. Har sovit/legat på sidan några gånder och det funkar, man tröttnar rätt lätt på att sova på rygg varje natt :( saknar att sova på magen och undrar när jag väl kan göra det).

Igår bytte jag tejpen själv för första gången, lite jobbigt måste jag erkänna men det såg ok ut, tror jag. Annars är jag ute och promenerar och det funkar jättebra. Inatt ska jag sova utan sportbh första natten, undrar hur det kommer att gå?!

Har dock en fråga, om ca 3 veckor ska jag börja ha en vanlig stödbh utan byglar, har redan varit runt på affärer och letat men det finns inte mycket... bara "tantiga" eller med bygel. När jag frågade om jag kunde ta bort bygeln påstod de att bh inte funkar då eftersom den då tappar formen... det funkar ju inte. När jag frågade på klininken sa de att det är bara jag som kan bedömma vad en bra stödbh är...konstigt och svårt..nu till frågan har någon några exempel på snygga och bra stödbh?

Vad tror ni som redan har opererat er om att ha en trekantsbikini lite då och då under dagen om man inte gör några större aktiviteter, typ solar?

Fråga på, svarar gärna!

Svar på tråden Bröstförstoring 9