Abra,
Ska försöka svara på dina frågor...
Kändes det som du förväntat dej efter op?
Trodde att jag skulle ha mer ont, kändes som massa träningsverk, och en annorlunda känsla att ha något tyngre i annars var det bara positivt.
När ska du ta bort stygnen, och hur länge ska du ha sporttopen, och hur mycket?
Jag opererades i onsdags förra veckan, 1 vecka efter det (igår) tog jag bort stygnen, eller ja det som var kvar av dem i ändarna, inte alls farligt, som jag trodde. Sporttoppen ska jag ha sammanlagt från operationen dygnet runt i 3 veckor, sedan ytterligare 3 dagtid... efter det ska jag ha en stödbh, ytan byglar och en push-up är tillåtet efter ca 3 månader...
Har du fått några stretchövningar att göra? Hjälper de i så fall?
Redan samma dag som operationen kom Jan Jernbeck in och drog upp mina armar rakt upp i luften, inga problem, ska inte göra några övningar men skulle dra upp armarna några gånger om dagen, annars så kunde jag efter 3 dagar göra det mesta, får dock inte lyfta mer än 1 kg i 3 veckor. Problem känner jag när jag ska resa mig upp från sägen och måste trycka på annars är det mesta som vanligt, inga problem att sträcka ut armarna, ta på sig kläder, det enda är att det går lite långsammare än vanligt.
Brukar du träna annars?
Jo då annars tränar jag ganska mycket, springer ca 5 ggr i veckan och gör pass...får dock vänta med det efter 3 veckor får jag öka tempot i promenaderna, efter 6-8 veckor får jag börja springa...saknar det :(
Mitt problem som jag de senaste 2 dagarna mellan brösten har börjat ge sig, skötersakan sa igår att det var normalt, men att jag skulle äta mer alvedon (hade slutat med det) senare på kvällen rullade jag ihop en liten handduk mellan brösten och hade den i sportbhn, det hjälpte att trycka bort lite av svullnaden och samtidigt det onda.
Hoppas du har fått svar på vissa frågor...bara att fråga på :)
Kram