Inlägg från: KalasAnnah |Visa alla inlägg
  • KalasAnnah

Bröstförstoring 9

vanilj70 - lycka till idag, kan vara bra att ha med en lista på alla dina frågor, annars finns det risk att man går därifrån med en hel del frågor obesvarade. men jag tror att de kommer att hjälpa dig och välja allt från storlek, inplantat etc, de är ju så vana o har gjort detta tusen gånger.

Men jag börjar också tänka mer o mer på storleken, har ca 6 veckor kvar innan op, är rädd för att de blir för små, men samtidigt får de ju verkligen inte bli för stora, men läkaren som ska göra det sa att jag inte kan lägga in mer än 335cc med det inplantatet som han anser passar mig bäst. jag har tänkt säga att han ska göra de så stora som möjligt så länge det ser fint och "naturligt" ut. För 335 kan ju inte bli enormt stora med tanke på hur jag ser ut idag? Jag vet att ni inte kan svara på min fråga, kanske bara behövde skriva av mig lite, börjar bli lite nervös.

ha det bra alla!

• KalasAnnah

langelin - kul att allt verkar ha gått bra med operationen, ser själv fram emot min egen i slutet av juni. Om jag kommer ihåg rätt så är nog anledningen till att man inte ska ha bygel-bh att det skaver mot stygnen. Fast det beror väl på var snittet är lagt? Men har hört att man ska vänta med bygel-bh till man är helt läkt, men att man kan göra undantag ex fest eller så, ja bara för en kväll, men att man du ska lägga ex en kompress emellan så att det inte skaver direkt på ärret.

Hoppas att du blev lite klokare av mitt svar, annars tycker jag att du kan ringa till kliniken som du är opererad på och höra vad de tycker.

lycka till o ha det så trevligt på bröllopet

kram kram

• KalasAnnah

hej

Jag undrar också över när ni tror att man kan vara tillbaka på jobbet. Jag jobbar som frisör och rör armarna väldigt mycket, håller fönen ganska långa stunder dessutom. jag kommer vara hemma i 18 dagar och hoppas att det ska räcka, men det är klart det beror väl helt på hur bra det läker, ska lägga in under brsötmuskeln med ett snitt under bröstet, hoppas verkligen att det räcker med 18 dagar, men vad tror ni. Ni som gjort era operation, hur pass rörliga var nig efter 2 veckor?

tacksam för svar

kram kram

• KalasAnnah

inte lätt att laga mat och skriva inlägg samtidigt, men ni förstår säkert vad jag menar även med alla fel skrivningar

• KalasAnnah

Normalliten och snuttungen tack för era svar. hoppas verkligen att jag kan vara tillbaka efter 18 dagar, kanske inte klarar alla rörelser, men det mesta. Det är nu man ångrar att man startat eget och inte har någon direkt semester ersättning. Men det finns ju självklart mycket positivt med att vara egen också. Men men jag längtar som bara den nu, drygt fem veckor kvar. ringde och kollade ifall han hade några anmälningar, det hade han inte så det känns tryggt. allt känns verkligen bra.

Hoppas att det går bra för alla andra som har blivit opererade eller ska bli.

En annan fråga. För er som har åkt hem samma dag, hur lång tid räknar man att det tar från inskrivning till att man lämnar kliniken? lite nyfiken bara

tacksam för svar

kram kram

• KalasAnnah

hej alla

det dycker ständigt upp nya frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med

1, får man inte sminka sig dagen innan op? eller har jag fått helt fel för mig?

2, Har läst att en del gör strectch övningar, varför och hur gör man dessa? är det något som läkaren har rekomenderat och kommer att visa efter op?

Hoppas att någon vet.

tack på för hand

kram

• KalasAnnah

hej och tack för era svar. även om de säkert kommer att ge mycket information både innan o efter op så tycker jag det är viktigt att höra vad andra har fått för info. det är ju så olika från klinik till klinik. Idag är det 5 veckor kvar till op, längtar som bara den. men det har varit skönt att ha dessa 4 månader sedan konsultationen som betänketid. Även om jag har funderat på det i mer än 10 år så känns det mer "på riktigt" när man väl var hos läkaren och nu när man är inbokad för op.

ha de

kram

• KalasAnnah

hej

nu på torsdag är det två veckor kvar till op, längtar som bara den, har betalt in pengarna och har nästan börjat packa en liten väska, men nu har det dykt upp ett problem, har inte fått min mens, är snart 2 veckor sen, så nu undrar man ju varför, är jag nervös? tänker inte så mycket på op om jag ska vara ärlig, inte så att jag oroar mig i alla fall. har gjort ett test som är negativt, men tänkte nog göra ett till. min mens brukar annars vara hyfsat regelbunden, det kan slå på några dagar. men vad tror ni om det är negativt när jag testar igen, så kan man väl inte vara gravid? fast det finns ju undantag har jag hört. Eller ska jag bara låta det vara o operera mig som bestämmt. för i övrigt så märker jag ingen skillnad på kroppen. så jag hoppas o tror att det är stress på jobbet, hemma etc som gör att den uteblir.

Har dessutom börjat oroa mig för att det ska bli för litet, för att i nästa sekund tänka att det blir för stort. läkaren sa att med de inplantaten jag valt så kan jag inte ha mer än 335, så det blir ju inte gigantiskt.

ja vad ska man göra, tar mer än gärna emot råd och tips

kram så länge

• KalasAnnah

hej alla

ni som är opererade hur upplevde ni att det såg ut med tröja på i början, jag menar när man har band, eller en special bh eller liknande, kan man ha det utan att det ser väldigt knutigt o konstigt ut? Jag har nämligen bara T-shirt på mig när jag jobbar och vill ju inte att det ska se konstigt ut. skulle väl kunna ha en tjockare tröja på mig, men när det är varmt ute så går inte det, dessutom så hade väl alla undrat varför man har så mycket kläder på sig, och få en massa uppmärksamhet för det.

tacksam för svar

• KalasAnnah

Hej alla

Idag är det två veckor kvar till min operation, längtar massor, har inte blivit nervös, men det kommer väl, fast jag är mest förväntansfull. vill ha det gjort nu med en gång.

Tycker det är riktigt skönt att läsa om andra som har gjort det och att de inte är helt handikappade efteråt. Man vill ju kunna leva så normalt som möjligt så fort som möjligt.

Ni som redan har gjort er op har ni tagit bilder innan så att ni kan se o jämföra. jag menar förutom de som läkaren tar innan?

En annan fråga, vad ska man packa med sig, jag ska inte sova över, men behöver man ta med morgonrock ändå? tar gärna emot tips på vad som är bra att ta med och vad man ska tänka på. Jag vet att de från kliniken kommer att ringa veckan innan o berätta från vilken tid jag ska vara fastande, när jag ska komma dit etc, men det är ändå alltid bra att höra hur andra har gjort, man kan ju få många bra tips.

ha de

kram kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9