Inlägg från: rosali1 |Visa alla inlägg
  • rosali1

Bröstförstoring 9

Abra: På mig stämde det med ristestet :) Jag gick med 2,5 dl ris och mina implantat är 300cc och jag har mina bakom muskeln.

Det där med växling :) Jag har fortfarande lite problem med ettans och tvåans växel, men jag tar vänster arm till hjälp. Greppar tag i höger underarm, så går det utan problem :) Nu går det så automatiskt att jag inte ens tänker på det, haha..

Kram

• rosali1

Abra: Min operation var för 8 veckor sen på PKI i Malmö.
    Jag hade knappt ont :) Visst var man lite stel, men inte värre än så.
    Mina nipples kan ömma lite ibland, men annars känns det som före min op.
    Jag är verkligen nöjd med resultatet och det blev en 70DD/E och före hade jag 70C.
    Kram

• rosali1

Abra: Hoppas din konsultation gick bra med Charles..

Mina boobs låter större än vad dom är :) Och dom är inte tunga.. Sitter precis på plats ;) Jag lade in 300cc hög profil.

Skulle jag ha 80 cm under bysten, så skulle mitt bh mått vara 80C. Kupan i 80C och 70E är ungefär lika..
    Mina mått är: ca 72cm under och 92cm över bysten..
    Kram

• rosali1

KalasAnnah: Ta massa bilder före, i bh, bikini, toppar och även nakna :)
    Det är jättekul att sen efter op jämföra bilder.. Och då ser man skillnaden på ett jättebra sätt..

Squirrel: Jag är opad av Jan och är jättenöjd med resultatet. För min del blev det 300cc hp och det resulterade i en 70E (hade 70C före).

Din julafton behöver inte bli en pina, men du kommer att vara stel och du ska strunta i julglöggen :)
    Din kurs måste du vara ifrån ganska länge eftersom man använder sig säkert mycket av armarna och bröstmusklerna där (kan jag tänka mig), tyvärr..

Kram

• rosali1

Kanelbulle: Jag hade på mig ett linne som jag drog på mig underifrån och en luvtröja med dragkedja..

En tröja som man måste dra på sig över huvudet är inte att rekommendera, man är nämligen ganska stel i armarna..
    Lycka till!

• rosali1

Squirrel: Jag sov över på kliniken. Det var ett av mina krav på klinik, jag skulle inte vilja åka hem samma dag.
    Jag fick helt ok med smärtlindring, men jag hade inte så värst jätteont, så jag behövde inte så mycket :)
    Slutade med mina smärtstillande efter några dagar.

Hur mycket ska du lägga in?

• rosali1

Abra: Jag opererade mig i slutet av mars hos Jan Wieslander, PKI i Malmö.
    Det blev runda 300cc hp och det resulterade i en 70DD/E, före min op hade jag 70C.
    Mina ärr har jag i armhålan och det är väldigt skönt, för jag slipper hålla på och tejpa dom :)
    Jag är jättenöjd med mitt resultat och det enda jag ångrar är att jag inte gjorde detta för flera år sen :)

Jag skulle vara utan alkohol 2-3 veckor före och ca 3-4 veckor efter. Likaså med vissa huvudvärkstabletter/smärtstillande..

Ett tips! Ansträng inte din bröstmuskel mycket före opn..
    Smärtan blir mycket mindre efteråt om du inte har tajta bröstmuskler.. Tänk på att strecha dom morgon och kväll, så du är ordentligt utstrechad före din op :)
    (Gäller om du ska ha implantatet under muskeln)

Kram

• rosali1

Abra: Jag hade inte stora bröst innan, utan ganska normalt små, min 70C var lika stor som en 75B. Men det beror vad man jämför med..
    Och nu så är dom inte heller jättestora utan bara fylliga.
    Så jag är inte "2 bröst som är ute och går".

Om du vill ha en full 75C, så är det ungefär som en liten 75D vilket jag har ;) 75D=70E.

Stirra er inte blinda på bokstaven!!

Först så är brösten stora tycker man, sen blir dom mindre när svullnaden går ner och så helt plötsligt så växer dom igen när muskeln släpper :) Så kom ihåg att ta massa bilder på förvandlingen :)

Jag har nog haft ganska samma storlek hela tiden (eftersom mina bröstmuskler var ordentligt utstrechade), men annars så släpper muskeln efter nån månad..

Man kan ta nåt glas vin och så efter ca 1 vecka efter op, bara man inte blir berusad (då blir man oförsiktig).

Det med träning.. Tänk själv, har ni en "tajt" muskel innan op och ni stoppar nåt innanför det (implantatet) självklart så stretar ju muskeln emot och vill hålla implantatet hårt pressat inne, medans implantatet vill "komma ut till sin rätt" och pressar muskeln framåt.. Om däremot muskeln är strechad, så pressar den inte lika hårt mot implantatet.. Svårt att förklara i skrift, men hoppas ni förstår ändå :)

Ni har väl sett hur en op går till? Det används ganska mycket våld för att skapa fickan och för att få implantatet på plats.. Rekommenderas inte att kika på före op :) men efter..

Misha**: Din kille har så rätt så :)

Kram

• rosali1

Dafne: Grattis till din efterlängtade op :)
    H&M har en fin halterneck bikini (60-tals inspirerad) som skulle kunna passa. Den har funnits i svart, rött och brunt på nätet. Jag har köpt den i st 40 och min bh size är 70E.

• rosali1

KalasAnnah: Det är inte bara måttet över bröstet som räknas..
    Ta två tjejer med exakt samma mått t ex 74 under och 90 över, så dom borde ju kunna ha samma bh.. Men den ena är smal över ryggen och behöver då en större kupa, än den andra som är bredare över ryggen..

Så vad du ska göra, är att du mäter själva bröstet :)
    Mät det från sida till sida, från där det börjar vid armhålan, tvärs över bröstvårtan och intill mitten, till klyftan..

Här är några kupstorlekar: 17,5cm - A, 20 cm - B, 22,5 cm - C, 25 cm - D osv..

Sen ska man inte bara stirra sig på sin storlek, för det skiljer ganska mycket från märke och modell. Det absolut bästa är att testa sig fram :)
    Det sämsta man kan göra är att köpa en bh som är för stor undertill (som många gör). Är man t ex 74 under, så kan man i dom flesta märkerna köpa sig en 70, för dom töjer sig efter ett tag.. Eller så syr man in sin 75 lite, för den ska inte sitta löst.

Abra: Att ens bh storlek blir större efter ett tag, beror på att muskeln släpper och implantatet träder fram mer (märkbart hos dom som har bakom muskel). I början så hålls implantatet tillbaka av muskeln.

Svar på tråden Bröstförstoring 9